Dank voor alle reacties!
Ik ben inderdaad naar iets op zoek in een vergelijkbare prijsklasse, maar kan het budget eventueel wat oprekken indien dat zinnig zou zijn.
Fulcrum Racing 1 aan vervanging toe - Suggesties?
-
- Forum-lid HC
Je bent tevreden? gewoon weer de 1 kiezen (of zero's als je toch geld uit wilt geven).
Veel beter zul je niet vinden (hooguit anders) en veel lekker gaat ook niet lukken. Zoek je een iets comfortabeler wielset en rijd je shimano/sram dan is wellicht de DA C35 wat maar echt beter niet.
Veel beter zul je niet vinden (hooguit anders) en veel lekker gaat ook niet lukken. Zoek je een iets comfortabeler wielset en rijd je shimano/sram dan is wellicht de DA C35 wat maar echt beter niet.
Merk je verschil met de F1s die enkele jaren oud zijn?MaartenO schreef:Voor de mensen die bijhouden welk kamp er "wint" Voor mij zijn het de Fulcrum 1's (weer) geworden.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Inmiddels een ritje van +/- 75km erop zitten met de nieuwe F1's en ja, ik merk verschil. De nieuwe F1's voelen wat minder stijf of hard aan dan het model dat ik had. De slechte fietspaden hier in de omgeving zijn een stukje beter te doen. Daarbij voelen de wielen wel wat "strakker", vooral in de bochten merk ik duidelijk verschil. Bij de oude wielen wilde het achterwiel nog wel eens wat zwabberig aanvoelen in scherpere bochten.
Ik weet alleen niet of het wel helemaal eerlijk is om de oude, bijna versleten wielen met de nagelnieuwe te vergelijken. Uiteindelijk ga je volgens mij altijd verschil voelen tussen gloedje nieuw en zo goed als op.
Wat me ook nog opviel: de wielen maken een ander geluid, 't lijkt wat op een bescheiden variant van het zoemen dat hoge wielen doen. Best een mooi geluidje, maar ik betrapte me er in de eerste paar kilometers wel op dat ik steeds omkeek omdat ik dacht dat er iemand achter me reed.
Ik weet alleen niet of het wel helemaal eerlijk is om de oude, bijna versleten wielen met de nagelnieuwe te vergelijken. Uiteindelijk ga je volgens mij altijd verschil voelen tussen gloedje nieuw en zo goed als op.
Wat me ook nog opviel: de wielen maken een ander geluid, 't lijkt wat op een bescheiden variant van het zoemen dat hoge wielen doen. Best een mooi geluidje, maar ik betrapte me er in de eerste paar kilometers wel op dat ik steeds omkeek omdat ik dacht dat er iemand achter me reed.