Overzicht combinatie body's, vulringen /spacers en cassettes
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik ben inmiddels voor meer dan 20 combinaties de gegevens aan het uitzoeken:
Combinaties zijn
Campagnolo of SRAM/Shimano body
9, 10 of 11 speed
Mavic Wiel of ander wiel
Campagnolo Cassette, SRAM Cassette of Shimano Cassette
Wordt vervolgd.....
Combinaties zijn
Campagnolo of SRAM/Shimano body
9, 10 of 11 speed
Mavic Wiel of ander wiel
Campagnolo Cassette, SRAM Cassette of Shimano Cassette
Wordt vervolgd.....
Ik begrijp dat jij 10-speed Dura-Ace cassette wilt gebruiken met SRAM Red 10-speed?pbdrost schreef:helder idd... Ik heb alleen net die (@#$#%@) uitzondering Dura-ace...
Fiets nu bij andere FM
Zijn SRAM en Shimano 10-speed wel compatibel dan? Volgens bovenstaande tabel niet. Bij de Shimano moet je twee spacers gebruiken, bij SRAM alleen de dikke.
Andere FM lijkt sowieso een goed idee...
Ik heb voorheen altijd met shimano 10 speed cassettes op mijn SRAM gereden zonder enig probleem. probleem ontstond pas toen ik dur ace cassette op mijn nieuwe carbonwiel wilde gebruiken. pakte toen kleinste versnelling niet meer....wezenloze schreef:Ik begrijp dat jij 10-speed Dura-Ace cassette wilt gebruiken met SRAM Red 10-speed?pbdrost schreef:helder idd... Ik heb alleen net die (@#$#%@) uitzondering Dura-ace...
Fiets nu bij andere FM
Zijn SRAM en Shimano 10-speed wel compatibel dan? Volgens bovenstaande tabel niet. Bij de Shimano moet je twee spacers gebruiken, bij SRAM alleen de dikke.
Andere FM lijkt sowieso een goed idee...
Omdat de eerste FM ook zei dat de krans de derailleur raakte (en mijn SRAM red niet compatibel zou zijn met 28 ???) heb ik inmiddels een oudere ultegra cassette met 27 als grootste krans gezet, ben vervolgens naar de nieuwe FM gegaan en hij had het euvel zo snel verholpen dat ik niet eens hoefde betalen. beetje draaien en hij liep weer soepel over alle versnellingen.
Tja nu weet ik niet of dit door het veranderen van cassette of door veranderen van FM komt, dus ik ga straks maar weer de dura ace cassette proberen.
Ik laat het hier nog wel even weten.