Andere cassette monteren
-
- Forum-lid
Ik zit met de vraag welke cassette verhouding ik op mijn SRAM Apex kan monteren.
Momenteel heb ik een 11-32 cassette erop maar omdat ik doorgaans over vlakke wegen rijd kan ik niet echt de gewenste vertandingen vinden in deze opzet.
Ik vraag me daarom af of een 12-25 cassette compatibel is met een Apex achter derrailleur (met een lange kooi)?
Momenteel heb ik een 11-32 cassette erop maar omdat ik doorgaans over vlakke wegen rijd kan ik niet echt de gewenste vertandingen vinden in deze opzet.
Ik vraag me daarom af of een 12-25 cassette compatibel is met een Apex achter derrailleur (met een lange kooi)?
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Totaal geen probleem.
Je kunt elke Shimano of Sram cassette monteren. Persoonljk zou ik een shimano pakken ivm de 18 die altijd ontbreekt bij Sram.
Je kunt elke Shimano of Sram cassette monteren. Persoonljk zou ik een shimano pakken ivm de 18 die altijd ontbreekt bij Sram.
Less is bore
Gewoon een 12-23 Ultegra pakken. Kost je 45-50 euro online.
-
- Forum-lid
Mannen, dank voor jullie snelle antwoord. Duidelijk verhaal, ik ga snel op zoek naar een nieuwe cassette. Fijne wetenschap dat dit allemaal mogelijk is zonder veel poeha
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Nog even aan aanvullende vraag op dit topic:
Aangezien ik niet van die klimmersbenen heb, heb ik voor een 11-28 cassette, gekozen. Op de vlakke is dat niet echt ideaal. Ik wilde sowieso al een extra wielset kopen en daarom mijn 11-28 cassette monteren. Kan ik gewoon een 11-23 (of 11-25) cassette bijkopen voor mijn oude wielset en dan eenvoudig switchen tussen de oude en nieuwe wielset/cassette?
Of moet ik dan telkens een langere / kortere ketting monteren?
Aangezien ik niet van die klimmersbenen heb, heb ik voor een 11-28 cassette, gekozen. Op de vlakke is dat niet echt ideaal. Ik wilde sowieso al een extra wielset kopen en daarom mijn 11-28 cassette monteren. Kan ik gewoon een 11-23 (of 11-25) cassette bijkopen voor mijn oude wielset en dan eenvoudig switchen tussen de oude en nieuwe wielset/cassette?
Of moet ik dan telkens een langere / kortere ketting monteren?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC