Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Iemand ervaring met CST Correre bandjes?

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 23 mei 2014 21:14

Ik heb met Conti's, Vittoria's en Schwalbe's gereden.
En van deze merken meerdere banden uit verschillende prijsklasses, van Ultremo's tot Lugano's.
Toch heb ik met de Michelin Pro4 Service Course de fijnste ervaringen!
Mijn achterband begon echter een klein beetje te vervormen dus besloot ik een nieuwe te kopen, €26,- bij Mantel.
Helaas zat de achterband er nog niet een week op toen ik tijdens een trainingswedstrijd over een bierdopje reed.
Nieuwe buitenband en binnenband helemaal kapot, maar dat was bij elke andere band gebeurd.

Nu was ik opzoek naar een goedkoop alternatief.
Want nu is €26,- misschien niet een heel idioot bedrag, voor een student tikt het toch aardig aan.
Na wat speurwerk kwam ik de volgende band tegen: De CST Correre.

http://www.csttires.com/nl/bike/road-bi ... ere-c1691/

De Michelin Pro4 Service Course is 110 tpi en 200 gram licht.
De CST Correre is 120tpi met een gewicht van 230 gram.
De CST kan je echter kopen voor €16,49 per bandje.

http://www.fietsbandenkopen.nl/racefiet ... 2=40=ETRTO

Qua reviews kan ik niet echt iets vinden, alleen maar dat het goedkopere model CST band, de CZAR, bagger schijnt te zijn.
Voor die 16 pleuries maar gewoon eens een bandje bestellen.
Is er in de tussentijd toch al iemand die deze bandjes zelf om zijn wielen heeft liggen?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 mei 2014 10:54

CST is toch een merk dat ik links zou laten liggen... Ik ken het enigszins alleen van keiharde goedkope mountainbikebanden, en heb er alleen nooit banden van gekocht... Maar ze maken een hoop soorten banden, al jaren. Dus bandenkennis zullen ze zeker hebben en ze doen tegenwoordig veel meer, althans in het mountainbiken ook.

Onbekendere merken waar ook niet veel ervaringen mee zijn op de racefiets zoals Kenda of Maxxis zou ik dan nog eerder kopen. Die maken sowieso ook andere goede banden voor mountainbikes, dus dan heb ik daar op de racefiets ook vertrouwen in. Waar ik zelf al enige tijd mee rijd is Panaracer, Race Type Evo 2's van Probikeshop.com. Toen 20,- euro/stuk.

Maar de specs van de CST band lijken me ok, en als achterband vind het minder belangrijk om betere grip te hebben. Ik zou het gewoon proberen voor die 16,- euro. 120tpi met een gewicht van 230 gram lijkt me prima, mits het rubber ook ok is.

Andere optie is Vredestein Fortezza's die ook nog voordelig te koop zijn regelmatig.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1977
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 mei 2014 12:34

rutiefrutie schreef: Want nu is €26,- misschien niet een heel idioot bedrag, voor een student tikt het toch aardig aan.
Het prijsverschil is wel 10 euro... zou je daarvoor het risico willen nemen? Mocht dat 10 tje voor jou als student echt een probleem zijn, kom dan hier bij mij maar een licht gebruikte Vredestein Fortezza TriComp of Conti GP4000 band halen die ik als reserve bewaar.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 24 mei 2014 12:41

Laatste 2 sets banden heb ik telkens voor 20 euro/band gekocht:
Vittoria open corsa Evo CX 320 tpi (Fashionforcycling)
Vredestein Fortezza TriComp (Hopmans)

Dus even goed kijken naar aanbiedingen en je hebt bewezen goede bandjes voor 20 euro/stuk.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 mei 2014 15:02

Wist overigens niet dat CST een product was van Cheng Sin Rubber, dus hetzelfde die ook het merk Maxxis heeft... Dat gezegd te hebben is Maxxis wel een bekend en degelijk merk met goede producten.

Cheng Sin banden had vroeger inderdaad van die hele goedkope mountainbikebanden, maar Giant monteerde ze standaard op veel mountainbikes begin jaren 90. Rommel was dat. Maar Maxxis heeft nu wel degelijk goede mountainbikebanden.

Kan me niet voorstellen dat CST ook geen goede racefietsbanden kan maken, maar dat zoiets proberen blijft een risico... ;). De populaire merken vind men toch beter, wat ik overigens niet altijd snap... Als ik kijk naar Schwalbe en Continental...

Een hoop banden worden tegenwoordig in Azië gemaakt...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 25 mei 2014 10:35

Maxxis goed? op zijn best gemiddeld en soms ronduit matig. Banden zijn je enige wegcontact en mogen best geld kosten. Investeren in dit soort spullen kun je beter laten en gewoon voor een gevestigd merk gaan (dat vaak niet eens duurder is)

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 25 mei 2014 11:54

Gevestige merk? CST is groter dan je denkt en Maxxis is inderdaad zeker niet slecht (erg populair bij mountainbikebanden), Schwalbe of Continental kan ik dan ook niet goed bestempelen als ik de reacties op het forum hier lees. Schwalbes (Ultremo's ZX had ik bv erg vaak lek) die snel hoekig worden, pakken steentjes op, of de slechte pasvorm van Continental vanwege maattoleranties die met sommige velgen niet goed corresponderen.

Banden zijn het contact met de ondergrond ja, maar goed iedereen moet zelf weten welke banden hij koopt. Gevestigd merk zegt mij niets. Wel merken die door de juiste marketing ruim op de markt worden gezet en Nederland erg goed bevonden worden. Er zijn echt wel meer merken die goed rubber produceren.

M'n Schwalbe Ultremo's had ik toendertijd ook gekocht omdat die goed werden bevonden op het forum. Zo vaak als ik toen lek reed is me achteraf wel opgevallen. Altijd plakten er ook kleine steentjes aan de banden. Dat heb ik met Vredesteins en Panaracers nooit gehad.

Op het forum worden maar een paar merken als goed bestempeld.

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 25 mei 2014 23:04

Een tientje, ja waar hebben we het over.
Maar mocht je ergens doorheen fietsen en je moet voor- en achterband vervangen..
en je kan €20 besparen omdat je bandjes koopt die minder bekend zijn maar misschien wel van dezelfde kwaliteit.

Vredesteins heb ik nog nooit gehad, maar zal er eens naar kijken want hoor inderdaad erg veel lovende geluiden!
De lugano's rolden echt merkbaar veel zwaarder en de durano's reden erg snel lek.
Conti's waren erg snel heel erg glad en daardoor ware steentjesmagneten.

Overigens vind ik Michelin ook niet heel erg veel reclame maken in Nederland.
Je ziet ze natuurlijk wel bijna in alle fietsenwinkels hangen.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 25 mei 2014 23:27

Shimano Benelux is geloof ik de distribiteur voor Nederland en die voeren veel merken. Maar daardoor wordt het wel in veel winkels verkocht. Maar voor aantrekkelijke prijzen zul je moeten webshoppen en niet bij de LBS langs gaan.

Michelin zijn natuurlijk ook goede banden, maar je hebt pech dat je ze hebt gesloopt. Ik rijd op de mountainbike nu al bijna 2 jaar op Michelin banden tussentijds even afgewisseld met Panaracer... Maar Michelin zou ik ook zo op de racefiets monteren, al hoor ik van fietsmaten dat ze ook wel vierkant worden (maar goed tenslotte wordt dat elke band). Rubber van de Pro4's is wel goed, maar ze zijn zeker niet de enige....

Glad profiel zegt niets over het oppakken van steentjes. Ligt meer aan de rubbercompound. Mijn Ultremo ZX waren glad en pakten steentjes, terwijl mijn Panaracers ook glad zijn en geen steentjes oppakken. Beide hadden wel grip in de regen. Volgens mij is jouw Pro 4 ook glad en bied toch veel grip bij nattigheid. Wat betreft kleine steentjes oppakken zou ik het niet weten, want ik heb er nooit mee gereden.

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 26 mei 2014 11:25

Met glad bedoel ik natuurlijk niet slick, want dat zijn de michelin bandjes inderdaad ook.
Maar wanneer je een keer een noodstop maakt en vol in de ankers gaat ontstaat er vaak een glad en vaak ook plat stuk op je band.
Hier is het meer mee te vergelijken, maar dan over de gehele band.

Maar ik zat te denken, misschien komt dit ook wel van het gekleurde rubber?
Ik had destijds de rode uitvoering van de Grand Prix 4000. Deze zijn dan ook geheel rood.
De meeste andere fietsbanden met kleur hebben het loopvlak wel gewoon zwart en de sidewalls gekleurd.
Of zou dit helemaal niks uitmaken..?
Laatst gewijzigd door rutiefrutie op 26 mei 2014 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 26 mei 2014 11:34

rutiefrutie schreef: Maar ik zat te denken, misschien komt dit ook wel van het gekleurde rubber?
Ik had destijds de rode uitvoering van de Grand Prix 4000. Deze zijn dan ook geheel rood.
De meeste andere fietsbanden met kleur hebben het loopoppervlak wel gewoon zwart en de sidewalls gekleurd.
Of zou dit helemaal niks uitmaken..?
Ik heb een paar jaar geleden gelijktijdig met een huisgenoot de banden vervangen; beiden GP4000s, hij zwart, ik rood. We reden veel samen, en na een jaar met bijna dezelfde hoeveelheid kilometers was zijn achterband beduidend minder vierkant dan de mijne.
Voor mij geen gekleurd loopvlak meer...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Plaats reactie