Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Advies nodig: repareren of garantie?

JanWielrenner
Forum-lid

JanWielrenner 01 jun 2014 21:23

Beste Forumleden,

Vanmiddag is er tijdens een rondje fietsen een spaak van mijn achterwiel afgebroken. Ik hoorde een knal/krakend geluid en merkte vrijwel meteen daarna dat er een slag in mijn wiel zat. Meteen ben ik gestopt (hooguit 100 meter rustig uit laten rollen voordat ik stilstond) en bleek er een spaak te missen. De spaak heb ik niet meer gevonden, ook niet echt naar gezocht.

Begin maart van dit jaar heb ik nieuwe wielen gekocht, Fulcrum Racing 5 model 2014 bij Mantel. Zij geven standaard twee jaar garantie op al hun producten. Nu is mijn vraag aan jullie: is het verstandig om gebruik te maken van deze garantie of kan de lokale fietsenmaker (die ook Fulcrum verkoopt) dit goed repareren?

Een reparatie bij de lokale fietsenmaker heeft mijn voorkeur omdat ik mijn fiets/wielen dan waarschijnlijk minder lang kwijt ben. Ik vraag mij alleen af of dit een mankement kan zijn aan het wiel waardoor ik mogelijk na de reparatie binnenkort weer langs de kant van de weg sta met een kapot wiel? Doe ik er goed aan om de wielen om te ruilen voor nieuwe of is dit iets dat kan gebeuren en kan een fietsenmaker dit heel eenvoudig repareren?

Gr. JanWielrenner

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2014 01:14

Zo'n reparatie schijnt wel een andere tak van sport te zijn dan het vervangen van een spaak van een stadsfiets of 36 spaaks racewiel. In ieder geval zul je de garantie kwijt zijn als je het iemand anders laat doen en het gebeurt weer.
Campagnolo Ultra Dork

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 02 jun 2014 07:05

Gewoon laten repareren door je LBS omdat je al aangeeft dat die Fulcrum verkoopt en die vervangt dan de spaak onder garantie.

Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Plaats reactie