Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 12 jun 2014 08:55

Heb ook een AL uit 2013. had ook gekraak bij bracket tijdens aanzetten. Vooral staand viaduct op. Ik rijd met Athena en het heeft zich vanzelf opgelost. Wellicht moeten de lagers zich zetten in het frame?

Gebruikersavatar
BasJansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:07

Gebruikersavatar BasJansen 12 jun 2014 09:46

Tik geluidjes bij nieuwere fietsen worden meestal veroorzaakt doordat bewegende onderdelen langs elkaar gaan en opnieuw vetten en er weer in zetten lost vaak het probleem op, heb ik mij ooit laten vertellen, en het werkt tot nu toe bij mij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BasJansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:07

Gebruikersavatar BasJansen 12 jun 2014 09:47

iCanjan schreef:
BasJansen schreef:Ik las hier een tijdje terug iemand wiens fiets speling in het balhoofdstel had.
Was dat bij een acres headset? Want bij mij zit er ook een klein beetje speling op en ik vroeg mij af of dat niet gewoon anders op te lossen is dan opsturen.
Of herinner ik me helemaal verkeerd wat er toen stond?
Dat was ik denk ik. Acres headset was niets aan in te stellen. Lager en vork maken te weinig contact en ik krijg een compleet nieuwe vork.
Ah ok, nou dat probleem heb ik volgens mij niet. Ik heb inmiddels ook de Q&A van Acros zelf gevonden er daar lijkt het duidelijk uitgelegd. thanks
Afbeelding

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 12 jun 2014 09:54

Balaya schreef:Beste,

Enkele maanden geleden kocht ik een Canyon Ultimate AL 9.0 en ben er nog steeds dik tevreden van ;). Nu heeft de fiets echter last van verschrikkelijke tik-geluiden bij het accelereren. Ik ben bijna zeker dat het uit het bracket komt. Ik heb al andere pedalen opgezet, bladbouten gecontroleerd en zadelpen uitgehaald, schoon gemaakt en terug geplaatst. Niets helpt.

Ik heb daarom het materiaal besteld om de cranks te verwijderen en de pressfit BB te verwijderen (wat is dat duur zeg...). Ik hoop dat het opnieuw plaatsen van het huidige BB een oplossing biedt.

Mijn vragen:
1) Is het normaal dat een pressfit BB van Shimano Ultegra al moet vervangen worden na 3000km? Ik kuis bijna wekelijks m'n fiets, maar werk niet met hoge druk. Kan het daaraan liggen? Rijden bij regen doe ik zelden.
2) Is er een mogelijkheid dat ik via de garantie bij Canyon een nieuwe bracket lagers kan bekomen?

Bij voorbaat dank
Ook al gekeken naar de snelspanners? Beetje vet op de uitvalpatten, zit de cassette goed vast? Natuurwet: geluidjes op de fiets komen altijd ergens anders vandaan, het is nooit wat het lijkt...

Dat gereedschap is overigens niet heel erg nodig. Zeker niet als je dat af en toe moet doen. Een pers is redelijk makkelijk zelf te maken en eruit slaan werkt ook prima met gewoon een pijpsleutel.

Balaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jan 2014 10:09

Balaya 12 jun 2014 15:51

Bedankt voor de reacties. Ik zet mijn zoektocht voort en laat nog iets weten.

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 12 jun 2014 16:05

Net de eerste 65 km naar het werk vervolledigd. Enige minpunt is dat de voorderailleur niet deftig is afgesteld. Op kleinste voor en grootste achter sleept ketting links in de binnenkooi. Bijstelvijs werkt om bij te stellen naar frame toe, maar hierna het probleem dat hij sleept op het grote voorblad ism kleinste achter... Hoe te verhelpen?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 12 jun 2014 16:08

Het gebruik van de stelschroef geeft enkel de eindes van de derailleur beweging. Door de uitersten voldoende uit elkaar te zetten en de kabelspanning hierop af te stellen komt het goed.

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 12 jun 2014 19:11

Ziezo, zonet eens de manual gelezen en op laagste stand de kabel wat strakker gespannen met kabelsteller wat losser. L afgesteld en de H was gelijk perfect. Nu kan ik alle tanden nemen in gelijk welk voorverzet, wat ik nu wel niet zal doen ivm kettingsleet. Terug iets bijgeleerd. Voordeel van canyon te kopen zeker ;-)

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 jun 2014 19:59

Balaya schreef: Nu heeft de fiets echter last van verschrikkelijke tik-geluiden bij het accelereren. Ik ben bijna zeker dat het uit het bracket komt. Ik heb al andere pedalen opgezet, bladbouten gecontroleerd en zadelpen uitgehaald, schoon gemaakt en terug geplaatst. Niets helpt.
Ik heb hier met mijn Aeroad ook last van gehad.Bij mij was het de cassette welke vrij droog en niet genoeg was aangedraaid.Beetje jammer, want ik dacht ook dat het aan de lagers van de crank lag (deze ook vervangen).

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 jun 2014 10:31

Defected1981 schreef:Ziezo, zonet eens de manual gelezen en op laagste stand de kabel wat strakker gespannen met kabelsteller wat losser.
Wat zeg je nu eigenlijk ? kan je dit ietsje verduidelijken ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

bertjefred
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jul 2009 15:50

bertjefred 13 jun 2014 10:42

Nieuwe fiets van Trofimov in de Dauphiné. Echt een nieuw model lijkt het. Of was dat al bekend hier?
Afbeelding

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 13 jun 2014 10:44

Is denk ik de Aeroad 2015! Vet ding! Lijkt erg op een S3 en die kon mij ook wel bekoren.

Plaats reactie