Het grote ergernissen toppic.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de Dm al gedaan en wil het gewoon nog eens doen. Topsfeer, italiaanse 'wielerbuzz' al dagen voor het evenement; gewoon leuk.
Mijn tijd was 6.12, inclusief twee keer afstappen op de Campalongo, niet door kunnen dalen en slalommen op de Pordoi. Dat is dus niet genoeg voor een snel startvak, want de DM organisatie kiest voor het geld ipv de sportiviteit. En dat ergert mij ook . In dat opzich heb km dus een aardige haat-liefde verhouding met het evenement.
Mijn tijd was 6.12, inclusief twee keer afstappen op de Campalongo, niet door kunnen dalen en slalommen op de Pordoi. Dat is dus niet genoeg voor een snel startvak, want de DM organisatie kiest voor het geld ipv de sportiviteit. En dat ergert mij ook . In dat opzich heb km dus een aardige haat-liefde verhouding met het evenement.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Grootste ergernis: onze weermannen en vrouwen. Half NL heeft gister bewolking en regen gehad ipv het prachtige weer en nu zeikt het ook weer in grote delen van het land.
Ze hadden het allemaal wel een stuk minder enthousiast kunnen brengen. Of worden ze betaald door de strandtenthouders en de supermarkten om de BBQ-omzet te vergroten?
Ze hadden het allemaal wel een stuk minder enthousiast kunnen brengen. Of worden ze betaald door de strandtenthouders en de supermarkten om de BBQ-omzet te vergroten?
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik denk dat ze t bewust doen om jou te pesten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol.
En wat denk je van alle strandgangera gister die eerst mog in de file moesten staan? Das pas erg...
En wat denk je van alle strandgangera gister die eerst mog in de file moesten staan? Das pas erg...
Less is bore
Nope, meestal zijn ze te negatief, laten ze regen zien terwijl het op de dag in werkelijkheid slechts een half uurtje regent en het de rest van de dag prachtig weer is.daniel1975 schreef: Of worden ze betaald door de strandtenthouders en de supermarkten om de BBQ-omzet te vergroten?
Vorig jaar (en de jaren daarvoor misschien ook wel) gingen veel mensen niet richting kust omdat de weervoorspellers regen hadden voorzien terwijl het dag op dag prachtig weer was.
Denk dat het vooral komt doordat de omroepbedrijven teveel show van het weer hebben gemaakt naar Amerikaans voorbeeld. echter, in de VS is weer wel goed te voorspellen omdat het weersysteem daar veel stabieler is in vergelijking met ons gekke zeeklimaat.
Geen idee of het al genoemd is, maar mijn ergernissen zijn meer op mezelf gericht.
- De oneindige battle tegen de zwarte ketting. Net helemaal schoon en al na 50 km in droog weer is het wéér prijs.
- Tijdens deze maanden ben ik wat hooikoortserig, wat onder andere resulteert in vervelende substantie in het KNO gedeelte, die er natuurlijk ook weer uit moet.
Mijn handschoenen zijn al veelvuldig gebruikt om deze substantie van mijn wang te vegen, omdat het niet helemaal de richting in vliegt die ik vooraf in gedachten had.
- De oneindige battle tegen de zwarte ketting. Net helemaal schoon en al na 50 km in droog weer is het wéér prijs.
- Tijdens deze maanden ben ik wat hooikoortserig, wat onder andere resulteert in vervelende substantie in het KNO gedeelte, die er natuurlijk ook weer uit moet.
Mijn handschoenen zijn al veelvuldig gebruikt om deze substantie van mijn wang te vegen, omdat het niet helemaal de richting in vliegt die ik vooraf in gedachten had.
Een te zwarte ketting komt doordat je een te vette ketting hebt. Als je de ketting een paar keer dun hebt ingevet zodat het vet in de schakels zit en de ketting 'vol' is, moet je even met een doek de zijkanten en het overtollig vet afnemen. Dat vervult namelijk geen functie maar trekt wel vet aan.
Hierdoor wordt namelijk op den duur de casette ook heel smerig en zal alles sneller slijten.
Hierdoor wordt namelijk op den duur de casette ook heel smerig en zal alles sneller slijten.
Ook vaak last van.Gerboon schreef:Een te zwarte ketting komt doordat je een te vette ketting hebt. Als je de ketting een paar keer dun hebt ingevet zodat het vet in de schakels zit en de ketting 'vol' is, moet je even met een doek de zijkanten en het overtollig vet afnemen. Dat vervult namelijk geen functie maar trekt wel vet aan.
Is ontvetter-gebruik eigenlijk aan te raden? En zoja hoe vaak haal jij zo ongeveer jouw ketting van de fiets? Thx
Wel een beetje off-topic. Ik haal hem 1 keer van de fiets. (zodra hij versleten is) Als je spaarzaam bent met smeermiddelen en de buitenkant van de ketting vrij houdt van en af en toe een doekje door de casette haalt, hoef je de ketting haast niet te reinigen. En mijn fiets is een gebruiksvoorwerp en niet een showroom model, dus maak hem zeker niet wekelijks schoon.kim4885 schreef:Ook vaak last van.Gerboon schreef:Een te zwarte ketting komt doordat je een te vette ketting hebt. Als je de ketting een paar keer dun hebt ingevet zodat het vet in de schakels zit en de ketting 'vol' is, moet je even met een doek de zijkanten en het overtollig vet afnemen. Dat vervult namelijk geen functie maar trekt wel vet aan.
Is ontvetter-gebruik eigenlijk aan te raden? En zoja hoe vaak haal jij zo ongeveer jouw ketting van de fiets? Thx
OT:
Wanneer mensen hun auto een stukje op het fietspad zetten bij opdraaien/afslaan van een weg en je dan gek aankijken als je een zwieper maakt om die auto te ontwijken. Tevens de mensen die geen hellingproef kunnen en hun auto vrolijk een halve meter terug laten zakken met wegrijden.