Jan Janssen
-
- Forum-lid
@hm2694 Goed idee! Bikelease financial lease constructie blijf je op het eind van de rit ook niet met allerlei fietsen zitten maar ben je eigenaar!
-
- Forum-lid
Zie onze racebakken er niet tussen staan>>>>
Wat is de gemiddelde levensduur van een setje wielen eigenlijk? Heb nu mavic aksiums, bevallen op zich nog prima, maar vraag me af wanneer (je merkt dat) ze aan vervanging toe zijn.joeywl schreef:Nieuwe groep en een setje wielen! Kan je weer jaren voor uit.
Ik weet het, het zijn geen topwielen en wellicht te zwaar in de ogen van de meesten hier. Heb daar zelf geen last van, ben nog niks anders gewend en vwb gewicht denk ik dat het net zo goed werkt als ik zelf nog een paar kilo's afval. Maar de vraag blijft overeind hoe lang zoiets gemiddeld meegaat. Misschien meer iets voor het wielendeel vh forum.
Voel je vanzelf aan je remrand, als die ver is ingesleten zijn ze aan vervanging toe. En inderdaad, er is altijd een reden om een nieuw setje wielen te kopen!
Heb Aksiums in mijn Eclypse met 25500km op de teller. De lagers van het voorwiel hebben teveel spelling en zijn aan vervanging toe. De nylon lagering van de Mavic body is versleten, de cassette beweegt t.o.v het wiel en heeft een dermate grote speling dat het wiel irritant rammelt als je over klinkerwegen rijdt. Aan de velgen en remvlakken mankeert nog niks. Omdat ik vorige week een frontale aanrijding gehad heb met een scholier, heeft het voorwiel nu een vervelende slag die ik er niet meer uitkrijg. Nieuwe wielen worden nu een must.
-
- Forum-lid
@Carel zelf geen nadelige gevolgen aan de aanrijding overgehouden? En mooie wielen zijn er zat!
Jawel Gerard. Voor mij gezien net na een dubbele S-bocht op een tweerichtingen fietspad in Etten Leur reed ik een groep scholieren langzaam tegemoet. Met drieën reden ze naast elkaar, zo'n stuk of 15 kinderen, kijkend naar een of andere (exclusieve?) sportauto die op de rijbaan ernaast voor het verkeerslicht stilstond. Althans dat is wat ik er nog van meegekregen heb.
Het meest links rijdende meisje achterin de groep lette zeker niet op en kruiste vlak voor ik haar passeerde plots mijn doorgang terwijl ik al argwanend was of de groep mij wel zag aankomen. Uiterst rechts rijdend kon ik niet meer voorkomen dat we tegen elkaar botste waarbij de klap toch nog aardig hard was vond ik. Ongelukkigerwijs ben ik met mijn linker knie kennelijk onder de stuurbocht blijven hangen (rode striem op m'n knie) en vermoedelijk daardoor niet naast de fiets in het gras maar op de rechterkant van het stuur geland. Mijn ribben en spieren doen erg zeer en omdraaien in bed is nog steeds geen pretje. Het was op 10km van huis en door de remmen open te zetten kon ik toch naar huis rijden. Fietsen op klinkerwegen met de stadsfiets is ook nog niet lollig. De racefiets heb ik niet meer geprobeerd ondanks het mooie weer. Het zal nog wel een tijdje duren voor die pijn helemaal weg is.
Enigszins ter compensatie hebben we nu voor het 44e jaar een gezellig Jazz Festival in de stad.
Komende week ga ik een setje Fulcrum R3 wielen halen als ze op voorraad zijn.
Het meest links rijdende meisje achterin de groep lette zeker niet op en kruiste vlak voor ik haar passeerde plots mijn doorgang terwijl ik al argwanend was of de groep mij wel zag aankomen. Uiterst rechts rijdend kon ik niet meer voorkomen dat we tegen elkaar botste waarbij de klap toch nog aardig hard was vond ik. Ongelukkigerwijs ben ik met mijn linker knie kennelijk onder de stuurbocht blijven hangen (rode striem op m'n knie) en vermoedelijk daardoor niet naast de fiets in het gras maar op de rechterkant van het stuur geland. Mijn ribben en spieren doen erg zeer en omdraaien in bed is nog steeds geen pretje. Het was op 10km van huis en door de remmen open te zetten kon ik toch naar huis rijden. Fietsen op klinkerwegen met de stadsfiets is ook nog niet lollig. De racefiets heb ik niet meer geprobeerd ondanks het mooie weer. Het zal nog wel een tijdje duren voor die pijn helemaal weg is.
Enigszins ter compensatie hebben we nu voor het 44e jaar een gezellig Jazz Festival in de stad.
Komende week ga ik een setje Fulcrum R3 wielen halen als ze op voorraad zijn.
-
- Forum-lid
@Carel dan heb je nog een beetje geluk gehad dat het zo is afgelopen! Ribben zijn altijd uiterst pijnlijk! Die scholieren kijken echt om zich heen naar van alles en nog wat maar uitkijken is er niet bij! Krijg je nog iets van de verzekering vergoed? Fulcrum is bij biqq.nl op voorraad. Nette shop!
Beterschap!
Beterschap!