Bart bouwt nog een frame
Tjemig, ik vind dat er een trigger af moet gaan als Bart weer een nieuwe post plaatst.
Mis ik het eerste stuk helemaal.
Snel alles doorgelezen om weer bij te zijn.
Wederom een geweldig project Bart.
Veel plezier bij het bouwen (en veel plezier voor ons "trouwe lezers" bij het volgen hiervan)
Mis ik het eerste stuk helemaal.
Snel alles doorgelezen om weer bij te zijn.
Wederom een geweldig project Bart.
Veel plezier bij het bouwen (en veel plezier voor ons "trouwe lezers" bij het volgen hiervan)
Je kan je aboneren op dit topic.jstolwijk schreef:Tjemig, ik vind dat er een trigger af moet gaan als Bart weer een nieuwe post plaatst.
Mis ik het eerste stuk helemaal.
Snel alles doorgelezen om weer bij te zijn.
Wederom een geweldig project Bart.
Veel plezier bij het bouwen (en veel plezier voor ons "trouwe lezers" bij het volgen hiervan)
Optie staat onderaan.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Bedankt voor de complimenten weer.
@Somaro: Je hebt gelijk. De onderbuis is van Deda COM, volgens mijn leverancier de equivalent van Columbus Nivacrom > vandaar de mixup.
@Somaro: Je hebt gelijk. De onderbuis is van Deda COM, volgens mijn leverancier de equivalent van Columbus Nivacrom > vandaar de mixup.
Tijd voor de afwerking. Als eerste heb ik het frame weer een paar uurtjes in bad laten weken om de resten soldeerflux binnen in het frame te verwijderen.
Na het badderen:
Daarna het hele frame met schuurwol schoongeschuurd. Dit is meteen een goede gelegenheid om het hele frame systematisch na te lopen op plekjes die nog wat aandacht nodig hebben.
Dan moest er tussendoor ook nog wat op de draaibank worden gemaakt. Voor de oversized balhoofdbuis (44mm) had ik al een extra freeskop gekocht, maar nu had ik ook nog een bijpassende centreerconus nodig:
Balhoofdfrees in actie:
Het resultaat:
Ruimen van het schroefdraad in het brackethuis (gevolgd door vlakfrezen):
Frezen van de zitbuis:
Ook de overige schroefdraden heb ik opgeschoond (bidonhouderoogjes, derailleuroog, etc.).
Nog een laatste check van de uitlijning:
En dan is het frame 'technisch' klaar:
Later zal ik nog een 'cosmetische' afwerking van de fillets doen. Maar eerst heb ik het frame ongespoten opgebouwd om er een paar testritten op te rijden. Op deze manier heb ik de gelegenheid om eventueel nog wat aan te passen voordat het frame word gespoten. De afmontage is tijdelijk en zal nog iets veranderen voor de definitieve opbouw.
Tijd om te gaan crossen!
.
Na het badderen:
Daarna het hele frame met schuurwol schoongeschuurd. Dit is meteen een goede gelegenheid om het hele frame systematisch na te lopen op plekjes die nog wat aandacht nodig hebben.
Dan moest er tussendoor ook nog wat op de draaibank worden gemaakt. Voor de oversized balhoofdbuis (44mm) had ik al een extra freeskop gekocht, maar nu had ik ook nog een bijpassende centreerconus nodig:
Balhoofdfrees in actie:
Het resultaat:
Ruimen van het schroefdraad in het brackethuis (gevolgd door vlakfrezen):
Frezen van de zitbuis:
Ook de overige schroefdraden heb ik opgeschoond (bidonhouderoogjes, derailleuroog, etc.).
Nog een laatste check van de uitlijning:
En dan is het frame 'technisch' klaar:
Later zal ik nog een 'cosmetische' afwerking van de fillets doen. Maar eerst heb ik het frame ongespoten opgebouwd om er een paar testritten op te rijden. Op deze manier heb ik de gelegenheid om eventueel nog wat aan te passen voordat het frame word gespoten. De afmontage is tijdelijk en zal nog iets veranderen voor de definitieve opbouw.
Tijd om te gaan crossen!
.
-
- Forum-lid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07 jul 2013 19:14
heel mooi gedaan. qua kleur lijkt me iets wit met blauw wel mooi .