Giant
Het is er een van 2013, tcr composite 2, met een mix van Shimano 105 dus aardig wat upgrade mogelijkheden. De kleurstelling is zwart/rood/wit, niet heel origineel maar weinig aan op te merken.
De matzwarte uitvoering van dit jaar heb ik ook overwogen, maar dit model is er volgens mij alleen met Ultegra dus dan loopt het bedrag wel weer erg op.
Weet iemand of de levenslange garantie op het frame vervalt als je het frame van kleur veranderd?
De matzwarte uitvoering van dit jaar heb ik ook overwogen, maar dit model is er volgens mij alleen met Ultegra dus dan loopt het bedrag wel weer erg op.
Weet iemand of de levenslange garantie op het frame vervalt als je het frame van kleur veranderd?
Zeker een mooie kleurstelling, maar ik vind alleen de voorkant te druk (veel het woord 'Giant' gebruikt) De matzwarte Ultegra van dit jaar is idd heel mooi en hopenlijk aan het einde van dit jaar als overjarig model te koop. Dan ga ik ook vooruit van Aluminium naar Carbon en van 105 naar Ultegra.
Veel plezier met je fiets en we zien de foto's wel verschijnen.
Veel plezier met je fiets en we zien de foto's wel verschijnen.
Ik wacht al ruim 3 weken op mijn Giant TCR 1 2014... De FM zei dat de Giant op voorraad was en binnen anderhalve week moest hij hem binnenkrijgen. Deze week erachter aan geweest en de Giant was al wel verstuurd... Klopt het dat Giant er dan gewoon slordig mee om gaat?
Volgens mij zegt elke verkoper dat z'n producten op voorraad zijn, puur uit eigen belang. Om lekker zijn geldstroom in stand te houden. Ik heb dit soort gevallen al zo vaak meegemaakt, veelal met webshop maar ook bij echte winkeliers.
(niet om Giant of je FM zwart te maken hoor)
(niet om Giant of je FM zwart te maken hoor)
Wat verder uitzoekwerk gedaan, beide opties niet aan de orde.sharkman113 schreef:Volgens mij bestaat die ook niet. De meeste Advanced sl isp gebruikers hebben helaas niet door dat hun zadelklem een dual setup heeft. Je hebt de keuze tussen zero en met setback door enkel een paar onderdeeltjes om te draaien. Goed het boekje lezen of je dealer raadplegen kan helpen (al is het helaas zo dat giant vaak via kanalen wordt verkocht waar kennis helaas geen gemeengoed is).Dat zou kunnen, bedankt voor de tip, ik ga eens een fietsenmaker benaderen of ze een zero set back variant kunnen leveren.
(nooit geweten dat die optie bestond).
Het oude type klem is er niet in verschillende set-back settings.
Noch mogelijkheid door omdraaien van onderdelen dit te realiseren.
Helaas.
Een nieuw type klem kopen is de optie, of een nieuwe fiets
Ik hoop dat de foto te zien is, eerste keer dat ik een foto probeer te plaatsen.
De kwaliteit is slecht dat komt door m'n 'oude' telefoon. Mooie fiets al vind ik het zelf alleen twee maten te groot voor mij.
Dit weekend krijg ik als het goed is mijn fiets dus dan ga ik betere foto's maken.
- dreamscape
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2014 12:14
Als Giant-rijder is dit volgens mij een mooi topic om mezelf voor te stellen als nieuwe forumbezoeker. Ik heb jarenlang recreatief gefietst op een Giant Tourer hybride uit 1993. Destijds nieuw gekocht van mijn zuurverdiende krantenwijk en wat verjaardagsgeld van opa en oma. In 2006 kocht ik een fitnessfietsje (Focus Corrente) en sindsdien is die oude Giant mijn dagelijks vervoer en staat hij in weer en wind in mijn voortuin. Sommigen vinden dat zonde, maar het ding is gebouwd om gebruikt te worden, en dat wordt hij dus ook.
Eind 2012 maakte de Focus plaats voor een echte racefiets, een Giant TCR1 en toen had ik twee Giants. Twee dagen voor ik hem kocht ben ik met de Focus over de kop geslagen, nota bene toen ik onderweg was van de LBS (om de Giant te bekijken) naar huis. Met de hechtingen nog in mijn hoofd (ik zag eruit alsof ik iets bijdehands had gezegd tegen Badr Hari) heb ik toch gewoon die Giant gekocht, want je moet blijven fietsen. Toch zat de angst wel in de benen. Woon-werkverkeer op de oude Giant ging ineens wat rustiger en in 2013 heb ik eigenlijk wat weinig kilometers gemaakt op de TCR. Maar, nu heb ik de smaak weer te pakken en wordt er meerdere dagen per week gefietst. Op dit apparaat:
Ik heb de standaard bandjes nu vervangen door Fortezza's en het 34t binnenblad door een 39t van TA. Als ik meer bergen ga fietsen, zet ik die 34t er wel weer op.
Ik twijfel alleen nog over andere wielen. Deels voor de looks, deels als 'motivatiewielen', en deels omdat deze toch wel simpel zijn. Wellicht binnenkort dus een setje Fulcrum Racing 5 of Quattro...
En om het plaatje compleet te maken, hier begon mijn Giant-carrière mee:
Hier is inmiddels alles aan gemod of vervangen dat maar aangepast kan worden. Hij heeft echter wel nog de originele trapas, pas zijn vierde cassette en inmiddels naar schatting bijna 100.000 km ervaring.
Eind 2012 maakte de Focus plaats voor een echte racefiets, een Giant TCR1 en toen had ik twee Giants. Twee dagen voor ik hem kocht ben ik met de Focus over de kop geslagen, nota bene toen ik onderweg was van de LBS (om de Giant te bekijken) naar huis. Met de hechtingen nog in mijn hoofd (ik zag eruit alsof ik iets bijdehands had gezegd tegen Badr Hari) heb ik toch gewoon die Giant gekocht, want je moet blijven fietsen. Toch zat de angst wel in de benen. Woon-werkverkeer op de oude Giant ging ineens wat rustiger en in 2013 heb ik eigenlijk wat weinig kilometers gemaakt op de TCR. Maar, nu heb ik de smaak weer te pakken en wordt er meerdere dagen per week gefietst. Op dit apparaat:
Ik heb de standaard bandjes nu vervangen door Fortezza's en het 34t binnenblad door een 39t van TA. Als ik meer bergen ga fietsen, zet ik die 34t er wel weer op.
Ik twijfel alleen nog over andere wielen. Deels voor de looks, deels als 'motivatiewielen', en deels omdat deze toch wel simpel zijn. Wellicht binnenkort dus een setje Fulcrum Racing 5 of Quattro...
En om het plaatje compleet te maken, hier begon mijn Giant-carrière mee:
Hier is inmiddels alles aan gemod of vervangen dat maar aangepast kan worden. Hij heeft echter wel nog de originele trapas, pas zijn vierde cassette en inmiddels naar schatting bijna 100.000 km ervaring.