Canyon
-
- Forum-lid
In de eerste post die jij schrijft lijkt het alsof jou collega de stealth 30 wide wielen(velgen) heeft met 25mm banden. Dan zou je dus gewoon zijn wielen kunnen passen?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Ik ben ook eens benieuwd of ik het ga redden binnen twee weken in Italie?
Wordt mijn eerste 'avontuur' in de bergen en ik ga het doen met wat ik heb.
Geen extra kosten voorlopig, op m'n SLX 9.0 zit een 12/28 cassette icm 39/53 vooraan.
( Wat ik evt nog zou overwegen is een 36 vooraan ipv de 39 als dit mogelijk is, iemand hierover advies?)
Het is de bedoeling om er 5 dagen te fietsen met ritten tussen de 100- en de 150 km.
O.a. Stelvio 2x, Mortirolo, Gavia, etc... worden aangedaan.
Benieuwd of ik er mijn 87kg voor 1.87cm overheen zal weten te 'stoempen'?
Conditie zit na een kleine 8000km fietsen dit jaar helemaal zoals ik ze hoopte te hebben dus dat zal geen probleem geven vermoed ik. Het 'kleinste verzet' daarintegen?????????
Dirk
Geen extra kosten voorlopig, op m'n SLX 9.0 zit een 12/28 cassette icm 39/53 vooraan.
( Wat ik evt nog zou overwegen is een 36 vooraan ipv de 39 als dit mogelijk is, iemand hierover advies?)
Het is de bedoeling om er 5 dagen te fietsen met ritten tussen de 100- en de 150 km.
Conditie zit na een kleine 8000km fietsen dit jaar helemaal zoals ik ze hoopte te hebben dus dat zal geen probleem geven vermoed ik. Het 'kleinste verzet' daarintegen?????????
Dirk
Laatst gewijzigd door Deemes op 05 jun 2014 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Mijn collega heeft dezelfde velg gehad in een Canyon Aeroad. En dit was volgens hem maar nipt. Maar deze wielen zijn ondertussen verkocht. Ik denk dat een Canyon Ultimate frame breder is van binnenvork maar dat ben ik niet zeker. Dus zou ik wel raad kunnen gebruiken voor ik een dure aankoop doe.
-
- Forum-lid
Het zal passen. De velg is maar 23mm breed. Ik dacht 27mm. Foutje van mij. Ik heb twee verschillende types van velgen verwisseld. Dus kan ik met een gerust hart twee paar wielen bestellen .
voor wat betreft een 36 vooraan; wat voor crankstel is gemonteerd ?Deemes schreef: Ik ben ook eens benieuwd of ik het ga redden binnen twee weken in Italie?
Dirk
shimano 6800 en 9000 gaat (officieel heet het dat van shimano's zijde dat het niet kan, maar schakel je behoedzaam is het goed doenbaar), alles andere niet, zou je een ander crankstel moeten
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Canyon heeft een Giro winnaar. Nu de Tour nog.
Wel een stoer ding met Bora's en Campa SR.
Ze hadden het bedrijf in Italie moeten starten ipv in Duitsland....... onder de naam Ravina
Ze hadden het bedrijf in Italie moeten starten ipv in Duitsland....... onder de naam Ravina
leuk vor Canyon, wel niet echt een leuke winnaar als je het mij vraagt ... ma soit.Wiliertoerist schreef:Canyon heeft een Giro winnaar. Nu de Tour nog.
Goede service van Canyon: balhoofd, vork gaan uit elkaar voor inspectie/reparatie/vervanging.iCanjan schreef:Ik denk dat mijn canyon gewoon speling heeft en daar helemaal niet aan te stellen is.
Vrijdag wordt er naar gekeken.
Is idd niet te stellen
Ben aan het kijken om een Ultimate DI2 te kopen.
Enig probleem is de maat... Als ik mijn maten ingeef op de site kom ik uit bij een Large.
(Enige tijd geleden ben ik opgemeten en gepositioneerd op mijn huidige fiets, een Eddy Merckx, eigen aan deze fietsen is dat je ver achter het bracket zit.)
Die opmeter zegt dat ik een XL moet hebben...
Probleem is nu dat ik op mijn huidige fiets nog steeds niet optimaal zit, met als gevolg ontstekingen id onderrug en gluten/hamstrings. Volgens de dokter is dit een gevolg van te gestrekt te zitten.
Dit heb ik aan de opmeter gemeld maar tot op heden nog steeds geen reactie daar op gehad.
lichaamslengte:187cm
lengte romp en benen 152cm
binnenbeenlengte: 87,7cm
romp: 64,3cm
armlengte 61,2
Iemand toevallig met ongeveer dezelfde maten?
Enig probleem is de maat... Als ik mijn maten ingeef op de site kom ik uit bij een Large.
(Enige tijd geleden ben ik opgemeten en gepositioneerd op mijn huidige fiets, een Eddy Merckx, eigen aan deze fietsen is dat je ver achter het bracket zit.)
Die opmeter zegt dat ik een XL moet hebben...
Probleem is nu dat ik op mijn huidige fiets nog steeds niet optimaal zit, met als gevolg ontstekingen id onderrug en gluten/hamstrings. Volgens de dokter is dit een gevolg van te gestrekt te zitten.
Dit heb ik aan de opmeter gemeld maar tot op heden nog steeds geen reactie daar op gehad.
lichaamslengte:187cm
lengte romp en benen 152cm
binnenbeenlengte: 87,7cm
romp: 64,3cm
armlengte 61,2
Iemand toevallig met ongeveer dezelfde maten?
Laatst gewijzigd door ruru op 06 jun 2014 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Ruben
Ruben
- Jaap Telder
- Forum-lid
Gewoon zelf uitproberen wat de beste optimale zit is en die "opmeter" laten voor wat het is.
Bij maatbepaling is de lengte van de toptube en de balhoofdlengte een goed uitgangspunt.
En niet te vergeten de binnenbeenlengte.
Bij maatbepaling is de lengte van de toptube en de balhoofdlengte een goed uitgangspunt.
En niet te vergeten de binnenbeenlengte.
Jaap, probleem is dat mijn huidige Merckx een toptube heeft van 59.84 cm en ik maar een stuurpen heb van 9cm en -17°
Heb je niet veel ruimte om nog korter te gaan zitten...
In't vorige bericht enkele opmetingen toegevoegd.
Heb je niet veel ruimte om nog korter te gaan zitten...
In't vorige bericht enkele opmetingen toegevoegd.
Groetjes,
Ruben
Ruben