Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Serge du Temps
Forum-lid

Gebruikersavatar Serge du Temps 13 jun 2014 07:57

evilhomer schreef:Het verhaal lijkt eerder warriger te worden dan dat dit iets opheldert.
+1

Doet mij een beetje denken aan het vage verhaal toendertijd van Rasmussen.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2014 10:07

Tsja...................... ik wil heimwee niet bagatelliseren want als je het echt hebt zit dat serieus in de weg. Aan de andere kant heb ik iets teveel levenservaring om te weten dat het ook wel een lekker smoesje is om niet over de echte problemen te praten.
Wel weer een dossier om een beetje jeuk van te krijgen.

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 13 jun 2014 13:02

Vooral omdat in het midden wordt gelaten of met die "ziekte" in dit geval hetzelfde wordt bedoeld als heimwee.

Mogelijk is het nieuwsbericht gewoon slordig vertaald (in het Engels is heimwee, homesickness, immers ook een 'ziekte'), maar het lijkt meer op dat twee personen (journalist en ploegleider) twee verschillende verklaringen hebben gegeven die op nogal impliciete wijze met elkaar in verbinding worden geplaatst.

Enfin, ploegleider Lavenu vindt meneer Betancur eerst een onhandelbare prof en daarna komt dezelfde Lavenu met een meelijwekkend excuus dat Betancur lijdt aan heimwee. Dat rijmt gewoon niet met elkaar.
t.a.f.k.a.e.h.

Il Grillo
Forum-lid

Gebruikersavatar Il Grillo 13 jun 2014 16:35

http://www.cyclingnews.com/news/report- ... e-to-virus

Volgens de Colombiaanse bondscoach heeft hij dus het cytomegalovirus (herpes) en kan hij daarom niet koersen. Verschijnselen lijken op Ziekte van Pfeiffer en dat is geen pretje (dat kan iedereen die dat ooit gehad heeft je vertellen).

Of het waar is....

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 14 jun 2014 15:21

De koninginnenrit in de Dauphiné:
NOS: niks
Sporza: niks
Eurosport 1: niks
Eurosport 2: niks.

Gelukkig kan ik France 2 ontvangen vanaf 15.50 live.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 jun 2014 16:48

Ja, echt schandalig want die laatste klim was echt geweldig. Ik heb via een live stream gekeken. Tig zenders maar dus geen France2.

Zoals Westra terug kwam en de rit won, hoe Contador ging en Froome niet mee kon en zich helemaal het apezuur moest rijden maar toch op 21 seconden van Contador strande en dus Contador nu voor met 8 seconden. Waar kennen we die 8 seconden toch van.

Froome is dus niet zo ongenaakbaar en Contador wilde de Dauphine niet winnen. Right, maar hij voelde dat Froome kwetsbaar was en wilde er toch maar al te graag de zweep over leggen.

Kelderman had een wat mindere dag en kon de groep Froome/Contador al niet volgen.
Laatst gewijzigd door Zorro op 14 jun 2014 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

phil
Forum-lid

phil 14 jun 2014 16:49

Wel behoorlijk wat streams te vinden:

http://www.steephill.tv/criterium-du-da ... bere/#live

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 jun 2014 16:51

Ja, maar ik heb iets van 24 HD zenders en dat kijkt toch net even wat prettiger zeker met het geluid over de home cinema.
U2-11 O'Clock Tick Tock

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 14 jun 2014 16:55

Veel streams verwezen naar Eursport2 die voor tennis koos... En ik prefereer net als Zorro een goed beeld ipv een haperige stream.

De laatste 4 km waren erg mooi... Westra met een perfecte timing, Contador die Froome aanvalt en Kelderman die precies op het juiste moment voor zijn eigen tempo kiest een daardoor slechts 1 plek verliest.

dc
Forum-lid

dc 14 jun 2014 16:59

Il Grillo schreef:http://www.cyclingnews.com/news/report- ... e-to-virus

Volgens de Colombiaanse bondscoach heeft hij dus het cytomegalovirus (herpes) en kan hij daarom niet koersen. Verschijnselen lijken op Ziekte van Pfeiffer en dat is geen pretje (dat kan iedereen die dat ooit gehad heeft je vertellen).

Of het waar is....
Zal allemaal best, maar heimwee en/of een pittig virus belemmeren je niet even te bellen/mailen waar je uithangt. En hij is al langere tijd onvindbaar.... Dat kan je niet maken t.o.v. je werkgever.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 jun 2014 17:58

Zorro schreef:Froome is dus niet zo ongenaakbaar
Al weet je nooit in hoeverre dit nog een rol speelde in zijn mindere dag:

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 jun 2014 18:14

Klopt Timo 'mais c'est la vie! Nesse pas?'

Tevens vernam ik dat Froome goed had geslapen en geen noemenswaardige hinder ondervondt van die val. Natuurlijk wordt er gepokerd maar Froome moest vandaag serieus lossen en echt tot het gaatje gaan toen hij achter Contador aan ging op die laatste kilometers. Froome wilde geel houden en het lukte hem dus simpelweg niet.

Morgen is er nog veel mogelijk natuurlijk (Bron: Touretappe.nl):

Afbeelding
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie