Hallo mensen ik ben sinds 3 maanden in het gelukkige bezit van een Fondriest teamfiets van lampre. Deze fiets was eigenlijk bestemd voor ludo dirkxsens maar die is toen betrapt op prestatie verhogende middelen, toen is de fiets via dhr Fondriest zelf bij de vorige eigenaren terecht gekomen. Deze mensen hebben een 2de huis in italie en zodoende. De fiets is compleet afgemonteerd met campa record 10 speed, een carbon crankstel is onderweg.
Nou heb ik gisteren voor het eerst serieus een stukje gefietst vanuit apeldoorn even over de posbank en weer naar huis over hoenderloo, zittend maakt de fiets geen geluid maar staand op de pedalen hoor je een krakend geluid. Op de 39 is het minder dan op de 53.
Vandaag even de ketting naast de crank gelegd en je merkt dat de as versleten is maar daar kan het volgend mij niet aan liggen.
Heb ook even getest zonder te fietsen door gewoon druk te zetten op eerst de linker en dan de rechtercrank als ze naar beneden wijzen en dan hoor je ook steeds 1 kraak, andere kant druk uitoefenen weer 1kraak.
Is het een kwestie van alles loshalen en opnieuw goed invetten? ik ga er namelijk toch een nieuwe record trapas inzetten ita draad.
Heb vandaag wel even de bidonhouder boutjes verwijderd en wat wd 40 in het frame gespoten om te kijken of het morgen wat minder word.
kraken fondriest bij trapas
die wd40 heeft weinig nut als je dat in het frame spuit (wel lache dat je op het idee komt maar is echt nutteloos...), het probleem is waarschijnlijk opgelost als je even je trapasbussen eruithaalt, invet en weer stevig vast zet..anders nieuwe trapasbussen monteren..
-
- Forum-lid HC
Check eerst je snelspanners eens, beetje vet op de uitvalpatten en heel stevig aantrekken.
syndikaat schreef:Heb vandaag wel even de bidonhouder boutjes verwijderd en wat wd 40 in het frame gespoten om te kijken of het morgen wat minder word.
haha
even naar de pomp, 'fill her up', en dan bidden tot de hogere macht...
Als je zeker weet dat het bij je trapas zit, is het snelst idd de boel uit elkaar halen, inspecteren, schoonmaken, juiste zooi er op en weer in elkaar zetten.
succes
-
- Forum-lid
Is de fiets voorzien van externe lagercups? Als dit het geval is even de lagercups eraf halen (mooi moment om meteen even wat vet mee te geven aan de lagers). Daarna de lagercups weer monteren heeft bij mij het kraken weggehaald.
-
- Forum-lid
Deze zou je eventueel ook eens een keer aan kunnen draaien