Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 31 mei 2014 23:04

@H-W, je moet nog wel eventjes je remmetje 'dicht' doen met dat hendeltje ;)

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 01 jun 2014 12:17

en je zadel horizontaal zetten..
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 02 jun 2014 16:55

Remmetje staat prima afgesteld zo, ook al hoort 't niet zo.

Het zadel had ik tijdens de proefrit al anders gezet, dat ging toch zeer doen na enkele kilometers!

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 02 jun 2014 18:08

H-W schreef:Remmetje staat prima afgesteld zo, ook al hoort 't niet zo.
Toch zou ik 'm dichtzetten, en dan nog een keer afstellen. Als je 'm daarna weer open zet heb je ineens heel veel ruimte, dan kan je wiel er gemakkelijk uit (en in).
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 03 jun 2014 19:42

Kan nooit kwaad om nog eens naar te kijken natuurlijk, eerlijk gezegd dacht ik dat dat hendeltje er juist voor was om de remmen mee af te stellen. ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jun 2014 22:20

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jun 2014 13:37

Het is de bedoeling om met dit fietsje de dochters van m'n overleden maatje de eerste kennismaking met het racefietsen te laten doen. Hij was zelf al bezig geweest met het klaarmaken van deze fiets, maar werd te vroeg "ingehaald".
Ik heb 'm nu even nagelopen. Ketting gesmeerd en derailleurs gesteld. Alles lijkt verder prima in orde.
Okay, ik weet dat hij niet helemaal periode correct is, maar soit!
Ik kijk uit naar het eerste tochtje...

Afbeelding

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 04 jun 2014 21:50

tof crankstelleke.... :P :P
@ Timo
Mooie fiets Timo en gelukkig de bekabeling toch nog goed gekomen!!!! :ugeek: :ugeek: :ugeek:
cornelli racing cycles Uden

Sven
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2014 14:04
Locatie: Antwerp

Sven 05 jun 2014 17:03

Allen,

Ik ben nieuw hier en wou even mezelf en mijn fiets voorstellen. Ik ben nooit echt een grote fiets fan geweest tot voor kort. Weinig tot niets kennende van fietsen of hun historie zat ik al een goed jaar rond te kijken naar een fixie. Toen ik eindelijk besliste één aan te schaffen twijfelde ik toch sterk omdat die dingen geen versnelling heeft. Een moderne fiets zegt me minder dus de keuze voor een oude vintage fiets was snel gevallen. Ik heb gekozen voor Diamant omdat het een Belgisch fietsmerk is en omdat je ze niet heel veel tegenkomt. Met veel geluk had ik er eentje in de buurt gevonden die mijn maat was maar al 20jaar in de schuur stond.

wat reeds gebeurd is:
-4u polieren
-nieuwe wielen, originele campa navan zijn behouden
-beugels voor pedalen (niet op foto)
-basic onderhoud en afstelling. (speling op de achter derailleur en trapas)

Overal ben ik nog van plan de front derailleur te vervangen (is shimano terwijl overige onderdelen Campagnolo record zijn). Ook het zadel en de kabeltube's zijn aan vervrissing toe. Een paintjob zou niet misstaan omdat de lak op sommige plaatsen er niet zo goed aan toe is. Hiervoor moet ik eerst stickers/decals vinden.


Als iemand meer weet over deze fiets laat me het dan alvast weten, ik denk dat hij uit de vroege jaren 80 is of mss net iets vroeger? (2x 5speed) Maar naam van het model of dergelijke heb ik helemaal geen weet van.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 05 jun 2014 19:04

Een bijzondere fiets zo te zien, met die hoge velgen, die zag je meestal pas in de '90-er jaren. Vaak als je je fiets laat spuiten door een expert, kan die ook wel de decals voor je namaken. Een Campagnolo Record voorderailleur moet nog wel ergens te vinden zijn lijkt me. Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 jun 2014 22:08

Wat een tof fietsje.
Veni. Vidi. Fietsie.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 05 jun 2014 22:36

Mooie fiets, de velgen vind ik bijna bizar!! Maar heeft best wel wat.

defietsenmaker.nl heeft veel oude Campa onderdelen...wie weet? (hij heeft ook gebruikte onderdelen die niet altijd allemaal op de site staan).
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Plaats reactie