Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano WH-RS11 of Supra RA Comp

midden delfland
Forum-lid

midden delfland 28 mei 2014 16:56

Hallo mensen,
Ik heb een vraag over mijn wielen en hopelijk kan iemand me adviseren.
Ik heb een nieuwe fiets (Bulls Harrier 2014) op het oog en deze heeft shimano WH-RS11 wielen, op mijn huidige fiets heb ik de Supra RA Comp zitten. Deze fietsen voor mij heerlijk zat en hebben iets verhoogde velgen wat ik er ook weer wat mooier uit vindt zien.
kan iemand mij helpen welk van de twee nu eigenlijk beter/steviger is voor mij( 86 kg, mooi weer fietser met 100km per week en van de zomer hopelijk wat bergen bezoeken in Frankrijk)

Alvast bedankt.

Gr Ron

buddo
Forum-lid

buddo 29 mei 2014 21:23

Ik heb geen ervaring met de wielsets, maar volgens mij zijn beide sets geen heel geavanceerde of lichte sets, meer het type "budget" wielen. Ik denk relatief zwaar, maar daarbij hebben de Supra's als ik het zo zie meer spaken en een iets hogere velg, die lijken mij dus wat steviger en misschien wat stijver?
Maar als je ze nu allebei hebt... dan kun je ze toch ook gewoon allebei proberen en kijken of je verschil merkt en of je zelf een voorkeur hebt?

midden delfland
Forum-lid

midden delfland 29 mei 2014 22:30

Hallo Buddo,
Daar heb je een punt:-) Ik denk dan ben ik gelijk klaar, maar ik ga ze gewoon uitproberen. Daarna verder sparen voor wat betere wielen, maar voorlopig voor wat ik doe zijn ze goed genoeg.
Bedankt voor de tip

Gr Ron

Plaats reactie