Welke fietsbroek geeft voldoende comfort op lange afstanden?
Bij de Assosbroek zit er in het midden geen padding, alleen op je zitvlak. Dit is perfect als je een zadel hebt zonder uitsnede voor je prostaat. Echter, ik heb een Specialized Toupe, en kan met geen mogelijkheid het langer dan 1,5u met mijn Assos broek daarop zitten. Terwijl ik mijn duurritten (5-7u) rij met simpele Bioracer teamkleding, wat perfect gaat. Daarom, dikker is niet per definitie comfortabeler en let met Assos op als je een zadel met uitsnede hebt.
-
- Forum-lid HC
Als jij met de castelli met X2 air zeem geen 5 uur op de fiets kunt zitten zal een assos ook niet helpen.
Ik heb zelf een assos broek, en verschillende andere broeken die veel goedkoper waren, en ik kan met alle broeken wel 4 tot 5 uur in het zadel. Verschil met de assos is dan wel weer dat die nu nog veel mooier is vanwege de betere materialen (ook al weer een jaar of 8 oud)
Ik ben dan ook van mening dat: of de castelli is de verkeerde maat, of het zadel is niet geschikt.
Ik heb zelf een assos broek, en verschillende andere broeken die veel goedkoper waren, en ik kan met alle broeken wel 4 tot 5 uur in het zadel. Verschil met de assos is dan wel weer dat die nu nog veel mooier is vanwege de betere materialen (ook al weer een jaar of 8 oud)
Ik ben dan ook van mening dat: of de castelli is de verkeerde maat, of het zadel is niet geschikt.
Ik zou ook naar het zadel wijzen. Ik kan met alle broeken dik 5 uur fietsen, met de meeste broeken langer dan 24 uur. Zelfs met de goedkope Decathlon broeken van 30 Euro. De heel dure broeken met gel erin, daar kan ik dan weer niet mee zitten, dat gel sluit je kont teveel af. Maar dit combineer ik dan wel met een uiterst klassiek zadel dat heel populair is in de randonneurswereld, de Brooks B17.
Ik moet zggen dat ik daar met m'n Assos broek geen last van heb. Maar ik heb sowieso niet snel last van m'n kont, mits een beetje een redelijke broek. Een tijdje geleden ging ik een middagje ATB'en op een testfiets waar een dameszadel op zat. Toen kreeg ik wel last.nickk schreef:Bij de Assosbroek zit er in het midden geen padding, alleen op je zitvlak. Dit is perfect als je een zadel hebt zonder uitsnede voor je prostaat. Echter, ik heb een Specialized Toupe, en kan met geen mogelijkheid het langer dan 1,5u met mijn Assos broek daarop zitten. Terwijl ik mijn duurritten (5-7u) rij met simpele Bioracer teamkleding, wat perfect gaat. Daarom, dikker is niet per definitie comfortabeler en let met Assos op als je een zadel met uitsnede hebt.
- Corto Maltese
- Forum-lid
Het blijft natuurlijk allemaal heel persoonlijk maar mijn ervaring met Assos en de Toupe zijn heel positief. Zowel de Uno als de nieuwe Equipe zijn erg fijne broeken.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Het is een Assos geworden, de FI. Mille. Eén van de laatste die er nog te vinden was. Het bericht van nickk beschouw ik (vooralsnog) als een persoonlijke ervaring (mijn Specialized zadel heeft ook een uitsparing).
mocht de assos niet bevalllen; kijk ook eens naar de Sportful total comfort.
Ik het ook een Mille en een FI13. De sportful bevalt mij minstens zo goed!!
Ik het ook een Mille en een FI13. De sportful bevalt mij minstens zo goed!!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Bedankt Beezer, houd ik in m'n achterhoofd B-)
Die heb ik toevallig ook net gekocht en nu 1 rit van 100 km aangehad, kan niet anders zeggen dan dat het top zat. Het is na 1 rit altijd lastig om het helemaal objectief te beoordelen, maar er waren geen minpunten te benoemen deze eerste rit.