Alles over vakanties op én met de fiets

Cycling Zandvoort 2014 (24uurs race)

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 19 mei 2014 17:05

haha inderdaad, we hadden onze laatste man ook duidelijk geïnstrueerd alles te geven in de eindsprint, en niet zonder resultaat dus :mrgreen:
accepteren kun je leren!

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 19 mei 2014 17:13

Ah, mooi werk! Ik zat bij Bella Machina in de pitbox, en die hadden wel oren naar de 9e plek;)
Ik heb de aankomst van het peloton niet goed gezien, maar werd daar nog gesprint?
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 19 mei 2014 20:44

daar werd absoluut gesprint ja.

@SebastiaanHorn, ik besef het nu pas, maar ik stond het hele weekend naast je begeleidingsteam, haha
Jij en je maatje al een beetje hersteld?
accepteren kun je leren!

SebastiaanHorn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 19 mei 2014 21:19

pwaverijn schreef:
@SebastiaanHorn, ik besef het nu pas, maar ik stond het hele weekend naast je begeleidingsteam, haha
Wat tof! Klein wereldje he!
Ik had jullie nog gedag willen zeggen en willen bedanken. Ik hoor van mijn begeleider (Daan) dat jullie aardig wat tips, ondersteuning en adviezen hebben gegeven, en het vooral erg gezellig hebben gemaakt. Tof om te horen.

Herstel gaat goed! Ik heb geen klagen. Zitvlak wat beurs, maar verder geen klachten. M'n fietsmaat heeft erg last van z'n knieën. Hopen dat het meevalt, misschien woensdag even naar de dokter.

Verslag volgt gauw ;-) In ieder geval blij met mijn 100 rondjes.

P.S.: even een follow op Strava. Blijf je volgen. En we spreken elkaar. Groeten aan de rest van je team!
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

SebastiaanHorn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 19 mei 2014 21:19

pwaverijn schreef:
Wat tof! Klein wereldje he!
Ik had jullie nog gedag willen zeggen en willen bedanken. Ik hoor van mijn begeleider (Daan) dat jullie aardig wat tips, ondersteuning en adviezen hebben gegeven, en het vooral erg gezellig hebben gemaakt. Tof om te horen.

Herstel gaat goed! Ik heb geen klagen. Zitvlak wat beurs, maar verder geen klachten. M'n fietsmaat heeft erg last van z'n knieën. Hopen dat het meevalt, misschien woensdag even naar de dokter.

Verslag volgt gauw ;-) In ieder geval blij met mijn 100 rondjes.

P.S.: even een follow op Strava. Blijf je volgen. En we spreken elkaar. Groeten aan de rest van je team!
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 20 mei 2014 09:34

pwaverijn schreef:Helaas was er (daardoor?) rond 6 uur een valpartij waarbij er zo'n 7 man vlak voor me onderuit gingen, ik kon nog net door het gras ontwijken...
Tsja, die valpartij. Ik zat daarbij. Maar die was wel vroeger hoor, rond een uur of 10 in de avond (ook donker).

Vlak voor me ging het mis en volgens mij was het helaas domme pech, en slipte zijn wiel gewoon weg. Iemand zei dat die 2 elkaar raakten, maar zo heb ik het niet beleefd. Anyhow, 2 voor mij gaan dus op de grond en dan ben je gewoon te laat: ik er over heen en nog 4 man achter mij er over heen. Veel gevloek en het peloton is natuurlijk gevlogen. Gelukkig de stint toch nog bijna solo uitgereden met gemiddelde van 37,2.

http://www.strava.com/activities/142329595

Maar al met al een fantastisch weekend, veel beter dan vorig jaar: veel drukker en het weer duizend malen beter!!

Wel heb ik veel mensen beeldmateriaal zien maken (foto's én vdeo's), is daar nog iets van terug te vinden?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 20 mei 2014 09:48

Hier staan wat foto's, maar het is niet veel...

Ik ga er vanuit dat de organisatie zelf ook nog wel wat online zet eigenlijk.

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 20 mei 2014 17:58

Ook meegereden overall werd ons team ± 38e Hele ervaring Volgend jaar graag weer :-)
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

PaPiggelmee
Forum-lid

PaPiggelmee 20 mei 2014 17:59

RMB schreef:Hier staan wat foto's, maar het is niet veel...

Ik ga er vanuit dat de organisatie zelf ook nog wel wat online zet eigenlijk.

Wat dacht je van FIETS magazine ? Daar komt binnen kort een hele reportage in het blad.......... Zij reden ook mee met twee teams Eerste team werd derde overall VET hoor
Recreatief fietser........
Wilier Escape full Ultegra - Fulcrums Racing 7 CX

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 20 mei 2014 18:56

Ben benieuwd naar dat artikel!

Inmiddels staan er een stuk meer foto's op de site zie ik...

sibon
Forum-lid

sibon 20 mei 2014 22:11

Ook wij reden mee met de supersport klasse. Team Chris en de 40 NISB’ers.
Voor ons was het de eerste keer dat we meededen. Geen idee wat we konden verwachten en hoe we ons moesten voorbereiden. Maar met flink wat uren trainen gingen we er ondanks onze ongeschoren benen er wel van uit dat we redelijk voren in mee konden doen. 35 gemiddeld rijden leek ons wel een mooie uitdaging. Uiteindelijk werden we 4de overall met een gemiddelde van 39.5.

Het idee vooraf was dat we met stints van 1,5uur een mooi evenwicht konden vinden tussen voluit gaan en toch de tijd hebben om weer enigszins te herstellen. Dat klopte aardig.

Vanaf de start ging het gas er vol op. Na een uur lag het gemiddelde op 42,5. (Oud?)-prof Dirk Bellemakers reed met 5/6 andere teams de kopgroep van 15 man langzaam aan gort. Na drie uur koers hadden we de eerste ronde aan onze broek en lagen we 5de. Na wat onhandigheid met wisselen op de verkeerde momenten waren we de tweede ronde ook snel kwijt. Wel hadden we beter door op welke teams we moesten letten en hadden we op de no 8 en lager ook al rondes gepakt.
Tot aan het begin van de avond reden er wat kleinere groepjes over de baan. Er vormden zich groepjes van max. 14, maar die waren ook zo weer in stukken gereten. Pas tegen de schemering groeide er iets van een peloton. Ondertussen waren we door de echte snelle mannen een derde keer gedubbeld en zaten we op plek 5 tot 9.

Om 22.10 sloeg het noodlot toe. Onze man in het peloton kon de valpartij ook niet ontwijken en ging eroverheen. Gevolg weer een ronde kwijt (minder erg) en een man kwijt (erg). Met drie man dus de laatste 13uur moeten rijden.

Om 1.30 moest ik weer de baan op. Dat werd mijn hoogtepuntje in de 24u. Lekker geslapen en wat kracht over. De nummers 1 en 2 zaten toen nog in dezelfde ronde en letten scherp op elkaar. Maar net na een wissel van team FFWD (de latere no 2) samen met team24 (de latere winnaar) en nog een derde man (die er helaas af moest) ontsnapt en hebben we vervolgens kop over kop anderhalf uur gejaagd tot we het peloton gedubbeld hadden. Zo kwamen wij ook weer dichter bij plek drie (1 ronde achterstand op team Fiets).

Met drie man rijden begon echter zijn tol te eisen. Zo kreeg ikzelf last van mijn knie. Uiteindelijk de laatste 5 uur in het grote peloton gereden en vooral proberen te counteren en te letten op no. 5 en 6 (Stappenbelt en Baum fabrieksteam).

Vooraf dacht ik dat het vooral in D2 in kleine groepjes saai over de baan rondjes draaien werd. Maar au contraire. Eigenlijk was het gewoon 24uur koers. Leuk om met je teamgenoten over tactiek na te denken, tussenstanden te analyseren en zwakke plekken bij de tegenstanders op te zoeken. Het rondje van 4,3 kilometer (afwisselend, heuvelachtig) maakte het ook mogelijk om tactisch te rijden. Enige lastige was dat veel teams het niet nodig vonden in teamshirts te rijden. Zelfs Team fiets (!!!) – de no 3 - reed gewoon in verschillende shirts rond. Dat leidde wel af en toe tot lichte wedstrijdvervalsing.

Conclusie: het was echt heel gaaf. Het weer, de sfeer, het rondje, de organisatie allemaal top.

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 20 mei 2014 22:53

sibon schreef:Maar net na een wissel van team FFWD (de latere no 2) samen met team24 (de latere winnaar) en nog een derde man (die er helaas af moest) ontsnapt en hebben we vervolgens kop over kop anderhalf uur gejaagd tot we het peloton gedubbeld hadden. Zo kwamen wij ook weer dichter bij plek drie (1 ronde achterstand op team Fiets).
Die coup heb je de eerste paar rondjes met 4 man gereden toch? Zat ik dan ook bij :D , maar helaas een wisselfout waardoor wij eraf gingen (ben er overigens niet van overtuigd dat we het anders wel vol hadden gehouden hoor...).
Die derde man was van Bella Machina.

Plaats reactie