Ben toch weer op zoek naar een freempje voor mijn eerste singlespeed. Met veel geduld gaat dat wel lukken. Ik zat ook na te denken over de wielen. Ik voel wel voor een flipflop-naaf omdat ik door de stad moet en als onervaren fixed rijder lijkt het me wel snugger eerst maar eens singlespeed te rijden. Zag een paar weken nog een hip meiske achterop een auto duiken omdat ze het nou niet bepaald onder de knie had.
Echter, ik zie wel kant en klare baanwielen staan in diverse webshops, maar wielen met een flipflop zie ik nergens. Weet iemand die te vinden. En zijn er redenen te bedenken waarom ik geen flipflop zou willen.
Dank alvast.
Vraagjes single-speed
Ik heb net mijn wiel laten spaken (zie mijn topic over fixed gear opbouwen). Naaf heb ik zelf aangekocht en laten spaken door de fietshandel. Normaliter maken ze hier geen problemen rond.
Totaalkost is zoals bij gewone wielen dan afh van de velg en spaken. Een normale prijs voor het rechten en invlechten is dan ergens tussen de 30-50€. Aangezien je hier toch bijna een uurtje zoet mee bent, lijkt me dat erg redelijk. Als je en beetje uitkijkt ben je dan nog voor <100€ gesteld.
frank
Totaalkost is zoals bij gewone wielen dan afh van de velg en spaken. Een normale prijs voor het rechten en invlechten is dan ergens tussen de 30-50€. Aangezien je hier toch bijna een uurtje zoet mee bent, lijkt me dat erg redelijk. Als je en beetje uitkijkt ben je dan nog voor <100€ gesteld.
frank
Ik ben ook een enorme fan van fixed rijden. Ik ben ook begonnen met een flip flop naaf : Sram torpedo. Maar ik rij eigelijk alleen maar fixed. Misschien is die wel te koop, zal even overleggen met mn broertje die er nu mee rijd. Wiel is denk ik een maand of 4 oud en nog niet veel op gereden. Laat t me even weten via pm als je belangstelling hebt....
Groet,
C9
Groet,
C9
Cannondale Caad 10
[quote="Rikkert"]Ik voel wel voor een flipflop-naaf omdat ik door de stad moet en als onervaren fixed rijder lijkt het me wel snugger eerst maar eens singlespeed te rijden. Zag een paar weken nog een hip meiske achterop een auto duiken omdat ze het nou niet bepaald onder de knie had.[/quote]
Dat had waarschijnlijk meer te maken met een gebrek aan remmen dan aan een fixed naaf.
Maar ik zie best veel fixed-free wieltjes aangeboden worden hoor, o.a. op ebay en bij CRC.
Dat had waarschijnlijk meer te maken met een gebrek aan remmen dan aan een fixed naaf.
Maar ik zie best veel fixed-free wieltjes aangeboden worden hoor, o.a. op ebay en bij CRC.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nog maar een andere vraag: inmiddels heb ik een freempje. Ik denk dat ik er toch maar fixed naaf inzet. Maar wel met remmen.
Volgens mij kan ik af met een paar doodnormale racehoeven, die kan ik wel scoren op marktplaats.
Echter, wat raden jullie aan als remgrepen? Ik denk dat ik in eerste instantie een flatbar monteer, misschien daarna nog eens een racebocht.
Graag jullie kundig advies.
Volgens mij kan ik af met een paar doodnormale racehoeven, die kan ik wel scoren op marktplaats.
Echter, wat raden jullie aan als remgrepen? Ik denk dat ik in eerste instantie een flatbar monteer, misschien daarna nog eens een racebocht.
Graag jullie kundig advies.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Mocht je nog naar flip flops op zoek zijn, check hier es:
http://www.cicli-berlinetta.de/parts/
is een stukkie over de grens maar ze versturen ook.
ooit 1x contact mee gehad en hun antwoord was snel en accuraat.
http://www.cicli-berlinetta.de/parts/
is een stukkie over de grens maar ze versturen ook.
ooit 1x contact mee gehad en hun antwoord was snel en accuraat.
Ik zie deze wielen aangeboden worden bij mij in de buurt op MP:
http://link.marktplaats.nl/366684047
Misschien een domme vraag maar het zijn baanwielen. Ik wil wel remmetjes monteren op mijn te bouwen fixie. Werkt dat met deze velgen. Of hebben baanvelgen geen remrand ? Op een baanfiets heb je die immers niet nodig.
Dank alvast.
http://link.marktplaats.nl/366684047
Misschien een domme vraag maar het zijn baanwielen. Ik wil wel remmetjes monteren op mijn te bouwen fixie. Werkt dat met deze velgen. Of hebben baanvelgen geen remrand ? Op een baanfiets heb je die immers niet nodig.
Dank alvast.
Inmiddels een set van de betreffende wieltjes opgehaald. Zien er goed en hufterproof uit. Aardige kerel trouwens die van fixies en restauratie zijn vak heeft gemaakt. Remrand zit er idd keurig op en er is volgens mij OK mee te remmen.
We snuffelen voort naar de rest van de spullen.
We snuffelen voort naar de rest van de spullen.