Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 17 jun 2014 14:42

sjoerdth schreef:ik was 4 cm korter
Inmiddels gegroeid of gekropen? :lol:

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 17 jun 2014 15:07

Gerboon schreef:
sjoerdth schreef:ik was 4 cm korter
Inmiddels gegroeid of gekropen? :lol:
In ieder geval te kort voor je gewicht :lol:
older Budweiser

Balaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jan 2014 10:09

Balaya 17 jun 2014 15:13

Is misschien al gepasseerd, maar hier is de nieuwe Canyon Aeroad CF SLX al wat beter te zien ;).

http://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike- ... f-slx.html

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 17 jun 2014 15:40

Jahrastafari schreef:
sjoerdth schreef:Met 1.90 en 108 kg kan je echt wel op een racefiets hoor, ik was 4 cm korter en 7 kg zwaarder toen ik begon en de racefiets houding was geen enkel probleem. Denk dat de meesten hier meteen een soort michelin mannetje voor zich zien, maar met die cijfers ziet het er nog niet zo uit.
Uw BMI is 33,2 (115,0 kg, 1,86 m). Dit betekent dat u ernstig overgewicht (obesitas) heeft. U heeft een hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer uw gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaagt u uw risico. Vraag uw huisarts om advies.
Ja, natuurlijk heb je dan overgewicht, dat staat buiten kijf, of je moet wel een heel enorme spiermassa hebben. Maar dat is niet de discussie. Denk trouwens dat het advies van de huisarts "afvallen" zal zijn ;)

Maar gewicht en lengte zeggen niet alles over het postuur of de lenigheid, daarmee is mijn bewering dat het geen probleem is overigens ook wat voorbarig, maar om het zo maar af te raden is onzinnig.
Inmiddels gegroeid of gekropen?
Met kruipen ben ik nu inderdaad wat korter ;) Enfin de boodschap was duidelijk.

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 17 jun 2014 15:42

Balaya schreef:Is misschien al gepasseerd, maar hier is de nieuwe Canyon Aeroad CF SLX al wat beter te zien ;).

http://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike- ... f-slx.html
Oef, ik vind deze wel mooi.

Mijn velo is vandaag ook gearriveerd. Deze was gisteravond rond 23:00 uur aangemeld in Duitsland en stond de bezorger reeds even na 11:00 uur op de stoep.

Ik ben blij verrast met de kleur stelling de wijze van verpakken. Doos en inhoud onbeschadigd en de kleurstelling deep black - grey is donkerder/ minder contrasterend dan de website mij deed overkomen. De grijze accenten 'poppen' minder. Tevens ik heb een multifuntional headwear erbij gekregen.

Enkele foto's zal ik later plaatsen, zo heb ik nog niet alle onderdelen binnen. Voor de geïnteresseerden heb ik een witte Fizik Antares zadel en een Ritchey WCS 4-Axis 44 1 1/4 In 6° / 84° 100mm stuurpen beschikbaar.

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 17 jun 2014 16:43

Heb gisteren in streek rond hoei gereden met m'n cf9.0. En na de eerste echte klimkilometers moet ik echt aangeven dat het een plezier is deze onder je benen te hebben. Echt een goede directe aandrijving! Kom dus van een alu merckx elite... Enige wat er misliep is dat mn voorderriekabel losschoot. Dus geen buitenblad voor laatste 20km. Al terug opgelost.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 17 jun 2014 18:24

ik snap jullie reacties wel.
ik heb een hele tijd op een koga Supermetro (hybride) gefiets.
vorige jaar woog ik 92 en de jaar daarop 100. ik heb een tijdje erg veel gefietst en gebadmintonned maar ben gestopped nadat ik ben blijven zitten.
nu wil ik het weer op pakken en een nieuwe fiets leek mij leuk. bike2build klinkt interesant zal zeker een kijkje nemen.
zit ondertussen te kijken naar schoenen Fizik r3 of r5 lijkt me wel wat. zeker omdat mijn voeten breder zijn. normaal draag ik maat 45/46.ik denk dat 46 wel groot genoeg is want ik hoor dat fizik wat grooter valt tov sidi bijv.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 17 jun 2014 18:27

Gerboon schreef:Je moet gaan fietsen omdat het leuk is. Niet om er mee af te vallen als hoofddoel. Ga je namelijk fietsen om af te vallen, dan is de kans groot dat je juist meer gaat eten door de trek die ontstaat na het fietsen.
Wanneer je niks extra gaat eten maar wel begint te fietsen zul je wellicht wat gewicht verliezen maar dan zul je wel flink wat moeten fietsen. Met 1 a 2 keer per week minder dan 2 uur fietsen schiet je niet zoveel op qua vetverbranding.

Wat mij een mooie tussenoplossing lijkt: Val af tot 95kg en geef jezelf dan als beloning die fiets. Dan stel je een doel voor het afvallen en zul je het fietsen een stuk leuker gaan vinden. Dan kun je daarna verder gaan met afvallen en doelen stellen waarbij je jezelf weer iets gunt. (Betere wielen, fietscomputer, nieuw setje kleding, etc.)
ik snap het ik doe het ook omdat ik het leuk vindt. en makkelijk alleen kan doen in mijn eigen tijd.
dat had ik dat vorig jaar moeten doen. toen ik op vakantie was in hongkong in me 1tje kwam is 15 kilo aan niet gezond.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 17 jun 2014 18:32

sjoerdth schreef:
Jahrastafari schreef:
sjoerdth schreef:Met 1.90 en 108 kg kan je echt wel op een racefiets hoor, ik was 4 cm korter en 7 kg zwaarder toen ik begon en de racefiets houding was geen enkel probleem. Denk dat de meesten hier meteen een soort michelin mannetje voor zich zien, maar met die cijfers ziet het er nog niet zo uit.
Uw BMI is 33,2 (115,0 kg, 1,86 m). Dit betekent dat u ernstig overgewicht (obesitas) heeft. U heeft een hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer uw gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaagt u uw risico. Vraag uw huisarts om advies.
Ja, natuurlijk heb je dan overgewicht, dat staat buiten kijf, of je moet wel een heel enorme spiermassa hebben. Maar dat is niet de discussie. Denk trouwens dat het advies van de huisarts "afvallen" zal zijn ;)

Maar gewicht en lengte zeggen niet alles over het postuur of de lenigheid, daarmee is mijn bewering dat het geen probleem is overigens ook wat voorbarig, maar om het zo maar af te raden is onzinnig.
Inmiddels gegroeid of gekropen?
Met kruipen ben ik nu inderdaad wat korter ;) Enfin de boodschap was duidelijk.
Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat ik overgewicht hebt. mijn gewicht schommelt erg hard. wat niet goed is en zeker niet voor mijn leeftijd.
Maar ik sport soms heel veel en dan weer heel weinig. maar mijn eetpatroon is in de laatste jaren niet echt verandert.
2 jaar geleden woog ik 108. vervolgens ben ik heel veel gaan fietsen en badmintonnen. na een jaar was ik weer 92. maar omdat ik ben blijven zitten ben ik gestopt met fietsen en badmintonnen. vervolgens ging ik op vakantie naar hongkong 7 weken. wat mijn dieet niet echt ten goede deed. :roll:
een tijdje geleden was ik 114-115. nu ben ik 108. en 1.90

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 17 jun 2014 18:39

haaldoor schreef:
spokes schreef:
screenkiller schreef:Ik wou wat aan me gewicht doen en naast badmintonnen wil ik nu ook wielrennen.
Ben 1.90m en 108 kilo ondertussen :oops:
het wordt een canyon CF SLX 8.0 voor recreatief wielrennen.
ik heb alleen nog de vraag wat voor helm , pedalen , schoenen en kleding ik best kan halen.
Pedalen.- look keo blade 2 lijkt me redelijk 12nm?
schoenen en kleding moet je natuurlijk passen.
waar kan ik in rotterdam omstreken een mooie winkel vinden met een groot assortiment aan schoenen en wielren kleding?
In je eerste post uit 2013 zeg je praktisch hetzelfde, je geeft daar in ook aan dat je in een fietsenwinkel gewerkt hebt. Dan weet je volgens mij toch wel een beetje wat er op de markt beschikbaar is? En ook over padalen verschillen de meningen hier net zo veel als over het juiste zadel, helm en afmontage. Als ik je geschiedenis teruglees laat je je ook wel heel makkelijk een canyon aanpraten. Je bent nog jong, als ik jou was zou ik heel even terug de studieboeken induiken en nog eens goed nadenken over of dit nou wel slim is..
Volgens mij is Hopmans in Bergen op Zoom een grote winkel met veel materialen en dus keuze, al ben ik er zelf nog nooit geweest. Geen idee of je dit onder Rotteram e.o. vindt vallen.
Ook even de geschiedenis erbij gepakt. Ik zou gewoon is een keus maken met het kopen van een fiets. Met zo'n budget moet het niet al te moeilijk zijn lijkt mij om iets goeds te kopen. En dan zou ik ook niet perse het hele budget opmaken.
Ik heb canyon al een hele tijd op het oog. door prijs/kwaliteit tov van concurrent.
wellicht is de CF SLX erg high end. zeker voor mij.

Hopmans in Bergen op Zoom is nog best een stuk. maar bedankt :D
Ik heb ook een tijdje zelf Look Keo blade carbon gehad. hier op de forum gekocht en weer verkocht. maar ik vroeg me gewoon af wat jullie ervaring is met de blade 2?
Ik ben ook best wel nieuwsgierig naar wat julie allemaal gebruiken. kwa kleding en helm.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 jun 2014 18:55

Even heel kort door de bocht. In Rotterdam zeggen we niet voor niks 'Geen woorden maar daden'.
Stap gewoon een fietsenwinkel binnen in 010. Koop een fiets en ga fietsen(bijv. bike2build, Profietsen, Bikeparts4u)! Het weer is veel te mooi voor al dat gemijmer. Zit je morgen gewoon lekker op de fiets met dit weer!

Gebruikersavatar
Yortak
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2014 20:29
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Yortak 17 jun 2014 20:55

Na veel wikken en wegen, veel lezen op dit forum en verhalen aan te hebben gehoord van de Canyon fans in mijn omgeving, ook besloten mij bij de groep aan te melden :D (groep Canyon liefhebbers)

Sinds een tijd deed ik eigenlijk niets meer aan sport en het fietsen wat ik eerder deed stond mij altijd nog goed bij. Beleefde er altijd veel plezier aan!

Nu had ik nog een Trek Madone 5.9 die eigenlijk een maatje te klein was dus was het een goed moment om deze te vervangen door een Canyon om het fietsen weer nieuw leven in te blazen 8-)

Afbeelding

De oude :-)


En hier het resultaat van de enthousiasme:
Afbeelding
Canyon Aeroad CF 9.0 SL
Garmin Edge 810

Plaats reactie