Wilier
Ik heb ook helemaal geen probleem met opbouwende kritiek. Dat is alleen maar ok. Ik vind het alleen altijd wel jammer dat sommige mensen, zonder de feiten enz te weten, meteen in de kritiek en het afkraken schieten. En dat hoeft niet. Dat is natuurlijk ook het nadeel van een forum. Iedereen kan roepen wat hij wil.
Ik ben 1.93 m en fiets ook op een XL. Maar bij mij is de balhoofdbuis wat langer. Bij een Cento1 of Air zal ik op een XXL uitkomen denk ik.
Ik ben 1.93 m en fiets ook op een XL. Maar bij mij is de balhoofdbuis wat langer. Bij een Cento1 of Air zal ik op een XXL uitkomen denk ik.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dat snap ik dan weer niet helemaal. De XXL is maar 4,5mm langer en heeft wel 17mm hogere balhoofdbuis.
Ik kan mij trouwens wel indenken dat een XXL een beetje overkomt als een dranghek als je er op zit en dat je daarom een maatje kleiner genomen hebt.
Ik kan mij trouwens wel indenken dat een XXL een beetje overkomt als een dranghek als je er op zit en dat je daarom een maatje kleiner genomen hebt.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb een Granturismo. Sorry voor de verwarring
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
De beenlengte is precies goed (maar identiek aan een vorige fiets). Als je heel diep wil (en kan) zitten, is een XXL misschien geschikter. Maar als een Tony Martin kan ik niet meer zitten op een fiets.JPAR schreef:
Ik ben 1.93 m en fiets ook op een XL. Maar bij mij is de balhoofdbuis wat langer. Bij een Cento1 of Air zal ik op een XXL uitkomen denk ik.
@ernie C, mooi gezegd. Hele grote frames komen idd over als dranghek. Speelt ook een rol.
@poeske. Mooie fiets!! Bij een groter frame zit je toch juist minder diep? Heb zelf de xxl besteld. Bij de xl zou er anders ook een hoop spacers tussen moeten(ben niet de lenigste ) kom op m'n nieuwe fiets iets dieper te zitten als op m'n cyclocrosser. Denk dat ik qua hoogte even hoog uit kom als jou maar met minder spacers. Alleen frame is dan iets langer. (Vind zelf de maat M de mooiste maar fiets moet ook wel lekker zitten )
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jun 2014 22:39
Beste
Mooi al deze verhalen te lezen.
Graag had ik jullie hulp ingeroepen.
Ik ben vanaf sept 2013 met de fiets beginnen te rijden.
Van niets wetende een wilier izoard gekocht. Maat xl
Wat bleek de fmhad deze netjes in mijn nek gedraaid.
Ik ben 1m78 en zadel hoogte 78,5.
Ik genoot van het fietsen maar kon amper deftig aan de beugels.
Deze heb ik dan ook verkocht, om geen stress te hebben dacht ik ga naar specialisten
Met 1 merk. Specialized was de keuze. Een tarmac sl4 maat 56.
Ik kan niet slecht van de fiets zeggen maar ik krijg er geen gevoel in.Dat had ik ondanks de grote wel met de wilier.
Misschien raar klinkend maar het flitst niet. Hij is stijf en doet alles perfect .'.maar..
Nu zag ik de mogelijkheid een zero 7 aan te schaffen en een cento sr.
Wat is hier het verschil? Ik zou frameset nemen aangezien de andere fiets ook zelf gebouwd is.
Sram force 22 met vision wielen.
Mij gaat het om comfort. Rij graag +100 km. Van jan tot nu een 3500km op de teller en is echt mijn uitlaat klep.
Planning is stelvio binnen 2 weken en tourmalet in augustus.
Graag jullie mening
Alvast bedankt
Willy
Mooi al deze verhalen te lezen.
Graag had ik jullie hulp ingeroepen.
Ik ben vanaf sept 2013 met de fiets beginnen te rijden.
Van niets wetende een wilier izoard gekocht. Maat xl
Wat bleek de fmhad deze netjes in mijn nek gedraaid.
Ik ben 1m78 en zadel hoogte 78,5.
Ik genoot van het fietsen maar kon amper deftig aan de beugels.
Deze heb ik dan ook verkocht, om geen stress te hebben dacht ik ga naar specialisten
Met 1 merk. Specialized was de keuze. Een tarmac sl4 maat 56.
Ik kan niet slecht van de fiets zeggen maar ik krijg er geen gevoel in.Dat had ik ondanks de grote wel met de wilier.
Misschien raar klinkend maar het flitst niet. Hij is stijf en doet alles perfect .'.maar..
Nu zag ik de mogelijkheid een zero 7 aan te schaffen en een cento sr.
Wat is hier het verschil? Ik zou frameset nemen aangezien de andere fiets ook zelf gebouwd is.
Sram force 22 met vision wielen.
Mij gaat het om comfort. Rij graag +100 km. Van jan tot nu een 3500km op de teller en is echt mijn uitlaat klep.
Planning is stelvio binnen 2 weken en tourmalet in augustus.
Graag jullie mening
Alvast bedankt
Willy
Willy, de Zero 7 is volgens mij lichter dan de SR. Gevoelsmatig denk ik dat de SR wat comfortabeler zal zijn dan de Zero 7. Maar zeker ben ik daar niet van. Hoewel de Zero 7 er erg mooi uitziet, zou ik eerder voor de SR gaan. Maar da is gevoelsmatig en emotioneel. Succes met je keuze.
Ik vraag me af of dat juist is. De SR is in mijn optiek erg comfortabel en is een fiets om heel de dag op te fietsen.poeske schreef:Willy, de Zero 7 is volgens mij lichter dan de SR. Gevoelsmatig denk ik dat de SR wat comfortabeler zal zijn dan de Zero 7. Maar zeker ben ik daar niet van. Hoewel de Zero 7 er erg mooi uitziet, zou ik eerder voor de SR gaan. Maar da is gevoelsmatig en emotioneel. Succes met je keuze.
Maar....
UHC (Amerikaans continentaal proteam fietst met Wilier. Normaal gesproken fietsen ze met de SR maar voor de kasseien klassiekers fietsten ze allemaal met een Zero 7.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01 jun 2014 22:39
Klopt.
Wat ik me ook opvalt is dat de bekabeling van de zero 7 niet door de frame gaan en
Bij de sr wel.
Zou er een nieuwe 7 komen? Mijn fiets collega heeft net de 7 en is een pracht machine.
Wel vind ik de accu onder het frame storend.
Hij heeft deze genomen puur omdat er eensklaps heel veel van de prijs ging..
Ik heb ook vandaag gebeld voor testfiets en was niet mogelijk...
Wat ik me ook opvalt is dat de bekabeling van de zero 7 niet door de frame gaan en
Bij de sr wel.
Zou er een nieuwe 7 komen? Mijn fiets collega heeft net de 7 en is een pracht machine.
Wel vind ik de accu onder het frame storend.
Hij heeft deze genomen puur omdat er eensklaps heel veel van de prijs ging..
Ik heb ook vandaag gebeld voor testfiets en was niet mogelijk...
Als ik de geruchten mag geloven van mijn FM. Deze gaat deze maand naar Italie voor het jaarlijkse dealer presentatie. Gaat er een nieuwe fiets gepresenteerd worden. Het lijkt erop dat er een nieuwe 7 gaat komen.
Dat de kabels buitenom lopen is omdat ze de lichtste fiets wilde ontwikkelen en niets is lichter dan kabels buitenom.
Dat de kabels buitenom lopen is omdat ze de lichtste fiets wilde ontwikkelen en niets is lichter dan kabels buitenom.
Als je kijkt naar de prof fietsen dan hebben zij nagenoeg altijd de stuurpen direct op het balhoofd zonder een spacer. Dit geeft een diepere zit en zogezegd meer aerodynamischer. Het belast uiteraard ook de rug meer.JPAR schreef:Ik snap nooit waarom er commentaar moet komen op hoe iemand zijn fiets afgesteld is? Je kunt er een vraag over stellen, maar om meteen te zeggen dat het niet goed is of wat dan ook vind ik erg jammer. Kun je iemand zijn plezier totaal vergallen.
Dit is een XXL of niet? Hoe lang ben je?
Uiteindelijk heeft de prof renner maar 1 doel en dat is het winnen van de koers. Comfort is ondergeschikt aan het winnen. Dat is nu eenmaal de visuele standaard van een racefiets geworden.. niet te groot frame.. zadel niet te laag.. stuurlint juiste kleur.. etc..
Het zou je een zorg zijn wat een ander vindt van al die spacers... jij moet per slot van rekening fietsen op jouw fiets en niet de ander... denk ik dan maar....
overigens... mooie fiets ...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
Ik was afgelopen zondag mijn cento1 sr aan het schoonmaken en het viel mij op de de sticker op de schuine buis bij de bidon houder kleine blaasjes vertoonde... daarover heen wrijvend kwam er stukjes sticker vanaf... (helaas nog geen foto van).. het zou 'gemorste' dorstlesser kunnen zijn maar kan me niet voorstellen dat dit zo 'agressief' is dat het de sticker aantast...
iemand dit eerder meegemaakt?
ik ga, zodra ik tijd heb naar de FM en zal ook wel een foto plaatsen...
iemand dit eerder meegemaakt?
ik ga, zodra ik tijd heb naar de FM en zal ook wel een foto plaatsen...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness