millen schreef:ieder uur lijkt me wat weinig ......
Mij precies goed eerlijk gezegd. Optimale voedselvoorziening is voor iedereen anders natuurlijk, en vooral afhankelijk van je doel (uitfietsen of een snelle tijd). Ik heb het iig tijdens mijn 2 edities als volgt gedaan:
2x 0.75 liter bidon mee, 1tje met sportdrank waar ook zout/mineralen in zitten, de ander met water. Nieuw water op Glandon en Telegraphe, in mijn rugzakjes zaten zakjes poeder, zodat ik steeds weer 1 bidon met sportdrank kon maken.
Wat betreft eten:
Tijdens editie 1 had ik voor elk uur een powerbar mee, m.u.v. de laatste twee uur, daarvoor had ik 2x een gelletje. Tenminste, dat was de bedoeling, onderweg kwam ik erachter dat die powerbars niet weg te krijgen waren (veel te hard). Leermomentje...
Tijdens editie 2 had ik reepjes mee die ik WEL weg kon krijgen. Daarnaast gedroogd fruit (vijgen en dadels) om af te wisselen. Weer voldoende om elk uur iets te kunnen nemen. Voor bovenop de Lautaret en onderaan de Alpe wederom gelletjes.
In beide gevallen verwachtte ik maximaal 8 uur onderweg te zijn en had ik de hoeveelheid eten daarop afgestemd. Door bandje/pompje in een klein zadeltasje te doen pastte dit, naast arm/beenstukken en windstoppertje makkelijk in de achterzakjes.
(Beide keren finishte ik overigens met nog ruim voldoende eten over, dus ik had met minder op pad kunnen gaan, maar in dit geval toch liever mee verlegen dan om verlegen..)