Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 29 jun 2014 15:10

Laat die bestelling gewoon staan, die fiets is heel goed

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 jun 2014 15:45

Nu is het wel zo dat Canyon hetzelfde presteerde bij mij.

Ik bestelde 9 juni een AL SLX welke 'direct leverbaar' was. Op de site stond/staat dat die dan tussen de 5 en 8 dagen geleverd is. Op 19 juni kreeg ik een mail dat de levering mogelijks met 2 weken was uitgesteld vanwege de drukte.

Ik heb toen een mail naar Canyon gestuurd dat 2 weken voor mij onacceptabel was en dat indien de fiets vrijdag niet verstuurd zou zijn, ik mijn order zou annuleren. Beetje in een nette mail gezet verwijzende naar de beloofde 5 tot 8 dagen levertijd en de 30 dagen retourrecht die ik heb.

Eerlijk gezegd vreesde ik ervoor en het plan was weldegelijk om op vrijdagavond naar de LBS te gaan om te zien of er iets stond (mijn mail was dus geen loos dreigement, maar weldelijk een intentie). Maar tot mijn verrassing kreeg ik vrijdagmiddag een mail dat mijn fiets aan UPS overhandigd was en maandag stond die voor m'n deur.

Geen idee of mijn mail mijn order bespoedigd heeft. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in de voet schieten door op de site onhaalbare levertijden te zetten. Voor mij was die korte levertijd weldegelijk een argument om opnieuw voor een Canyon te gaan.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 jun 2014 16:51

perrush schreef:Nu is het wel zo dat Canyon hetzelfde presteerde bij mij.

Ik bestelde 9 juni een AL SLX welke 'direct leverbaar' was. Op de site stond/staat dat die dan tussen de 5 en 8 dagen geleverd is. Op 19 juni kreeg ik een mail dat de levering mogelijks met 2 weken was uitgesteld vanwege de drukte.

Ik heb toen een mail naar Canyon gestuurd dat 2 weken voor mij onacceptabel was en dat indien de fiets vrijdag niet verstuurd zou zijn, ik mijn order zou annuleren. Beetje in een nette mail gezet verwijzende naar de beloofde 5 tot 8 dagen levertijd en de 30 dagen retourrecht die ik heb.

Eerlijk gezegd vreesde ik ervoor en het plan was weldegelijk om op vrijdagavond naar de LBS te gaan om te zien of er iets stond (mijn mail was dus geen loos dreigement, maar weldelijk een intentie). Maar tot mijn verrassing kreeg ik vrijdagmiddag een mail dat mijn fiets aan UPS overhandigd was en maandag stond die voor m'n deur.

Geen idee of mijn mail mijn order bespoedigd heeft. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in de voet schieten door op de site onhaalbare levertijden te zetten. Voor mij was die korte levertijd weldegelijk een argument om opnieuw voor een Canyon te gaan.
Die mail zal zeker geholpen hebben. Heeft iemand een kwartiertje overgewerkt ofzo om die fiets er nog tussenin te proppen.

Die levertijden op de site zijn natuurlijk wel erg dubbel. Als ze die namelijk keurig gaan bijhouden, dan duurt het waarschijnlijk nog langer voordat ze gaan leveren.

Weet iemand ook waar precies het probleem zich bevindt? Is dat in de aanvoer van frames, aanvoer van montage onderdelen of het afmonteren van de fiets waar te weinig FM voor zijn?

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 29 jun 2014 17:08

Een gokje: 20% groei per jaar zonder een buitenlandse importeur die ze een groot bedrag vooruit kan betalen. Alles moet zelf gefinancierd worden. Ik denk dat ze aan de limiet van hun mogelijkheden zitten.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 jun 2014 17:12

materialist schreef:Een gokje: 20% groei per jaar zonder een buitenlandse importeur die ze een groot bedrag vooruit kan betalen. Alles moet zelf gefinancierd worden. Ik denk dat ze aan de limiet van hun mogelijkheden zitten.
Dan moeten ze een lening aangaan. Lenen kost nu toch niks.

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 29 jun 2014 17:17

Ik ben al weer een tijdje in het bezit van een Canyon Ultimate AL, maar ik zit te pielen met het balhoofd.
Er komt ergens een kraak vandaan en ben dus van plan om het balhoofd te smeren.

Kan iemand vertellen hoe het balhoofd werkt op de Canyon? Hoe ver moet het kleine schroefje aangedraaid worden in de grote spacer op het balhoofd? Er zit nu een kleine ruimte tussen.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 jun 2014 17:54

Gerboon schreef:Weet iemand ook waar precies het probleem zich bevindt? Is dat in de aanvoer van frames, aanvoer van montage onderdelen of het afmonteren van de fiets waar te weinig FM voor zijn?
In het mailverkeer dat op mijn 'klachtenmail' volgde hintte de medewerker dat er onderdelen niet aanwezig waren.

Als je nu op de site gaat zijn is een AL SLX in compact idd niet meer 'direct leverbaar' terwijl de dubbels dat nog wel zijn.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 29 jun 2014 19:25

Gerboon schreef:
materialist schreef:Een gokje: 20% groei per jaar zonder een buitenlandse importeur die ze een groot bedrag vooruit kan betalen. Alles moet zelf gefinancierd worden. Ik denk dat ze aan de limiet van hun mogelijkheden zitten.
Dan moeten ze een lening aangaan. Lenen kost nu toch niks.
Zeker in Duitsland niet.
No pain no gain, no guts no glory!

jimmycr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:29

jimmycr 29 jun 2014 21:06

Denk dat er meer achter zit ze zitten ook niet een grote stock en daar kunnen op besparen .

loekie1
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2013 21:10

loekie1 29 jun 2014 22:00

volgens mij groeit canyon uit zijn voegen... 2 teams sponsoren en dan je meerverkoop niet rond krijgen is zakelijk geen al te goede zet.
eerlijke communicatie over levertijden is een goede stap.
Bij aankoop van onze wagen belden ze me 3 weken voor leveringsdatum op. Of het goed was dat de wagen diezelfde week nog afgeleverd zou worden. Wij tevreden, het kwam ons heel goed uit.
Bij gesprek bij afhaling bleek dat ze een extra 4 weken incalculeren om mogelijke shit in het leveringsproces op te vangen waar zij zelf niks aan kunnen doen als garage.
Ook een manier van werken natuurlijk!

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 29 jun 2014 22:09

Het valt mij op dat er zoveel mensen klagen over de levertijd. Je weet nu onderhand toch wel dat door de populariteit van Canyon er een flinke levertijd aan zit. Wil je niet lang wachten dan ga je naar een lokale FM toe maar betaal je misschien wel meer om op de eerste rang te zitten!

Volgens mij ben je de levertijd allang vergeten als je hem bezit en tot die tijd moet je je gewoon even geduld hebben.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 29 jun 2014 23:54

JasperGR schreef:Het valt mij op dat er zoveel mensen klagen over de levertijd. Je weet nu onderhand toch wel dat door de populariteit van Canyon er een flinke levertijd aan zit. Wil je niet lang wachten dan ga je naar een lokale FM toe maar betaal je misschien wel meer om op de eerste rang te zitten!

Volgens mij ben je de levertijd allang vergeten als je hem bezit en tot die tijd moet je je gewoon even geduld hebben.
+1

Canyon werkt aan een nieuwe supply chain.

Plaats reactie