Ik ben van plan een nieuwe fiets te kopen,maar zit in dubio over de groep.
Ultegra di2 of de mechanische Dura ace ?
Welke schakelt beter en wat raden jullie mij aan?
Ultegra di2 6870 of Dura ace 9000
- daniel1975
- Forum-lid HC
Keuze kun je alleen zelf maken.
Wil je licht en erg goed; DA
Wil je iets zwaarder, mee met de mode en de fun van de techniek: Di2
Beter schakelen: voorderrie bij Di2, achterderrie bij DA. Remmen bij de DA beste doseerbaar.
Wil je licht en erg goed; DA
Wil je iets zwaarder, mee met de mode en de fun van de techniek: Di2
Beter schakelen: voorderrie bij Di2, achterderrie bij DA. Remmen bij de DA beste doseerbaar.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
+1, wil ik nog toevoegen dat de looks van vooral de da crank een stuk beter zijn ultegra, maar dat is persoonlijk.
Ik rij di2, maar vind het met name op slecht terrein moeilijker om trefzeker te schakelen. Ook op normaal asfalt maak ik meer fouten dan met mechanisch. Zowel dura ace als ultegra 11-speed mechanisch zijn een duidelijke verbetering tov hun 10-speed voorgangers. Met een electrische groep heb je wel nooit meer gelazer met afstellen, en als je het een keer moet doen, is het zo gefixt. Ik zou nu voor mechanisch gaan, maar da's vooral vanwege het knoppendrukmisschakelgebeuren
Heb exact hetzelfde gedaan! Prima keuze.dehulk schreef:Bedankt voor de reacties,ik heb de Dura ace groep besteld,heb een compact met een extra 39 blad besteld,weet dat het gewoon past ,maar schakelt het ook goed omdat het niet de originele verhouding is !