Hallo,
Ik twijfel tussen deze 2 wielsetjes
Zijn er noemenswaardige verschillen tussen de 2, behalve het gewicht (zo'n 150 gr verschil tussen de 2), die het prijsverschil verantwoorden?
Is het comfort van de dura ace versie even hoog als deze van de rs80 (dit komt veel terug op diverse fora)? Iemand praktijkervaring?
Rij momenteel met fulcrum 3 (+- 1690 gr)
shimano rs80 vs 7850-c24-CL
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het verschil zit hem vooral in de naven.
Dura Ace naven zijn onverslijtbaar.
Ik heb zelf de 24-CL wielen gehad, ze bleven draaien. Fantastische wielen.
Van de RS80 kan ik je niets vertellen.
Dura Ace naven zijn onverslijtbaar.
Ik heb zelf de 24-CL wielen gehad, ze bleven draaien. Fantastische wielen.
Van de RS80 kan ik je niets vertellen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
idd. zijn de DA-naven onverwoestbaar.
RS80's zijn wat gevoeliger voor een klein slagje in de wielen. Fulcrum R3's vind ik veel sterker en duurzamer dan RS80's. Laatst een setje RS80 nagewogen en kwam op ruim 1550 gram uit. Zwaarder dan shimano opgeeft maar miss. weegt shimano ze zonder cassette-body.
Mijn advies; geen RS80 in plaats van Fulcrum R3 kopen. Laat je niet gek maken door die paar grammen. Lekker R3's blijven rijden.
Dura-Ace is wel een upgrade tov. de andere 2 wielsets.
RS80's zijn wat gevoeliger voor een klein slagje in de wielen. Fulcrum R3's vind ik veel sterker en duurzamer dan RS80's. Laatst een setje RS80 nagewogen en kwam op ruim 1550 gram uit. Zwaarder dan shimano opgeeft maar miss. weegt shimano ze zonder cassette-body.
Mijn advies; geen RS80 in plaats van Fulcrum R3 kopen. Laat je niet gek maken door die paar grammen. Lekker R3's blijven rijden.
Dura-Ace is wel een upgrade tov. de andere 2 wielsets.
BeOne Rosso