Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
19 mei 2014 19:24
scepticus schreef:Onderschat de vermoeidheid van een dag werken niet.
+1
Als ik zie hoe sommige naar huis fietsen dan hoef ik die niet als collega
-
beezer
- Forum-lid
beezer
19 mei 2014 20:47
's ochtends: bakje cruesli met yoghert.
's middags voordat ik wegga 1 banaan
enkele reis 31 km
Ik lunch niet maar eet op mijn werk over de verspreid dag 2 volkoren boterhammen en 2 volkoren broodjes met hartig en zoet beleg. Daarnaast voldoende vocht (thee).
En wat dropjes (zout en dropfruit duo's van redband)
Ik ben 1.73m en weeg 65/66 kg.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
Nickett
- Forum-lid
Nickett
20 mei 2014 11:08
Bedankt voor de tips! Ik fiets nu in principe om de dag (ma-wo-vr) en di-do krachttraining.
Het streven is wel uurtje heen uurtje terug... of dat echt knallen is?
Gister kon ik niet fietsen, dus morgen ga ik weer. Ik ga er voor zorgen dat ik meer vocht binnenkrijg en wat snelle koolhydraten half uurtje voor vertrek.
Kwa ontbijt en lunch zit ik wel oke denk ik.
-
martijnm
- Forum-lid
martijnm
20 mei 2014 11:33
Als ik zin heb om een beetje tempo te rijden, stop ik altijd nog ff snelle jelle of ander koekje naar binnen voor vertrek..
Bij rustige ritjes vind ik dat niet nodig. Soms doe ik ook een extra ommetje naar huis.. standaard is 20 k, dan wordt het iets tussen de 40 en 80.. dan wel met nog een paar krentebollen oid aan het eind van de middag..
Als ik om 12:30 geluncht heb, en dan om 17:30 op de fiets stap, eet ik dus vaak nog wel wat, behalve als ik relaxed naar huis peddel en weet dat daar eten voor me klaar staat, dat red ik dan nog wel op een vrij lege maag
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
20 mei 2014 12:27
Een "normale" werkdag op kantoor: 4 of 5 boterhammen met licht beleg, 2 stuks fruit.
Ontbijt muesli.
Als ik ww fiets (2, soms 3 keer per week) eet ik ontbijt, dan 8 boterhammen op het werk en vaak nog voor het fietsen 1 ontbijtkoek.
Het zal wel aan het weer liggen, maar de laatste 2x ww fietsen kwam ik na 10 km al de man met de hamer tegen. Licht hoofd, lege maag en geen kracht meer.
Even afgestapt en stond met trillende benen naast de fiets.
Ik heb altijd wat eten en drinken bij me voor dit soort gevallen, dus na nog een ontbijtkoek ging het wel weer.
older Budweiser
-
Schrijnie
- Forum-lid
-
Contact
Schrijnie
20 mei 2014 12:43
Ik zit ook op kantoor, ga 3 x / week met die fiets.
Ontbijt : 2 sneeen volkoren met hagelslag, fruitsapje of koffie
Op het werk : 4 Sneeen volkoren met kaas of vlees, blik zalm of haringfilet of 2 à 3 zure haringen, kwart liter yoghurt en voor ik ga fietsen nog een drinkontbijtje of knijpyoghurtje met een mueslireep met chocolade.
25 km enkele reis, 0,5 liter water in de bidon die ook op gaat.
De man met de hamer ben ik nog niet tegen gekomen op woon-werk verkeer.
-
fietseric
- Forum-lid
fietseric
20 mei 2014 13:45
bij mij 22 km enkele reis, maar wel iedere dag, ma t\m vrijdag.
s'morgens voor het fietsen 2 bananen en een goed glas fruchtensap.
direct na aankomst een boterham en een flink glas chocomel (de echte natuurlijk) en een kop koffie
tijdens het werk (verdeeld over de hele dag) zo'n 6 boterhammen koffie en 2 (grote) glazen melk
Voor het fietsen gaat dat laatste glas melk erin, neem eigenlijk bij ww geen bidon mee.
in de ochtend fiets ik altijd lekker rustig, s'middags toch vaak wel goed het gas erop (ook vaak wind mee s'middags, en dat stimuleert weer extra)
-
Gerboon
- Forum-lid
Gerboon
20 mei 2014 13:54
beezer schreef:'s ochtends: bakje cruesli met yoghert.
's middags voordat ik wegga 1 banaan
enkele reis 31 km
Ik lunch niet maar eet op mijn werk over de verspreid dag 2 volkoren boterhammen en 2 volkoren broodjes met hartig en zoet beleg. Daarnaast voldoende vocht (thee).
En wat dropjes (zout en dropfruit duo's van redband)
Ik ben 1.73m en weeg 65/66 kg.
Wel grappig om deze hoeveelheden te lezen. Ik duw alleen als ontbijt al 4 sneetjes met kaas/worst in mijn mik en tussen de middag 6 tot 8 sneetjes. Eet ik minder, dan kom ik niet vooruit en heb ik de gehele dag een slaperig gevoel.
Ben dan ook 1.95m en 82kg met een hoge verbranding.
-
teissie
- Forum-lid
teissie
21 mei 2014 03:35
Haha dit lijkt wel een voedingstopic geworden.
Ik ben zelf een jaar geleden ook meer op mijn eten gaan letten, maar probeer het nu minder te doen en ben ook iets minder vaak gaan fietsen naar me werk omdat ik anders te veel afval.
Ook al sport ik iets beter als ik goed eet van te voren (vooral op tijd --> liefst 2 uur van te voren), lukt het mij sowieso wel om een uur te fietsen zonder iets te eten. Als je niet vol uit fietst kan dat makkelijk als je je vetverbrandig een beetje getraind hebt. (En dat moet wel als een je een beetje wielrenner bent).
Ik neem nu zelfs geen eten meer mee als ik minder dan 75 km. ga fietsen, behalve als ik zin heb om heel erg hard te gaan fietsen. (Wel altijd bidons met limonade)
-
kloekloek
- Forum-lid
kloekloek
21 mei 2014 08:05
Zojuist de eerste keer naar het werk gefietst
Rugzakje mee met kleding en douchespullen en gas.
Enkele reis van 27 km met een gemiddelde van 29,6 km/h. Door het vroege opstaan natuurlijk weer bidon vergeten mee te nemen, maar ik drink toch al vrij weinig als ik fiets. Benieuwd hoe ik de dag door kom...
-
Nickett
- Forum-lid
Nickett
21 mei 2014 09:20
Goed gedaan
Laat ons weten hoe het vanmiddag terug gaat
Ik had vanmorgen een lekker band op 15km, gelukkig was er een collega bereid me op te pikken, mijn reserve band had ik 2 weken terug al gebruikt en natuurlijk niet opnieuw gekocht
-
Schrijnie
- Forum-lid
-
Contact
Schrijnie
21 mei 2014 09:33
Kreeg vanmorgen mijn ademhaling niet onder controle, desondanks tog nog 31 km/u gem. op 25 km. Terugreis proberen wat sneller te gaan.