Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Probleem Power2max

gerdeheus@gmail.com
Forum-lid

gerdeheus@gmail.com 18 mei 2014 08:34

Mijn Power2max heeft het begeven (wordt niet meer gezien door mijn Garmin 810) en is niet meer aan de praat te krijgen. 1 jaar geleden bij Ultrabikes gekocht dus nog erg jong. Nu verwijst Ultrabikes mij naar de fabrikant (Power2max) voor een crashreplacement.

Ik heb 2 vragen;
Hebben meer mensen problemen met hun Power2max?
Heeft iemand ervaring met hun reparatieservice?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 18 mei 2014 08:55

Wat ik lees op verschillende fora heeft P2M een goede reparatieservice (oa Slowtwitch). Rij zelf al 3 jaar met een P2M en tot op heden geen enkel probleem.

Als je de P2M bij Ultrabikes hebt gekocht dan moeten zij het probleem oplossen voor jouw en niet andersom (simpel consumentenrecht).
What makes the boat go faster?

gede
Forum-lid

gede 18 mei 2014 09:54

Heb er goede ervaringen mee. Heb al eens tweedehands een wattagemeter gekocht en ter controle aan Power2max gekocht. Een dikke week later was hij terug met een servicebericht erbij en ingebouwde temperatuurcompensatie (en de melding dat ik te veel had betaald en dat terug zou krijgen).

Gewoon mailtje aan Power2max sturen, het ding zonder cranks of tandwielen naar hen opsturen met de post en binnen een paar weekjes heb je hem terug!

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 18 mei 2014 14:42

Power2max geeft 2 jaar fabrieksgarantie vanaf de datum van aankoop. Je hebt dus geen probleem,

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2014 11:23

gede schreef:Gewoon mailtje aan Power2max sturen, het ding zonder cranks of tandwielen naar hen opsturen met de post en binnen een paar weekjes heb je hem terug!
Laat de leverancier dit lekker oplossen, anders draai je als klant voor extra kosten op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gerundium
Forum-lid

gerundium 19 mei 2014 18:06

voor je hem retour stuurt maar even de voor de hand liggende vragen stellen: je hebt al een nieuwe batterij geprobeerd te plaatsen? verder eventueel controleren of je hem niet met een andere fietscomputer wel aan de praat krijgt (van een fietsmaatje lenen oid)?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 mei 2014 18:31

gerundium schreef:voor je hem retour stuurt maar even de voor de hand liggende vragen stellen: je hebt al een nieuwe batterij geprobeerd te plaatsen?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Afbeelding

gerdeheus@gmail.com
Forum-lid

gerdeheus@gmail.com 20 mei 2014 08:01

Ja, met een nieuwe batterij doet hij het af en toe weer. Wat blijft is de verpulverde achterzijde waar de messing moertjes in zitten. Die moet hoe dan ook vervangen worden en dat schijnt alleen bij P2M te kunnen. Ze geven nu ook aan het volledige apparaat (zonder tandwielen en crank) op te sturen dus dat zal ik dan toch maar gaan doen. Hoop dat het niet teveel gaat kosten. Aanschaf was al genoeg! Bedankt voor alle toelichtingen.

jorisb
Forum-lid

jorisb 20 mei 2014 08:25

Uit nieuwsgierigheid: hoe komt het dat de achterzijde verpulverd is?

gerdeheus@gmail.com
Forum-lid

gerdeheus@gmail.com 20 mei 2014 08:49

Dat is de grote vraag! Het kapje zit op de achterzijde bevestigd met 3 minieme schroefjes. P2M zegt nu dat die met max 12 Ncm mogen worden aangedraaid en dat de schroefjes te strak zijn aangedraaid. Maar deze zijn zo klein dat ik dat niet geloof. Ze stellen dat ook nog eens zonder de vermogensmeter gezien te hebben.

Zelf denk ik eerder aan een productiefout maar dat valt niet te bewijzen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 mei 2014 10:18

0.12 Nm is wel onwijs weinig hoor, daar ga je zo overheen als je niet oppast. Maar goed, het goede nieuws is (denk ik) dat bij het verwisselen van de batterij de contactjes beschadigd zijn oid, waardoor de P2M soms wel, en soms niet genoeg stroom kan trekken om te functioneren. Plaats anders eens een foto, ben wel nieuwsgierig nl.

Heb je de batterij trouwens via P2M gekocht. Of ergens anders (waar?). Het schijnt dat niet alle batterijtjes van dit type compatible zijn namelijk

Off topic: is je username inderdaad ook je email adres? Da's misschien niet zo handig ivm spam.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 20 mei 2014 10:23

Niet gevallen of ergens tegenaan gestoten? Wellicht de rubber ringen verkeerd geplaatst en daardoor de schroefjes schuin aangedraaid (dat maakt ze een stuk minder tolerant met aandraaien want het aanhaalmoment is echt wel miniem)? Wat dit al voor het vervangen van je batterij of is het daarna pas gekomen?
Verkeerde batterij wellicht, enkel Ranata 2450n past (uit mijn hoofd).
Bij P2M is de service in mijn ervaring heel goed. Ik hoor graag van je of jou ervaring (wanneer dit allemaal achter de rug is) ook zo goed zijn gebleken.

Edit: 53*11 was sneller (maarja, dat mag ook wel met die versnelling xD)

Plaats reactie