Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 07 jun 2014 14:52

Deel twee van het verhaal over de verwisselde Giant TCR Composite 2:

Zojuist ben ik in Amsterdam geweest om mijn echte Giant racefiets op te halen, nadat er afgelopen week een verkeerde was bezorgd. Echter was mijn fiets ook niet in Amsterdam zo zeiden de beste heren op de Overtoom. De gene die daar over de fietsen gaat was tevens onvindbaar en had gisteravond een feestje gehad dus die zou wel met een kater op bed liggen. Wat een geweldige service van Izibike!

Giant-liefhebbers er komt vast nog een derde deel over dit markante avontuur.....



(Deel 1: er is bij mij een Giant TCR Composite 2 in maat L afgeleverd ipv een M)

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 07 jun 2014 18:33


Gebruikersavatar
dreamscape
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2014 12:14

Gebruikersavatar dreamscape 07 jun 2014 22:00

TumTumTum schreef:Leuk. Mag je oude beestje wel gewoon netjes met pensioen op een ereplaatsje?
Ja, ooit. Maar vooralsnog wordt hij dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer. En als er iets aan kapot gaat, wordt het gewoon in orde gemaakt. Alleen wat poetsen betreft wordt hij wat verwaarloosd. Daar ga ik binnenkort weer eens werk van maken.

Vandaag op de TCR met een enorme omweg van Nijmegen naar Gennep gereden voor een verjaardag van de schoonfamilie. Mijn vriendin is met haar tante in de auto meegereden. 50 km fietsen in de drukkende hitte, totdat het vlak voor de finish ging onweren. Heerlijk. Na wat lekkere biertjes en te veel BBQ toch nog met gemiddeld 30 naar huis gereden. Prima dagje fietsen zo.

Sapphire
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013 23:34

Sapphire 08 jun 2014 12:26

dreamscape schreef:Als Giant-rijder is dit volgens mij een mooi topic om mezelf voor te stellen als nieuwe forumbezoeker. Ik heb jarenlang recreatief gefietst op een Giant Tourer hybride uit 1993. Destijds nieuw gekocht van mijn zuurverdiende krantenwijk en wat verjaardagsgeld van opa en oma. In 2006 kocht ik een fitnessfietsje (Focus Corrente) en sindsdien is die oude Giant mijn dagelijks vervoer en staat hij in weer en wind in mijn voortuin. Sommigen vinden dat zonde, maar het ding is gebouwd om gebruikt te worden, en dat wordt hij dus ook.

Eind 2012 maakte de Focus plaats voor een echte racefiets, een Giant TCR1 en toen had ik twee Giants. Twee dagen voor ik hem kocht ben ik met de Focus over de kop geslagen, nota bene toen ik onderweg was van de LBS (om de Giant te bekijken) naar huis. Met de hechtingen nog in mijn hoofd (ik zag eruit alsof ik iets bijdehands had gezegd tegen Badr Hari) heb ik toch gewoon die Giant gekocht, want je moet blijven fietsen. Toch zat de angst wel in de benen. Woon-werkverkeer op de oude Giant ging ineens wat rustiger en in 2013 heb ik eigenlijk wat weinig kilometers gemaakt op de TCR. Maar, nu heb ik de smaak weer te pakken en wordt er meerdere dagen per week gefietst. Op dit apparaat:
Afbeelding

Ik heb de standaard bandjes nu vervangen door Fortezza's en het 34t binnenblad door een 39t van TA. Als ik meer bergen ga fietsen, zet ik die 34t er wel weer op.
Ik twijfel alleen nog over andere wielen. Deels voor de looks, deels als 'motivatiewielen', en deels omdat deze toch wel simpel zijn. Wellicht binnenkort dus een setje Fulcrum Racing 5 of Quattro...

En om het plaatje compleet te maken, hier begon mijn Giant-carrière mee:
Afbeelding

Hier is inmiddels alles aan gemod of vervangen dat maar aangepast kan worden. Hij heeft echter wel nog de originele trapas, pas zijn vierde cassette en inmiddels naar schatting bijna 100.000 km ervaring.
Had hem op Tweakers ookal gezien, erg mooie fiets Dreamscape !

Die wielen twijfel ik ook over, opzich zijn de standaard wielen wel goeie hoor. Al zit ik zelf ook naar bv. Quattro's of Zonda's te loeren ;)
Mocht je ze weg doen heb ik denk wel interesse in de standaard Giant wielen ;)
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 08 jun 2014 12:42

Hogere wielen en een ander zadel geven de fiets meteen een heel andere look..

Afbeelding

RunnerB87
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2013 23:48
Locatie: Bolsward

RunnerB87 11 jun 2014 14:07

Die van mij lijkt qua kleurstelling wel op die van jou dreamscape. Quattro's staan er naar mijn mening zeker goed onder :)

Afbeelding

Dit is overigens mijn tweede fiets. Hiervoor heb ik een Bulls Desert Falcon 1 gehad. Prima fiets, maar wou toch graag een mooie Giant van carbon :D

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 11 jun 2014 14:17

Mooie bak RunnerB87!

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 11 jun 2014 14:20

geen beste foto, maar toch wil ik hem ff delen

Afbeelding

mijn Giant TCX, Giant TCR Advanced 2 en Giant Trinity Advanced Zero

Gebruikersavatar
dreamscape
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2014 12:14

Gebruikersavatar dreamscape 12 jun 2014 13:35

RunnerB87 schreef:Die van mij lijkt qua kleurstelling wel op die van jou dreamscape. Quattro's staan er naar mijn mening zeker goed onder :)
Dat staat inderdaad erg goed. Dank voor de aanmoediging, want dit gaat weer geld kosten :)

Net nu ik had besloten toch maar geld uit te geven aan een Garmin Edge 510 ...

MiT1979
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2014 20:46
Contact

MiT1979 13 jun 2014 12:27

FF weggeweest.. Maandag naar de doc. Linkerknie pijn met trekbeweging. Rechter knie pijn met duwbeweging. Ga goei heej.
Afbeelding

Jos...
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2014 14:40

Jos... 13 jun 2014 14:19

Sinds een kleine 3 week heb ik mijn Giant binnen. Na ruim 200kn al gefietst te hebben, heb ik perongeluk verkeerd geschakeld en als gevolg mijn ketting eraf. Heb hem er snel op kunnen zetten, maar mijn angst is dat er kettingsmeer aan mijn crack is komen te zitten en op andere plekjes. Is het erg? Of moet ik hem direct schoonmaken. En over schoonmaken gesproken, na hoeveel kilometer moet ik mijn fiets poetsen? Want ik merk (bij het framenummer) dat er al aardig wat troep is komen vastzitten. Hoe en wat schoonmaken vindt ik hopelijk wel Internet. Alle tips zijn welkom!

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 13 jun 2014 14:28

Hallo Jos,

Hoe vaak je je fiets moet schoonmaken hangt af van je eigen voorkeur. Wat mij betreft altijd en na iedere rit en afhankelijk van de omstandigheden (nat of droog) is dit natuurlijk in meer of mindere maten noodzakelijk. Onthoud altijd een schone fiets is een snelle fiets en als je het goer bijhoud dan word het routine en is het poetsen een fluitje van een cent. Over hoe je moet schoonmaken is al heel wat geschreven op dit forum dus gebruik de zoekfunctie maar eens zou ik zeggen.
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie