iCanjan schreef:Veel berichten over wachttijden. Gelukkig komt Canyon met nieuwe fabriek en supply chain. Ze werken hard aan hun achterstanden.
Pffft, mijn gat ja! Mijn CF SLX frame dat besteld is op 12 december 2013 ging geleverd worden in de week van 5-10 mei. We zijn ondertussen 4 weken verder en nog steeds geen melding van verzending of wat dan ook. Volgende week leveren wat een vertraging van 5 weken zou in houden wordt dan ook al heel krap zeker met het verlengd weekend. Ik hou het dus op een minimum vertraging van 6 weken.
Waar ik het echter moeilijk mee heb is dat mijn frame bij bepaalde configuraties als complete fiets wel beschikbaar en op voorraad is. Dat het een keuze is om voorrang te geven aan complete fietsen daar kan ik mee leven maar dat ze daarom een bestelling van een los frame zomaar even 6 weken achteruit zetten tot een totale duur van 6 maanden en misschien meer?
Dat vind ik persoonlijk niet kunnen en een gebrek aan respect voor je klanten. Het gaat dus niet over productie of logistieke problemen maar aan een gebrekkige planning of ze werken met een just in time delivery systeem waar toch een logistiek probleem ingeslopen is. Maar dat vind ik alsnog geen excuus, dan moet je je vroege bestellingen maar tijdig produceren zodat ze af zijn. Dat ze ze dan later willen versturen en eerst voorrang geven aan complete fietsen is hun goed recht maar dan worden die losse frames toch zeker binnen de afgesproken tijd verstuurd. En dat is momenteel niet het geval en dat blijf ik een gebrek aan respect voor klanten vinden.
En wat het nog extra zuur maakt in mijn geval is dat ik binnen anderhalve week naar de Ventoux vertrek en de kans dat het met mijn nieuwe Canyon zal zijn is nu wel heel klein geworden. En met een gloednieuwe net gemonteerde fiets een cyclosportieve gaan rijden zal niemand wel echt aanspreken.
Ik heb het dus wel tijdelijk gehad met hun vertraging en flauwe excuses!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.