Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 06 jun 2014 12:57

ruru schreef:
lichaamslengte:187cm
lengte romp en benen 152cm
binnenbeenlengte: 87,7cm
romp: 64,3cm
armlengte 61,2

Iemand toevallig met ongeveer dezelfde maten?
Ik zit met binnen been 89cm en lichaamslengte 189cm. Dus na genoeg dezelfde verhoudingen.
Heb een Canyon 60cm CF(oud model). Die komt vrijwel overeen met een XL. Ik zou ook op de L kunnen maar dan zou ik korter moeten gaan zitten.

Mijn idee zou dus ook zijn dat je op een XL moet. De PPS van Canyon is een beperkte tool die eigenlijk enkel naar je binnenbeenlengte kijkt. Je kan het is proberen door al je andere maten extreem te vergroten of verkleinen. Dan zie je dat enkel iets wijzigt bij een andere BBL.

BasJansen
Forum-lid

Gebruikersavatar BasJansen 06 jun 2014 13:16

ruru schreef:.

armlengte 61,2

Ik ben 188 met een bbl van 90 cm. Zit heerlijk op een ultimate cf sl in maat L met een 110mm pen.
Afbeelding

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 06 jun 2014 13:46

haaldoor schreef:
ruru schreef:
armlengte 61,2

Ik zit met binnen been 89cm en lichaamslengte 189cm. Dus na genoeg dezelfde verhoudingen.
Heb een Canyon 60cm CF(oud model). Die komt vrijwel overeen met een XL. Ik zou ook op de L kunnen maar dan zou ik korter moeten gaan zitten.

Mijn idee zou dus ook zijn dat je op een XL moet. De PPS van Canyon is een beperkte tool die eigenlijk enkel naar je binnenbeenlengte kijkt. Je kan het is proberen door al je andere maten extreem te vergroten of verkleinen. Dan zie je dat enkel iets wijzigt bij een andere BBL.
Dat is alleen zo als je geen grens geval bent. Ik zit precies op S en M grens. Ik kan door door mijn armlengte in te voeren het resultaat beïnvloeden.

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 06 jun 2014 13:49

iCanjan schreef:
haaldoor schreef:
ruru schreef:
armlengte 61,2

Dat is alleen zo als je geen grens geval bent. Ik zit precies op S en M grens. Ik kan door door mijn armlengte in te voeren het resultaat beïnvloeden.
Da's nieuw voor mij goede toevoeging. Zoals gezegd kan ik ook op L(58cm). Het is volgens mij ook persoonlijke voorkeur. Op een groter frame zit je net iets hoger en dus minder diep.
Mits je natuurlijk niet in de knoei komt met de lengte van je zit.

Defected1981
Forum-lid

Defected1981 06 jun 2014 14:15

Vandaag mailtje ontvangen dat deze nog binnen 48u uur verscheept wordt. Dat waren dus snelle 4 weken. Leveren ze ook op zaterdag ups?

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 06 jun 2014 14:25

Veel berichten over wachttijden. Gelukkig komt Canyon met nieuwe fabriek en supply chain. Ze werken hard aan hun achterstanden.

Anko
Forum-lid

Anko 06 jun 2014 14:32

Ik heb in elk vandaag bericht gehad dat mn frampje binnen 48u aangeboden word bij vervoerder. 3-4 weken na geplande leverdatum. Is te overzien, heb geen acute haast, maar kan niet bij dat ze ook voor hun eigen niet meer duidelijkheid hebben over leverdata. lijkt wel of je een auto besteld ;-)

karluk
Forum-lid

karluk 06 jun 2014 15:56

ruru schreef:Ben aan het kijken om een Ultimate DI2 te kopen.

Enig probleem is de maat... Als ik mijn maten ingeef op de site kom ik uit bij een Large.
(Enige tijd geleden ben ik opgemeten en gepositioneerd op mijn huidige fiets, een Eddy Merckx, eigen aan deze fietsen is dat je ver achter het bracket zit.)
Die opmeter zegt dat ik een XL moet hebben...

Probleem is nu dat ik op mijn huidige fiets nog steeds niet optimaal zit, met als gevolg ontstekingen id onderrug en gluten/hamstrings. Volgens de dokter is dit een gevolg van te gestrekt te zitten.
Dit heb ik aan de opmeter gemeld maar tot op heden nog steeds geen reactie daar op gehad.

armlengte 61,2

ik ben 184cm lang en heb een BBL van 85cm (romp- en armlengte moet ik even nameten). Ik rijd een Ultimate Cf SLX maat M, kwam uit de tool, uit eigen berekening, maar ook uit de meting van de teamarts. Ik geef toe, ik zit graag wat dieper, ik zou eventueel ook een L kunnen rijden, maar zit lieven wat sportiever.
Als jij enkel reacreatief rijdt en wat meer comfort wilt, dan zou ik een L aanraden.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 06 jun 2014 19:23

karluk schreef:
ruru schreef:Ben aan het kijken om een Ultimate DI2 te kopen.

Enig probleem is de maat... Als ik mijn maten ingeef op de site kom ik uit bij een Large.
(Enige tijd geleden ben ik opgemeten en gepositioneerd op mijn huidige fiets, een Eddy Merckx, eigen aan deze fietsen is dat je ver achter het bracket zit.)
Die opmeter zegt dat ik een XL moet hebben...

Probleem is nu dat ik op mijn huidige fiets nog steeds niet optimaal zit, met als gevolg ontstekingen id onderrug en gluten/hamstrings. Volgens de dokter is dit een gevolg van te gestrekt te zitten.
Dit heb ik aan de opmeter gemeld maar tot op heden nog steeds geen reactie daar op gehad.

armlengte 61,2

ik ben 184cm lang en heb een BBL van 85cm (romp- en armlengte moet ik even nameten). Ik rijd een Ultimate Cf SLX maat M, kwam uit de tool, uit eigen berekening, maar ook uit de meting van de teamarts. Ik geef toe, ik zit graag wat dieper, ik zou eventueel ook een L kunnen rijden, maar zit lieven wat sportiever.
Als jij enkel reacreatief rijdt en wat meer comfort wilt, dan zou ik een L aanraden.
Ik zou je ook een L adviseren.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 06 jun 2014 20:42

iCanjan schreef:Veel berichten over wachttijden. Gelukkig komt Canyon met nieuwe fabriek en supply chain. Ze werken hard aan hun achterstanden.
Pffft, mijn gat ja! Mijn CF SLX frame dat besteld is op 12 december 2013 ging geleverd worden in de week van 5-10 mei. We zijn ondertussen 4 weken verder en nog steeds geen melding van verzending of wat dan ook. Volgende week leveren wat een vertraging van 5 weken zou in houden wordt dan ook al heel krap zeker met het verlengd weekend. Ik hou het dus op een minimum vertraging van 6 weken.

Waar ik het echter moeilijk mee heb is dat mijn frame bij bepaalde configuraties als complete fiets wel beschikbaar en op voorraad is. Dat het een keuze is om voorrang te geven aan complete fietsen daar kan ik mee leven maar dat ze daarom een bestelling van een los frame zomaar even 6 weken achteruit zetten tot een totale duur van 6 maanden en misschien meer?
Dat vind ik persoonlijk niet kunnen en een gebrek aan respect voor je klanten. Het gaat dus niet over productie of logistieke problemen maar aan een gebrekkige planning of ze werken met een just in time delivery systeem waar toch een logistiek probleem ingeslopen is. Maar dat vind ik alsnog geen excuus, dan moet je je vroege bestellingen maar tijdig produceren zodat ze af zijn. Dat ze ze dan later willen versturen en eerst voorrang geven aan complete fietsen is hun goed recht maar dan worden die losse frames toch zeker binnen de afgesproken tijd verstuurd. En dat is momenteel niet het geval en dat blijf ik een gebrek aan respect voor klanten vinden.

En wat het nog extra zuur maakt in mijn geval is dat ik binnen anderhalve week naar de Ventoux vertrek en de kans dat het met mijn nieuwe Canyon zal zijn is nu wel heel klein geworden. En met een gloednieuwe net gemonteerde fiets een cyclosportieve gaan rijden zal niemand wel echt aanspreken.

Ik heb het dus wel tijdelijk gehad met hun vertraging en flauwe excuses!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 jun 2014 20:46

Gewoon bestelling annuleren, alle reden toe cf consumentenrecht.
What makes the boat go faster?

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 06 jun 2014 20:50

Annuleren is waarschijnlijk ook geen optie. Ik ben het met ijzerenbriek eens dat het niet netjes is van canyon.

Die levertijden werken ze volgens mij wel aan en ik denk dat het ook hard nodig is. Dit is ook een van de reden waarom ik mijn bestelling heb geannuleerd.

Plaats reactie