Alles over vakanties op én met de fiets

Volgende week: Dolomieten - Routes en tips gevraagd!

JanWielrenner
Forum-lid

JanWielrenner 26 jun 2014 22:41

Bedankt voor de tips! Zijn er ook forumleden die gps bestanden beschikbaar hebben? Of een link naar een Strava activiteit? Dat scheelt mij een hoop zoekwerk in Google Maps en zo kan ik makkelijker bepalen hoe ver de klimmetjes uit elkaar liggen en vanaf welke kant je ze het beste op kunt rijden... Stuur anders even een privé bericht!

mondrius
Forum-lid

mondrius 26 jun 2014 22:43

Prachtig fietsen in die omgeving, ongelooflijk hoeveel mooie klimmen er in zo'n kleine ruimte gepropt zijn... ik zou ook de klim naar de alpe de siussi aanraden: weinig autoverkeer, mooie vergezichten en een prachtige alpenweide op de top. As. woensdag ben ik er ook weer!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Triple A
Forum-lid

Triple A 27 jun 2014 06:59

Gewoon op gpsies kijken, bij 'zoeken' 'italie', 'corvara'
Komen honderden routes naar voren
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

dario
Forum-lid

dario 27 jun 2014 08:35

Er zijn ook van die handige papieren dingen, landkaarten genoemd: ooit van gehoord? Die bieden je een prachtig overzicht van mogelijke (klim)routes - en daarop zie je ook in een oogopslag waarom een tripje naar de Stelvio to-taal overbodig is! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

JanWielrenner
Forum-lid

JanWielrenner 27 jun 2014 08:56

Haha, landkaarten?! Ik zal er daar ter plekke wel een kopen. Inmiddels heb ik al wel wat routes gevonden, bedankt!

Als er nog andere tips zijn in de omgeving van Corvara (hoeft niet met fietsen te maken te hebben) hoor ik het graag.

dario
Forum-lid

dario 27 jun 2014 09:33

In de buurt zijn er wel wat vie ferrate te doen:
http://www.vieferrate.it/pag-relazioni/ ... sella.html
Verder: wijnen ontdekken natuurlijk (keus genoeg, zowel aan lokale als exogene druivensoorten)!
Ook mooi: bezoekje aan Castel Presule in Völs am Schlern http://www.schloss-proesels.it/. Om een interessante stad te bezoeken moet je al naar Bolzano rijden; dichterbij is Brunico best mooi en gezellig - maar wel heel klein.
Laatst gewijzigd door dario op 27 jun 2014 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 jun 2014 10:35

De mooiste collensite: http://www.cyclingcols.com.

Klik op:
- Cols.
- Klik Italië aan op het kaartje.
- Het juiste gebied (in jouw geval het vakje met 'Tr'.

En je ziet een totaaloverzicht van de beklimmingen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jun 2014 10:43

Jaren geleden heb ik het de Rodes Super Cup Dolomiti gedaan. Een brevet waar je zo lang over mag doen als je wilt. Hier het boodschappen lijstje waar je mee op pad werd gestuurd. De onderste paar hebben we vanuit Bolzano gedaan maar de rest allemaal vanuit Pedrases (iets noorderlijker van Corvara). Soms rij je een pas dan twee keer maar de Campolongo vlieg je zo over en het is een beetje puzzelen maar daar kan je je wel vermaken.

Uitprinten en op je stuur plakken:
Afbeelding

Een deel van de stempelkaart die bij het brevet hoorde. Bij voldoende stempels (je moest geloof ik minimaal 80% doen) kreeg je een geëmailleerde medaille en een diploma.
Voor velen wellicht wat flauw maar met slecht weer wat wij hadden toch een aardige motivator :mrgreen:
Afbeelding

Heb op veel plaatsen gefietst, bergwandelen (en klimmen) en skiën maar dit blijft toch een van m'n favorieten stekjes met de Tre Cime in de hoofdrol.............

dario
Forum-lid

dario 27 jun 2014 11:35

Om te skiën vind ik de Dolomieten (behalve Cortina dan) minder boeiend, en ook voor andere bergsporten verkies ik het echt hoge hooggebergte (rotsklimmen is niet zo mijn ding: ben meer een gletsjerman), maar om te fietsen is het er zeker schitterend. Alleen jammer dat zovele motorrijders dat ook blijken te vinden...

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 27 jun 2014 11:44

De dag van de Maratona lijkt me zo een beetje de enige dag in het jaar dat je daar niet kunt gaan fietsen (behalve de Maratona zelf). Corvara zelf is gewoon nagenoeg de hele dag in alle richtingen afgesloten en kok nadata de wegen rond Giau en Falzarego open zijn kun je daar en niet komen vanuit Corvara en zitten die wegen vol met de auto's en motoren die de hele dag hebben zitten wachten totdag de weg werr open was.
Na de start ten noorden van La Villa is i.d.d. de enige optie: Kronplatz dan maar.
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 jun 2014 13:02

Kronplatz op dag 1 lijkt me nu niet echt optimaal, en zeker niet als iemand totaal nog geen ervaring heeft in de bergen...

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 27 jun 2014 13:22

havana schreef:Kronplatz op dag 1 lijkt me nu niet echt optimaal, en zeker niet als iemand totaal nog geen ervaring heeft in de bergen...

Die vind ik sowieso niet echt de moeite waard en bewaren voor als je alles hebt gehad. Leuk voor met de MTB (maar als je grindpaden mee gaat tellen, krijg je er nog veel meer leuke klimmen bij), maar met de racer slaat het eigenlijk nergens op.
Als je alles bij Corvara hebt gehad kun je altijd met de auto een uurtje rijden om je bereik te vergroten (vanuit Moena of Cavalese kun je ook leuke rondjes maken).

Plaats reactie