Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

randy
Forum-lid

randy 30 jun 2014 16:21

Hallo
zZe je daar genoeg mee;het grootste probleem is de volle zon en had hem graag op de stuurpen geplaatst ,ik heb nu www.smartfolie.com daar zon folietje besteld en zal zien.

groeten

mremkes
Forum-lid

mremkes 02 jul 2014 22:06

randy schreef:Hallo
zZe je daar genoeg mee;het grootste probleem is de volle zon en had hem graag op de stuurpen geplaatst ,ik heb nu http://www.smartfolie.com daar zon folietje besteld en zal zien.

groeten
De Teasi zit bij mij op de navigatiehouder van mijn stuurtashouder en staat iets gekanteld. Ik kan de route zelfs met zonnebril op volgen.

randy
Forum-lid

randy 03 jul 2014 17:27

Hallo

ik heb zelf een iets langere vijs gestoken waan je de teasi en de houder verbindt en je moet ze een beetje plooien anders passen de gaatjes niet.

ik heb een vijsje genomen van om en bij de 4 cm zodus staat de teasi nu gekanteld op de stuurpen

ben vandaag 2 uren wezen rijden en het verschil is enorm,je moet wel de lichtsterkte op 100 procent zetten

nu wacht ik nog op mijn reflexfolie maar denk niet dat het nog kan verbeteren

groeten en hoop dat er iemand iets aan heeft

randy
Forum-lid

randy 04 jul 2014 19:59

Vandaag de reflex-folie gekregen;een heel gedoe om dat er stofvrij op te krijgen.

Een verbetering ten opzichte van gisteren: weet het niet,is wel een bescherming.

Zou ik het nogmaals kopen:weet het niet,de grootste verbetering was de gps kantelen

HereIsTom
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 09 jul 2014 21:16

Zaterdag is de Teasi One 2 in de aanbieding bij de Aldi;

http://www.aldi.nl/aldi_vernieuwde_gps_ ... _8449.html :idea:

gerrie61
Forum-lid

gerrie61 10 jul 2014 14:44

klopt bij de Aldie in de aanbieding
Maar bij diverse internetshops staan ze ook al voor de zelfde prijs zonder verzendkosten
Dus waarom vroeg in de rij staan als het ook makkelijk kan . :lol:
zolang er maar asfalt ligt

mremkes
Forum-lid

mremkes 11 jul 2014 18:19

Ik vind nog steeds dat de Teasi zijn geld meer dan waard is. Ondanks de negatieve berichten op bijvoorbeeld hun Facebook pagina. Ja, er zitten soms bugs in de firmware die wordt vrijgegeven. Meestal wacht ik even met een update, zeker als ik op het punt sta een meerdaagse trip te fietsen. Als ik de negatieve berichten lees zijn het ook vaak berichten van gebruikers die een verkeerde verwachting van een fietsnavigatiessyteem hebben. Zij denken dat je - zonder voorbereiding - kunt fietsen en dat de navigatie wel de meest mooie routes voor je uit zal zoeken. Zo werkt het helaas niet en dat heeft niets met Teasi te maken. Op een Garmin zou hetzelfde "probleem" optreden. Als je mooie routes wilt fietsen dan zal je die toch eerst zelf moeten maken via de bekende websites of Basecamp.

Vorig jaar heb ik met de Teasi door de Ardennen en de Eifel gefietst en nauwelijks problemen gehad. We hadden inderdaad op één dag pech omdat na 7 uur de accu leeg was en we nog niet op het eindpunt waren. Maar dat is nu met de Teasi 2 opgelost. Net als de reflectie in het zonlicht trouwens. Binnenkort gaan we de Zuiderzeeroute fietsen met een Teasi 2. Ik heb overigens ondertussen ook een Teasi PowerBank dus mij foppen ze niet meer. Ik zal na de trip de ervaringen posten hier.

HereIsTom
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 11 jul 2014 18:55

Wat ik me dus af vraag is of de Teasi One (2) ook zelf mooie routes maakt?
Ik heb nu een oude Garmin en als ik daar een locatie opgeef berekent de Garmin een mooie fietsroute over mooie onbekende paden, dus niet langs de weg, doet de Teasi dat ook?

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 11 jul 2014 21:04

Zou er voor de Teasi ook nog ooit een houder komen voor, voor het stuur, ala Garmin zeg maar?
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

HereIsTom
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 11 jul 2014 22:25

stakie75 schreef:Zou er voor de Teasi ook nog ooit een houder komen voor, voor het stuur, ala Garmin zeg maar?
Welke bedoel je precies?
Er zijn diverse houders voor de Teasi;

Teasi houders :idea:

mremkes
Forum-lid

mremkes 12 jul 2014 10:29

Ik denk dat stakie75 een k-edge houder bedoeld. Voor montage op een "racefiets stuur" lijkt me die inderdaad ideaal.

http://www.fietsweb.nl/k-edge-stuurhoud ... H41_32596/

Teasi gebruikt het Richter systeem, dus als je bij Teasi niet de juiste houder vindt, dan zou je ook bij Richter zelf kunnen zoeken.

https://www.google.nl/search?q=4+quick+ ... x&tbm=isch

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 12 jul 2014 12:40

Juist, ik zoek zoiets Afbeelding.

De huidige houders voor Teasi vind ik niet zo mooi als bij bv Sigma of Garmin. Zo voorop vind ik er strakker uitzien.

Wie weet, komen ze hier nog mee.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Plaats reactie