Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
verbraakje
- Forum-lid
verbraakje
29 mei 2014 09:15
roet schreef:tjerk1121 schreef:@jajke: dit is inderdaad het grote China topic maar dat wil niet zeggen dat het over in China gefabriceerde namaak merkframes gaat.
Nu het daar toch over gaat, wordt de FM098 hier gezien als nepframe, gezien de sterke gelijkenis met de Venge? Ik zoek namelijk een aero frame en eigenlijk bevalt de FM099 (of FM098) mij het meest, hoewel de FM099 een directe kopie is van de huidige Venge en dat vind ik niet zo netjes.
Bestaat er een leverancier die alleen maar open mould frames levert, zodat je een goed overzicht kunt krijgen van welk frame nou niet nep is?
De FM098 word niet gezien als kopie als je de venge naast de FM98 zijn er een hoop verschillen. De FM098 is een heerlijk stijf frame.
Er zijn verschillende leveranciers je kan denken aan
http://hongfu-bikes.cn/
http://dengfubikes.com/
http://www.miraclebikes.com/
http://www.yoeleo.com/
En zo zijn er nog meer deze verkopers verkopen voor zo ver ik weet alleen open mold frames.
Edit: Op een of andere manier verkopen ze allemaal de chinarello zonder decals en kleur deze moet je maar gewoon weg denken.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
29 mei 2014 10:11
Snuf schreef:Orlok schreef:Snuf schreef:Zit er nog iets achter een popnagel, aan de binnenkant van het frame? Ik hoor nu opeens iets rammelen in mn fiets, klinkt als een klein stukje iets wat nu los in de schuine buis ligt.
Ik ben bang dat het gaatje voor de popnagel is uitgelubberd en dat je het niet kan hergebruiken. Mijn advies is om ook de andere popnagel te verwijderen (uitboren) en de kabelstopper opnieuw te bevestigen op een andere plek, eventueel het ene gaatje van de popnagel die werd uitgeboord hergebruiken.
Hoezo uitgelubberd? De popnagel is toch gewoon geknapt? Of bedoel je de popnagel die nog vastzit?
De popnagel is uit het frame getrokken, dat zie je op deze detailvergroting:
Wat je nog in het frame hoort rammelen is de bolkop van de nagel die afgebroken of er uit geschoten is. Ik denk het laatste.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
29 mei 2014 11:43
Wanneer je Specialized op het frame zet, is het wel namaak, anders niet. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Chinarello's. Als je het frame naakt laat of er iets persoonlijks op zet, is het geen namaak maar replica of zo (een fijn lijntje om op te wandelen natuurlijk)
-
roet
- Forum-lid
roet
29 mei 2014 12:36
TL@ schreef:Wanneer je Specialized op het frame zet, is het wel namaak, anders niet. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Chinarello's. Als je het frame naakt laat of er iets persoonlijks op zet, is het geen namaak maar replica of zo (een fijn lijntje om op te wandelen natuurlijk)
Maar als de looks ook verschillen, vind ik het minder fake dan dat je exact hetzelfde frame hebt. Een FM098 lijkt op een Venge, maar is het niet. Zeker als je naar de headtube kijkt. Een FM099 daarentegen, is net als de Chinarello, een replica. Stickers of niet, dat maakt weinig uit vind ik.
Als het gewoon een open mold frame betreft, heb ik er al meer vrede mee, immers je 'steelt' het vakmanschap van Specialized niet. Dat hij er op lijkt, dat heb je zelfs met de grote merken? Of ga ik hier te kort door de bocht?
-
Rufus Red
- Forum-lid
Rufus Red
29 mei 2014 14:30
roet, kijk eens op
www.velobuild.com en je zal zien dat daar ook open mould frame's staan. De R-022 is een populair model. Enkele hier hebben zo eentje opgebouwd en ik heb er een in bestelling staan.
-
Snuf
- Forum-lid
Snuf
04 jun 2014 17:43
Ik had een mailtje gestuurd naar Dengfu met een foto van de gebroken kabelstopper, en hun mening gevraagd. Volgens hen ook geen probleem om te fixen.
Overigens vinden ze bij Dengfu dat 2,5 jaar oud is voor een frame. Citaat uit de e-mail:
But maybe you could consider to buy new one about that,cause that have used for long time,haha.
-
verbraakje
- Forum-lid
verbraakje
04 jun 2014 18:49
Snuf schreef:Ik had een mailtje gestuurd naar Dengfu met een foto van de gebroken kabelstopper, en hun mening gevraagd. Volgens hen ook geen probleem om te fixen.
Overigens vinden ze bij Dengfu dat 2,5 jaar oud is voor een frame. Citaat uit de e-mail:
But maybe you could consider to buy new one about that,cause that have used for long time,haha.
Haha dat zou ik ook zeggen als ik hun was;)
Ze geven ook maar 2 jaar garantie!
-
Danny1808
- Forum-lid
Danny1808
07 jun 2014 22:23
Iemand die weet waar het frame vb-r 041 van velobuild vandaan komt volgens mij niet hetzelfde als de fm098? Iemand ervaring met dit vb-r 041 frame van velobuild?
Dit is dus de fm099 ben ik achter welke site verkoopt deze dengfu?
-
roet
- Forum-lid
roet
08 jun 2014 09:08
Deng Fu of Zhong Wei verkopen deze in ieder geval niet denk ik, gezien het frame niet van hun is. Van wie het wel is.. goede vraag. Chris @ VeloBuild lijkt hem in ieder geval niet te willen beantwoorden, maar hij wil wel bevestigen dat het in ieder geval niet bovenstaande twee fabrikanten zijn.
Citaat Chris:
"The frame made by one factory who make two frames only ,one is R-041 ,the supplier just manufacture and do not sell frames on alibaba or other web ,just some trading companies help sell ! we are doing the test and review ,will post on velobuild asap .Please rest assured the quality"
-
verbraakje
- Forum-lid
verbraakje
08 jun 2014 10:16
Volgens mij maakt greenkeenbike hem. Heb het volgens mij ergens gelezen maar het is niet meer terug te vinden op velobuild met al die censuur. Kan zijn dat het nu iemand anders is.
-
boydjs
- Forum-lid
boydjs
13 jun 2014 15:47
Is er toevallig iemand die weet hoe het zit met een chinees frame en de verzekering van de NTFU?
Ik heb namelijk een chinees frame, maar deze heeft geen framenummer, echter als er iets is met de fiets moet je een framenummer opgeven bij de NTFU
Nou zou ik het voor lief nemen als het frame evt niet vergoed word maar de afmontage en wielen zijn gewoon prima spullen, die ik dan niet zou kunnen opgeven voor schade omdat de fiets waar ze opzaten geen framenummer heeft.