Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
teissie
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 aug 2010 18:13

Gebruikersavatar teissie 25 mei 2014 13:27

iCanjan schreef:Afbeelding

En ook de winter/cross/werk fiets is een Canyon geworden
Wouw, ik vind die fiets er zo beter uitzien dat op de site.

Hoe fiets dat in vergelijking met een normale racefiets? Ik heb nu een 29-er voor woon-werk, maar mis toch een beetje de snelheid, maar voor het slechte weer en om door de stad te crossen wil ik geen racefiets gebruiken.
Ja ik heb een fiets Tumblr

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 25 mei 2014 23:47

Ik heb de Inflite ook. Fietst gewoon prima. Stuk zwaarder uiteraard, maar super wegligging en handling. Geometrie heb ik bijna geheel overeenkomstig de Ultimate CF ingesteld, iets rechterop. In nattigheid rij ik overal overheen met 28mm en spatbordje achter. Rij hier mijn ritjes nog steeds 30gemiddeld op (ca 2-5km/h minder schat ik in). Heb wel upgrade naar Ultegra 6800 34/50 crankset gedaan moet ik erbij vermelden.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 26 mei 2014 00:20

@teissie het fiets wat rustiger dan bv een ultimate slx. Wegligging en handling zijn super goed. Heel veel vertrouwen. Kan ook door de banden komen. Ik vind het een hele fijne fiets voor ritjes waar je misschien ook een andere fiets voor gebruikt maar toch op een racefiets wil zitten. Het is een manusje van alles, zeg maar een hele snelle 4wd. Is het droog en wil je echt racen dan heb je een race fiets nodig. De inflite is een hele sterke Endurance fiets. Perfect voor de winter en slechte of uitdagende omstandigheden waarin je een race fiets niet wilt inzetten. Samenvattend voor wielrennen pak ik mijn ultimate slx voor al het andere de inflite. Ps. het remt waanzinnig goed.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 26 mei 2014 09:51

arnoudrace schreef:Ik heb de Inflite ook. Fietst gewoon prima. Stuk zwaarder uiteraard, maar super wegligging en handling. Geometrie heb ik bijna geheel overeenkomstig de Ultimate CF ingesteld, iets rechterop. In nattigheid rij ik overal overheen met 28mm en spatbordje achter. Rij hier mijn ritjes nog steeds 30gemiddeld op (ca 2-5km/h minder schat ik in). Heb wel upgrade naar Ultegra 6800 34/50 crankset gedaan moet ik erbij vermelden.
'k wil wel eens weten : gebruik je een spatbord met zadelpenklem ?
Ik gebruik op de cyclocrosser een spatbord met zadelpenklem, maar merk dat ik veel natter word van het opspattende water dan bij de racer
Bij de racer is het spatbordje (nauwelijks zichtbaar) met beugeltje op de remklauw gemonteerd en wordt veel regenspat tegengehouden door de dichtere structuur van de racer tov de CX-er
Ttz : ik word nauwelijks nat op de racer en zeiknat op de CX :o
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 26 mei 2014 13:16

Frankfiets schreef:Dat is niet heel klantvriendelijk nee.

Ik vraag me af hoe het met de lak kwaliteit van de zilvergrijze Ultimate SL staat. Achter waar de derrie kabel het frame is gaat is er al een stukje afgesprongen. Hebben meer van jullie dit?
Niet met de CF SL. Wel met de 'oude' CF. Ik heb er eentje in het rood en die lak springt er ook vanaf bij het minste of geringste. Canyon heeft mij in 2013 verteld dat dit tot het verleden behoort. Niet dus...

Het kan zeker ook anders want mijn Cannondale CAAD10 blijft ondanks veel meer misbruik strak in de lak.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 26 mei 2014 13:17

NuitKor schreef:Hallo,

Iemand hier ervaring met de speedmax AL en daar wat meer over kan vertellen? Alvast bedankt!
Heb ik ervaring mee! Prima strak rijdende fiets. Zeker niet licht maar doet zijn ding als ik een tijdrit rij. Ik heb nooit op een andere tijdrit fiets gereden dus vindt niet een vergelijk te maken.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 mei 2014 14:39

haaldoor schreef:
Frankfiets schreef:Dat is niet heel klantvriendelijk nee.

Ik vraag me af hoe het met de lak kwaliteit van de zilvergrijze Ultimate SL staat. Achter waar de derrie kabel het frame is gaat is er al een stukje afgesprongen. Hebben meer van jullie dit?
Niet met de CF SL. Wel met de 'oude' CF. Ik heb er eentje in het rood en die lak springt er ook vanaf bij het minste of geringste. Canyon heeft mij in 2013 verteld dat dit tot het verleden behoort. Niet dus...

Het kan zeker ook anders want mijn Cannondale CAAD10 blijft ondanks veel meer misbruik strak in de lak.
Mijn witte Ultimate CF uit 2012 heeft hetzelfde euvel. Tijdens fietsen zelf stoor ik me er niet aan... alleen tijdens schoonmaken en bewonderen :)

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 26 mei 2014 14:39

Deze week zal mijn fiets worden verstuurd. Naar voorgaande reacties, bestellingen worden doorgaans op woensdag of donderdag op de post gedaan?

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 26 mei 2014 16:54

Bij mij ook normaal deze week. Ultimate cf sl 9.0. Verlang al. Als datum wordt uitgesteld, wanneer laat canyon dit meestal weten? Ervoor, of op het laatste moment? Alvast bedankt.

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 26 mei 2014 21:16

De mijne zou vorige week komen (roadlite). Ik kreeg een keurig mailtje dat het tot 2 weken langer ging duren dus wacht rustig af.

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 26 mei 2014 21:18

Ik kreeg vrijdag in de middag het 'uitstelmailtje'.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 26 mei 2014 22:25

Ik heb een paar vragen over Canyons huidige line of bikes.
Ik zit te twijfelen tussen de 7.0 , 7.0 di2 , 8.0
Vorig jaar was ik ook al aan het twijfelen over een nieuwe fiets.
Toen zou ik direct voor de dura-ace gaan. di2 zag er niet uit.
Die nieuwe 6870 ziet er al een stuk strakker uit.
De 7.0 komt met de betere SLR wielen en de zwarte wielen zien er gewoon beter uit. :mrgreen:
over de di2 and dura-ace is di2 inderdaad zoveel beter?
voor de derailleur keuze en het gewicht doe ik het niet.
maar dura-ace ziet er strakker uit!

Plaats reactie