kettinglengte aanpassen na groter kettingblad?
Kwestie van proberen. Als je ketting in de oude setup aan de lange kant was niet. Als je ketting in de oude setup aan de korte kant was wel.
Waarom die 50 niet lekker laten zitten trouwens?
Waarom die 50 niet lekker laten zitten trouwens?
dank voor je snelle antwoord! ik ga morgen maar eens wat proberen.
Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort. hopelijk is dit de gulden middenweg. 36/27 moet te doen zijn en 52/11 zorgt voor wat meer snelheid op het vlakke. Als ik de Alpen of Pyrenneen inga, zet ik die 50/34 er zo weer op.
Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort. hopelijk is dit de gulden middenweg. 36/27 moet te doen zijn en 52/11 zorgt voor wat meer snelheid op het vlakke. Als ik de Alpen of Pyrenneen inga, zet ik die 50/34 er zo weer op.
Ik heb het zelfde gedaan en eigenlijk moest de ketting wat langer maar het werkt wel goed verder.
Alleen als de ketting bijv op 52/23 komt lijkt de derraileur wat meer onder spanning te komen dus dat vermijd ik maar.
Ik had weinig zin om m`n ketting van 40euro in de hoek te gooien terwijl die nieuw was
Maar als je op het vlakke in je eentje 52/11 rond krijgt dat heb je 36/27 in de heuvels eigenlijk niet eens nodig
Ik heb in principe genoeg aan 36/23 en gebruik de 25 alleen als ik echt erdoorheen zit
Alleen als de ketting bijv op 52/23 komt lijkt de derraileur wat meer onder spanning te komen dus dat vermijd ik maar.
Ik had weinig zin om m`n ketting van 40euro in de hoek te gooien terwijl die nieuw was
Maar als je op het vlakke in je eentje 52/11 rond krijgt dat heb je 36/27 in de heuvels eigenlijk niet eens nodig
Ik heb in principe genoeg aan 36/23 en gebruik de 25 alleen als ik echt erdoorheen zit
Laatst gewijzigd door peter1981 op 15 mar 2014 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
[quote="pbdrost"]
Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort./quote]
Het lukt me niet om mensen serieus te nemen die een 34 bergop nodig hebben en dan niet genoeg hebben aan 50x11.
Snijdt absoluut geen hout.
Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort./quote]
Het lukt me niet om mensen serieus te nemen die een 34 bergop nodig hebben en dan niet genoeg hebben aan 50x11.
Snijdt absoluut geen hout.
Cheap light strong, choose two
hehe ik deed het al iets subtieler
Ik heb een bestelling gedaan voor een gewoon dubbel crank dus kom dan niet verder dan 39/25 , maar haal het echt niet om in m`n eentje 52/11 te trappen alleen bergaf heb ik dat nodig want zelfs in een sprint heb ik die niet nodig
Ik heb een bestelling gedaan voor een gewoon dubbel crank dus kom dan niet verder dan 39/25 , maar haal het echt niet om in m`n eentje 52/11 te trappen alleen bergaf heb ik dat nodig want zelfs in een sprint heb ik die niet nodig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Kettinglengte bepaal je als volgt:
Ketting vooraan op het grootste kettingblad en achteraan op het kleinste kransje.
Dan moeten de 2 derailleurwieltjes recht boven elkaar staan en in een hoek van 90° ten opzichte van de vloer.
Bekijk de tekening bij dit document.
Gebruik wel altijd de juiste kettingpons, of quick link om je ketting aan elkaar te zetten.
Ketting vooraan op het grootste kettingblad en achteraan op het kleinste kransje.
Dan moeten de 2 derailleurwieltjes recht boven elkaar staan en in een hoek van 90° ten opzichte van de vloer.
Bekijk de tekening bij dit document.
Gebruik wel altijd de juiste kettingpons, of quick link om je ketting aan elkaar te zetten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik wil het nog iets erger maken, iemand die bergop een 34 nodig heeft, heeft op 't vlakke niet eens een 50x11 nodig, een 50x12 volstaat dan.kees0251 schreef:pbdrost schreef: Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort./quote]
Het lukt me niet om mensen serieus te nemen die een 34 bergop nodig hebben en dan niet genoeg hebben aan 50x11.
Snijdt absoluut geen hout.
+1havana schreef:Ik wil het nog iets erger maken, iemand die bergop een 34 nodig heeft, heeft op 't vlakke niet eens een 50x11 nodig, een 50x12 volstaat dan.kees0251 schreef:pbdrost schreef: Ik vind de 34 erg fijn voor in de heuvels / bergen, maar door die 50 kom ik op het vlakke echt snelheid te kort./quote]
Het lukt me niet om mensen serieus te nemen die een 34 bergop nodig hebben en dan niet genoeg hebben aan 50x11.
Snijdt absoluut geen hout.
Aantal tanden voorblad : 50
Aantal tanden achterblad 11
Trapfrequentie : 80 t/min. -- 90t/m
Snelheid : iets meer dan 45 km/h -- iets meer dan 51km/h
De 11 is leuk voor tijdrijders die een gemiddelde van 50-52 halen en dat zijn er echt maar heel weinig of voor topsprinters en daar zijn er ook niet veel van.
Niets voor mensen die hier vragen over versnellingen stellen....
Niets voor mensen die hier vragen over versnellingen stellen....
Cheap light strong, choose two