Hoi,
Ik heb twee paar wielen, eentje met carbon remrand en eentje met een aluminium remrand.
Nu moet ik dus iedere keer als ik mijn ander setje onder de fiets zet de remblokjes demonteren en vervangen.
Dit is behoorlijk irritant omdat dat kleine schroefje dat het remblokje in het schoentje vastzet erg snel slijt en dol begint te draaien.
Mijn idee is nu dus om een nieuwe setje (of twee dus) remschoentjes te kopen zodat ik enkel de schoentjes moet vervangen.
Maar wat past er in mijn SRAM Red (Black) remhoeven? Passen hier enkel de SRAM schoentjes in?
Ik heb bijvoorbeeld deze gezien maar daar staat bij dat ze compatibel zijn met SRAM Rival:
https://www.bike-components.de/products ... Rival.html
En 60 euro voor twee paar remschoentjes is ook behoorlijk prijzig. Ik begrijp dat er in remblokjes kwaliteitsverschil kan zitten, maar in de remschoenen…?
Tnx!
Nieuwe SRAM remschoentjes
Gewoon BBB pakken.
je kunt ook een setje afgekaaide remmen kopen en daar de schoentjes van gebruiken. mits die nog goed zijn
voor de rest voldoet inderdaad bijna alles denk ik. het is wel makkelijk als de remschoen goed verstelbaar is, dus daar zou ik even op letten
voor de rest voldoet inderdaad bijna alles denk ik. het is wel makkelijk als de remschoen goed verstelbaar is, dus daar zou ik even op letten
Ik heb nog vrij veel nieuwe Shimano schoentjes liggen.
Oa Ultegra, compleet met remblokjes.
Als er forumleden zijn die interesse hebben, mail me dan even.
Over de prijs komen we wel uit.
Oa Ultegra, compleet met remblokjes.
Als er forumleden zijn die interesse hebben, mail me dan even.
Over de prijs komen we wel uit.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid HC
Dan draai je straks die bouten weer dol..............
je hebt ook schoentjes met een splitpennetje.
ik heb een keer rode gekocht van xlc.
je hebt ook schoentjes met een splitpennetje.
ik heb een keer rode gekocht van xlc.
Moest je bij je achterwiel ook je schoentjes omdraaien om ze goed op de remrand te krijgen? Ik heb mezelf uit voorzorg wat extra schroefjes cadeau gedaan. Had hetzelfde probleem..
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
@Wasbeer, dat zijn grotere en stevigere bouten dan die mini-boutjes die dat remblokje vasthouden, dus daar ben ik niet zo bang voor…
Het volgende nu… Welke maat inbussleutel heb je nodig om dat remblokje uit het schoentje te draaien? Ik heb duizend-en-één sleuteltjes geprobeerd maar ze waren allemaal te groot…
Het volgende nu… Welke maat inbussleutel heb je nodig om dat remblokje uit het schoentje te draaien? Ik heb duizend-en-één sleuteltjes geprobeerd maar ze waren allemaal te groot…
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.