Garmin Edge 800 topic deel 2
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dat is dus het probleem met alles 'boven' de 800: dat kan niet meer...... Je krijgt aanwijzingen, tenzij de allerlei fratsen uithaalt met het inladen.
Less is bore
Ik geraak er echt niet wijzer uit.
1) Heb een map gedownload en op mijn garmintoestel (800) gezet, dat lukt. Daar kan ik die raadplegen.
Zoals bij de faq's sta, moet je om ze op uw pc (basecamp) te bekijken, ook op uw pc installeren. Maar hoe doe ik dat dan?
Waar moet ik welk bestand.
als ik mijn gps aansluit komt de kaart wel zichtbaar in basecamp, maar het kan toch niet zijn dat ik elke keer mijn gps moet aansluiten...
2) binnen basecamp heb ik aantal tutorials op youtube gevolgd, maar als ik rechtermuisknop op een route of track klik en druk op "verzenden naar". Wat moet ik dan kiezen van locatie:
Of Interne opslag op mijn Edge of opslaan op de geheugenkaart?
3) als ik mijn garmin open, waar vind ik dan die bestanden?
4)heb met vrienden vorige week een rit gedaan en had men garmin opstaan om de rit te traceren. Hoe maak ik nu van deze rit een "route" omdat ze echt wel leuk was en te ingewikkeld om te onthouden.
ik sta op interne opslag binnen Basecamp en daar staat ze vermeld onder datum en uur als een "spoor" (track). Maar het bizarre is, ik kan niet rechtermuisknop aanklikken en er dan een route van maken. Die optie staat er niet tussen. Als ik daarentegen onder bibliotheek zie - Mijn verzameling - een bepaalde lijst met daaronder tracks of routes, kan ik wel rechtermuisknop doen en van de track een route maken of omgekeerd. Maar natuurlijk, daar staat mijn opgeslagen bestand niet. Moet ik dit dan eerst manueel kopieren naar mijn bibliotheek om ze van daaruit dan toch rechtermuisknop te doen en een route van te maken,
thank you all
1) Heb een map gedownload en op mijn garmintoestel (800) gezet, dat lukt. Daar kan ik die raadplegen.
Zoals bij de faq's sta, moet je om ze op uw pc (basecamp) te bekijken, ook op uw pc installeren. Maar hoe doe ik dat dan?
als ik mijn gps aansluit komt de kaart wel zichtbaar in basecamp, maar het kan toch niet zijn dat ik elke keer mijn gps moet aansluiten...
2) binnen basecamp heb ik aantal tutorials op youtube gevolgd, maar als ik rechtermuisknop op een route of track klik en druk op "verzenden naar". Wat moet ik dan kiezen van locatie:
4)heb met vrienden vorige week een rit gedaan en had men garmin opstaan om de rit te traceren. Hoe maak ik nu van deze rit een "route" omdat ze echt wel leuk was en te ingewikkeld om te onthouden.
ik sta op interne opslag binnen Basecamp en daar staat ze vermeld onder datum en uur als een "spoor" (track). Maar het bizarre is, ik kan niet rechtermuisknop aanklikken en er dan een route van maken. Die optie staat er niet tussen. Als ik daarentegen onder bibliotheek zie - Mijn verzameling - een bepaalde lijst met daaronder tracks of routes, kan ik wel rechtermuisknop doen en van de track een route maken of omgekeerd. Maar natuurlijk, daar staat mijn opgeslagen bestand niet. Moet ik dit dan eerst manueel kopieren naar mijn bibliotheek om ze van daaruit dan toch rechtermuisknop te doen en een route van te maken,
thank you all
Dat lukt prima met een 810, althans die van mij wel....daniel1975 schreef:En dat is dus het probleem met alles 'boven' de 800: dat kan niet meer...... Je krijgt aanwijzingen, tenzij de allerlei fratsen uithaalt met het inladen.
1) Druk op het mapje linksonder in beeld.
2) Selecteer 'Courses'.
3) Selecteer de gewenste course.
4) Selecteer 'Settings'.
5) Selecteer 'Map Display'
6) Zet 'Always Display' op ON
7) Pas evt. de kleur van de course aan, ik gebruik altijd zwart.
8) Ga geheel terug, kies ride, druk op start en volg de route.
Gewoon het lijntje volgen zonder gezeik... Dit gaat toch prima?
-
- Forum-lid HC
Ja dat kan, dan heb je een lijntje in beeld wat zegt waar je moet rijden als je ergens de weg niet weet, maar dat is toch heel wat anders dan wat ik bedoel met courses rijden. Je hebt dan 8 keer op het scherm moeten drukken om 1/10 van de course functionaliteit te krijgen die je met de 800 standaard met "start koers" krijgt, echt simpel dus. (Er zijn trouwens 2 andere methoden waarbij je meer krijgt maar ook niet alles)
Vandaag weer gereden met mijn nieuwe 800, toch echt een verademing hoeveel beter dat ding is dan de 810. Ik was in inmiddels al zo gewend aan de 810 dat ik vergeten was wat ik allemaal miste. En nogmaals naast dat de 810 niet kan wat de 800 kon werkt er naast de Livetrack functie geen enkele van de geadverteerde nieuwe functies. (Niet stabiel of helemaal niet)
Vandaag weer gereden met mijn nieuwe 800, toch echt een verademing hoeveel beter dat ding is dan de 810. Ik was in inmiddels al zo gewend aan de 810 dat ik vergeten was wat ik allemaal miste. En nogmaals naast dat de 810 niet kan wat de 800 kon werkt er naast de Livetrack functie geen enkele van de geadverteerde nieuwe functies. (Niet stabiel of helemaal niet)
-
- Forum-lid
Wat versta jij dan onder een course, ericpeters? Is toch niets anders dan lijntje volgen, wat hierboven beschreven wordt?
Heb je bladzijde 1 en verder al gelezen?JP-s schreef:Ik geraak er echt niet wijzer uit.
thank you all
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Ik zal de volgende keer dat ik het gebruik wel eens wat screen shots maken om het duidelijk te maken, ik maak er wel een nieuw topic van.elefantino schreef:Wat versta jij dan onder een course, ericpeters? Is toch niets anders dan lijntje volgen, wat hierboven beschreven wordt?
wat volgens mij het elementaire verschil is tussen een course en een lijntje op de kaart tekenen is dat in een course de positie in het hoogtekaartje zichtbaar is, je off-course meldingen krijgt en je de afstand tot een volgend way-point kunt zien. Als je een track als vast lijntje op de kaart zet zie je dat allemaal niet. Maar ik kan me vergissen omdat ik die optie niet gebruik. Wel de course van de 800 (en ooit de 705)
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Punt is dat vrijwel alles wat je vraagt al uitgebreid besproken is. Maar goed, vooruit.
1. Voor gebruik in Basecamp moet je een .EXE file installeren
2. Maakt geen verschil
3. Onder courses of "koersen" als je de boel op NL hebt
4. Via "history" kun je je oude ritjes terugkijken, je kunt er daar ook een course van maken
1. Voor gebruik in Basecamp moet je een .EXE file installeren
2. Maakt geen verschil
3. Onder courses of "koersen" als je de boel op NL hebt
4. Via "history" kun je je oude ritjes terugkijken, je kunt er daar ook een course van maken
Beste,
1) die had ik al geïnstalleerd volgens blz 1, maar ik kom telkens uit bij het opstarten van het programma mapinstalle op : "Selecteer het toestel waarop u kaarten wilt installeren: Toestel: Edge 800
en onderaan komt erop "Geen ontgrendelde kaarten gevonden voor dit toestel".
Maar op mijn edge staat er idd al een kaart op omdat ik die manueel erop heb gekregen via jullie blz 1. Maar ik wil de kaart op mijn pc krijgen.
En daar zit ik dus vast.
Als ik mijn toestel ontkoppel val ik altijd terug op de standaard niet gedetailleerde "wereldkaart".
2) bij één van de twee lukte het maar maar is nu opgelost.
3) thx
4) de manier waarop ik het voorstel is dat dan de snelste?
alvast dank voor jullie antwoord
1) die had ik al geïnstalleerd volgens blz 1, maar ik kom telkens uit bij het opstarten van het programma mapinstalle op : "Selecteer het toestel waarop u kaarten wilt installeren: Toestel: Edge 800
en onderaan komt erop "Geen ontgrendelde kaarten gevonden voor dit toestel".
Maar op mijn edge staat er idd al een kaart op omdat ik die manueel erop heb gekregen via jullie blz 1. Maar ik wil de kaart op mijn pc krijgen.
En daar zit ik dus vast.
Als ik mijn toestel ontkoppel val ik altijd terug op de standaard niet gedetailleerde "wereldkaart".
2) bij één van de twee lukte het maar maar is nu opgelost.
3) thx
4) de manier waarop ik het voorstel is dat dan de snelste?
alvast dank voor jullie antwoord