Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 16 jun 2014 19:11

Deze middag nog eens contact opgenomen en gepolst of er geen compensatie voorzien wordt bij dergelijk laattijdige leveringen. Uiteraard bestaat die en ik moest mijn verwachte afleverdatum of de bestelling eens doorsturen. Heb dat zonet gedaan en morgen zal ik wel al iets meer weten want dat moet ik hen wel toegeven, ze zijn altijd snel en correct met hun communicatie maar dat is een pluim op de hoed van het servicecenter waar ze zelf ook wel zullen verveeld zitten met de situatie. Zij mogen al het gezaag aanhoren maar hebben het zelf niet onder controle.

Wordt vervolgd en ik post de verdere ontwikkelingen wel.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 16 jun 2014 21:26

Daarnet hier 85km in streek rond huy gereden en het begon te regenen, manlief die yksion banden slippen als de pest! Ook die ervaring nog iemand?

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 16 jun 2014 21:30

Ik heb ze ook vervangen, ik kon er geen goed gevoel bij krijgen in de afdalingen.

wmc
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 16 jun 2014 22:01

Met die banden heb ik ook gereden op een huurfiets op Mallorca. Vooral in een warme afdaling was ik er niet over te spreken, ze voelden vrij indirect en glibberig. Ook maakten ze vrij veel geluid op het warme wegdek (piepend geluid), wat gewoon niet veel vertrouwen geeft.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 16 jun 2014 22:06

Dat zijn rotbanden. Snel vervangen door iets degelijks.
ooit allemaal op een Scalpel

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 16 jun 2014 23:25

Nou dat worden dus andere bandjes... Rij eigenlijk nog liefst met goedkope rubino 23mm pro's...

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 17 jun 2014 00:42

Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?

Daviddk0
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:49

Daviddk0 17 jun 2014 01:24

Leuke fiets is dat om mee te beginnen!

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 17 jun 2014 06:52

screenkiller schreef:Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?
Nogal een dure keuze als je pas begint met wielrennen (maar dat is natuurlijk je eigen keuze) en gezien jouw gewicht moet je wel gelijk andere wielen kopen. Voor de ksyrium elite s geldt namelijk een adviesgewicht van 100 kg

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 jun 2014 07:42

karluk schreef:
screenkiller schreef:Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?
Nogal een dure keuze als je pas begint met wielrennen (maar dat is natuurlijk je eigen keuze) en gezien jouw gewicht moet je wel gelijk andere wielen kopen. Voor de ksyrium elite s geldt namelijk een adviesgewicht van 100 kg
Zou eerlijk gezegd ook even kijken naar een ander model Canyon los van de prijs. Vraag is of je de diepe(re) zit van een SLX aankan. De Roadlite of een Endurance is dan betere keus.

Pedalen zal als beginner juist minder veerspanning willen hebben. Een Blade is redelijk overkill. Gewoon de Keo2Max of zelfs de Classic zijn ruim adequaat. In het begin ga je toch ook wat meer beschadigingen.

In de buurt van Rotterdam zelf zit Bike2build met vrij veel kleding. Ook Correct heeft redelijk wat kleding maar is qua advies IMHO niet om over naar huis te schrijven.
Mocht je de tijd er voor over hebben kan je ook heel goed naar Hopmans in Bergen op Zoom. Veel keus en goedkoop.

Samengevat zou ik zelfs zeggen ga even naar een goede fietsenhandel die je kan helpen met fietsmaat en materiaal keuze. Voorkomt teleurstellingen en miskopen.

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 17 jun 2014 07:48

screenkiller schreef:Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?
In je eerste post uit 2013 zeg je praktisch hetzelfde, je geeft daar in ook aan dat je in een fietsenwinkel gewerkt hebt. Dan weet je volgens mij toch wel een beetje wat er op de markt beschikbaar is? En ook over padalen verschillen de meningen hier net zo veel als over het juiste zadel, helm en afmontage. Als ik je geschiedenis teruglees laat je je ook wel heel makkelijk een canyon aanpraten. Je bent nog jong, als ik jou was zou ik heel even terug de studieboeken induiken en nog eens goed nadenken over of dit nou wel slim is..
Volgens mij is Hopmans in Bergen op Zoom een grote winkel met veel materialen en dus keuze, al ben ik er zelf nog nooit geweest. Geen idee of je dit onder Rotteram e.o. vindt vallen.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 jun 2014 08:44

spokes schreef:
screenkiller schreef:Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?
In je eerste post uit 2013 zeg je praktisch hetzelfde, je geeft daar in ook aan dat je in een fietsenwinkel gewerkt hebt. Dan weet je volgens mij toch wel een beetje wat er op de markt beschikbaar is? En ook over padalen verschillen de meningen hier net zo veel als over het juiste zadel, helm en afmontage. Als ik je geschiedenis teruglees laat je je ook wel heel makkelijk een canyon aanpraten. Je bent nog jong, als ik jou was zou ik heel even terug de studieboeken induiken en nog eens goed nadenken over of dit nou wel slim is..
Volgens mij is Hopmans in Bergen op Zoom een grote winkel met veel materialen en dus keuze, al ben ik er zelf nog nooit geweest. Geen idee of je dit onder Rotteram e.o. vindt vallen.
Ook even de geschiedenis erbij gepakt. Ik zou gewoon is een keus maken met het kopen van een fiets. Met zo'n budget moet het niet al te moeilijk zijn lijkt mij om iets goeds te kopen. En dan zou ik ook niet perse het hele budget opmaken.

Plaats reactie