Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Solar Charger

Martijn op de fiets
Forum-lid

Martijn op de fiets 11 jun 2014 20:38

Beste Fietsvrienden en vriendinnen.
Ook op de fiets hebben we tegenwoordig allerlei apparaten die stroom vragen. Ik ben aan het kijken naar een solar charger in de hogere prijsklassen, om precies te zijn een Wenger van 235 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de verkoper van de helpdesk van Conrad duurde het opladen in optimale zon 5 uur en kun je een smartphone in 1 uur opladen. De goedkopere chargers halen bij lange na niet wat ervan gezegd en verwacht wordt.
Ik ben ook aan het kijken naar een soort reisbatterij, een Powertraveller, die je aan de stroom moet leggen, maar waar je erg lang mee kunt doen. Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik dat ook graag.
Vast bedankt.
Martijn op de fiets

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 11 jun 2014 21:47

Dit is meer iets voor op een forum met fietsers die de wereld rondfietsen e.d. Ik denk dat je dit beter kunt vragen op wereldfietser.nl ofzo.

bnijssen
Forum-lid

Gebruikersavatar bnijssen 13 jun 2014 23:57

Ik heb zo'n mobiel accupack ding. 15€ bij de Action ooit. Dat ding zit altijd in m'n tas als ik op pad ben voor t werk of op vakantie / hike, zodat mijn telefoon nooit 'plat' gaat. Echter op de fiets lijkt t me niet ideaal. Of je moet beide apparaten in je achterzakkies stoppen.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

fl4puit
Forum-lid

fl4puit 17 jun 2014 13:17

Goede en goedkope batterypacks zijn xiaomi's. Verkrijgbaar in o.a. 5200 en 10400mah. Goedkoopst als je ze zelf uit china haalt (chinabuye.com), maar enig geduld is dan wel wenselijk.

Plaats reactie