Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Racefiets waypoints/poi's in OSM?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 jun 2014 16:45

Ik heb OSM (Eigenlijk OFM) geïnstalleerd op mijn Edge en daar staan dan nuttige punten ofwel POI's in. Deze nuttige punten zijn onder ander Restaurants, Hotels, Winkels Ziekenhuizen en dergelijke. Dat is allemaal leuk maar ik vraag me af waarom er nog niemand een categorie. "Beklimmingen" heeft toegevoegd aan deze nuttige punten. Met name omdat er toch veel racefietsers zijn die de Openfietsmap gebruiken om hun weg te vinden. Of vergis ik me en heb ik het gewoon nog niet gevonden?

Aangezien openfietsmap zelf online te bewerken is wilde ik kijken of er animo is om hier een projectje van te maken. Waardoor we zelf nuttige punten toevoegen welke bestaan uit "Startpunt van een klim" en "Top van een Klim". Ik weet alleen nog niet welke tool ik daarvoor zou moeten gebruiken.
Wellicht is het mogelijk om iets van een of andere website te downloaden en te converteren naar een POI bestand?

Zijn er andere geïnteresseerden?
Afbeelding

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 05 jun 2014 18:33

Ik ben ook wel geintereseerd. Met name hoe locaties waar je water kan tappen kan toevoegen.

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 05 jun 2014 19:37

Openbare douches op recreatieplassen ed, zou handy zijn


Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8954
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 jun 2014 22:28

stillekracht schreef:Ik ben ook wel geintereseerd. Met name hoe locaties waar je water kan tappen kan toevoegen.
Op ieder kerkhof ;)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 06 jun 2014 01:11

Ik kan natuurlijk ook via Mapsource zelf Poi's gaan ingeven maar dat bedoelde ik niet. Ik wilde eigenlijk de online OSM kaart (waarop de downloads gebaseerd zijn) voorzien van Cols en toppen van beklimmingen.
Afbeelding

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 06 jun 2014 08:24

[quote]Op ieder kerkhof ;)/quote] Eyeopener

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jun 2014 09:45

ericpeters schreef:Ik kan natuurlijk ook via Mapsource zelf Poi's gaan ingeven maar dat bedoelde ik niet. Ik wilde eigenlijk de online OSM kaart (waarop de downloads gebaseerd zijn) voorzien van Cols en toppen van beklimmingen.
Ook een setje POI's (waypoints dan denk ik) met start en einde van klimmetjes dat ik zou kunnen importeren in mapsource/basecamp zou voor mij van behoorlijke toegevoegde waarde zijn. Scheelt een hoop getuur naar hoogtelijntjes als je de top wilt vinden. Start van de klim is vaak helemaal lastig op de kaart terug te vinden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

lukeotto
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2011 00:58

lukeotto 06 jun 2014 10:00

Volgens mij staat de beklimmingen in nederland van heuvelsfietsen.nl ook in de OSM database. In de OpenFietsMap staan die onder Overige -> Reparatiedienst (in basecamp). Tappunten staan onder Autodiensten -> Stiltegebied/toeristische informatie (samen met bankjes en infoborden).

Als je nieuwe dingen met OSM wil gaan doen kan je dat het beste even hier bespreken denk ik:
http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12

Plaats reactie