Merida
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Das beter dan die voetballers op het wk, met hun wonder spraytjes.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Ik vindt dat de nieuwe Canyon, veel lijkt op de Reacto van Merida.
Of mag ik dat niet zeggen
http://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike- ... f-slx.html
Of mag ik dat niet zeggen
http://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike- ... f-slx.html
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik zie weinig gelijkenis behalve dan dat het fietsen zijn met twee wielen.story schreef:Ik vindt dat de nieuwe Canyon, veel lijkt op de Reacto van Merida.
Of mag ik dat niet zeggen
http://roadcyclinguk.com/gear/pro-bike- ... f-slx.html
Ik vind de verschillen aanzienlijk groot.
Ik vind de reacto echt fantastisch. Lekker hoekig futuristisch design en, vooral in de lampre kleuren, eens iets anders dan anders.
Komt bovendien erg goed uit de testen. Ik geloof dat alleen de Cervelo S5 aerodynamischer is op dit moment en bovendien zijn de stijfheidswaarden erg goed.
Heeft een bracketdrop van slechts 60 mm dus, dat maakt hem ook nog eens geschikt om lekker door te trappen in de bocht bij een gemiddeld Nederlands criterium.
Een aerodynamische allrounder.. alleen niet super licht, maar dat ben ik zelf ook niet
ik overweeg hem sterk voor volgend jaar.
Komt bovendien erg goed uit de testen. Ik geloof dat alleen de Cervelo S5 aerodynamischer is op dit moment en bovendien zijn de stijfheidswaarden erg goed.
Heeft een bracketdrop van slechts 60 mm dus, dat maakt hem ook nog eens geschikt om lekker door te trappen in de bocht bij een gemiddeld Nederlands criterium.
Een aerodynamische allrounder.. alleen niet super licht, maar dat ben ik zelf ook niet
ik overweeg hem sterk voor volgend jaar.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
+1 alleen kunnen de kleuren mij niet zo bekoren. De S5 is inderdaad nog iets aerodynamischer alleen relatief slap, meer een triathlon fiets. De Venge en Propel zijn ook beide goed aerodynamisch én stijf. Dat van die bracketdrop is trouwens wel een interessant gegeven. Nog nooit op gelet bij de geo. Gewicht zegt niet zo veel, die 500 gram op het totaal......feddek schreef:Ik vind de reacto echt fantastisch. Lekker hoekig futuristisch design en, vooral in de lampre kleuren, eens iets anders dan anders.
Komt bovendien erg goed uit de testen. Ik geloof dat alleen de Cervelo S5 aerodynamischer is op dit moment en bovendien zijn de stijfheidswaarden erg goed.
Heeft een bracketdrop van slechts 60 mm dus, dat maakt hem ook nog eens geschikt om lekker door te trappen in de bocht bij een gemiddeld Nederlands criterium.
Een aerodynamische allrounder.. alleen niet super licht, maar dat ben ik zelf ook niet
ik overweeg hem sterk voor volgend jaar.
Zou gaaf zijn als je er een koopt, misschien zijn de kleuren voor 2015 wel de moeite waard, ben erg benieuwd.
[quote][/quote]Afbeelding
Ik vind dat ze ook niet bepaald op elkaar lijken. Dan lijken alle aero frames op elkaar
Met de Venge en de S5 heb ik dit niet, die zijn mijn insziens authentieker, meer een eigen smoel.
De Propel lijkt ook al weer wat meer op de Reacto & Aeroad CF SLX.
Toen ik dit bij het Canyon Topic zag, moest ik direct denken aan de Reacto.
Bij mij roept het deze reactie op (of moet ik zeggen "roept het deze "reacto" op )
Zo kijken we toch allemaal op onze eigen manier naar de fietsjes, is maar goed ook.
Ik vind dat ze ook niet bepaald op elkaar lijken. Dan lijken alle aero frames op elkaar
Met de Venge en de S5 heb ik dit niet, die zijn mijn insziens authentieker, meer een eigen smoel.
De Propel lijkt ook al weer wat meer op de Reacto & Aeroad CF SLX.
Toen ik dit bij het Canyon Topic zag, moest ik direct denken aan de Reacto.
Bij mij roept het deze reactie op (of moet ik zeggen "roept het deze "reacto" op )
Zo kijken we toch allemaal op onze eigen manier naar de fietsjes, is maar goed ook.
De reacto is al sinds 2011 op de markt en heeft sindsdien ook al ongeveer dit uiterlijk, wat absoluut authentiek is wat mij betreft.
De zeer geslaagde makeover, zoals nu te zien bij merida, rijdt daar al sinds vorig jaar rond als prototype. http://roadcyclinguk.com/gear/spy-shots ... o-evo.html
Details, zoals de aansluiting van de staande achtervork op de zadelbuis, zie je bij geen ander frame terug.
De zeer geslaagde makeover, zoals nu te zien bij merida, rijdt daar al sinds vorig jaar rond als prototype. http://roadcyclinguk.com/gear/spy-shots ... o-evo.html
Details, zoals de aansluiting van de staande achtervork op de zadelbuis, zie je bij geen ander frame terug.
Hallo mensen,
Ik ben een noob in de fietsenwereld.
Doordat ik met andere sport moet stoppen, heb ik besloten om op de race fiets te gaan zitten.
Morgen word mijn fiets gebracht. Een merida race lite 905-com 2012.
Een oud modelletje maar volgens mij een aardige fiets voor de prijs die ik betaal.
Zijn er nog dingen die ik moet weten, rekening mee moet houden. Aanpassingen die ik van te voren al moet doen?
Ik ben erg benieuwd of ik een juiste keuze heb gemaakt voor de fiets, om kennis te maken met de racefiets.
Ik ben een noob in de fietsenwereld.
Doordat ik met andere sport moet stoppen, heb ik besloten om op de race fiets te gaan zitten.
Morgen word mijn fiets gebracht. Een merida race lite 905-com 2012.
Een oud modelletje maar volgens mij een aardige fiets voor de prijs die ik betaal.
Zijn er nog dingen die ik moet weten, rekening mee moet houden. Aanpassingen die ik van te voren al moet doen?
Ik ben erg benieuwd of ik een juiste keuze heb gemaakt voor de fiets, om kennis te maken met de racefiets.
Hoi Clico,
Vraag is moeilijk te beantwoorden, want heb je de fiets gekocht bij een FM, na een meeting, dan wordt hij op jouw meet waarden afgesteld. En dan kun je gewoon gaan fietsen.
Heb je de fiets via Internetwinkel o.i.d. gekocht, dan zul jezelf je instellingen moeten gaan doen, dan heb je al een andere situatie.
Als je compleet nieuw bent dan rij je waarschijnlijk ook eerste maal met raceschoenen, daarbij is de afstelling van de schoenplaatjes onder de schoen weer heel belangrijk bij, en dat is in begin ook ffkes zoeken en weer aanpassen totdat je hierbij de ideale positie hebt gevonden.
Bij een eerste rit altijd een imbus sleutel meenemen i.v.m. wat aanpassingen van bijv. zadelpen.
Wat voor frame materiaal heb je alluminium of carbon, bij laatstgenoemde is een momentsleutel weer handig.om mee te nemen.
Jouw vraag roept weer een hoop andere vragen op, dus je zult iets meer info over jouw fiets en situatie moeten geven.
Omdat je aangeeft dat je compleet onbekend bent een racefiets, zou ik je adviseren om het langzaam op te bouwen, ga niet direct te ver weg. Je moet namelijk nog wennen aan de houding en misschien moet je nog enkele instellingen iets aanpassen aan jouw wensen.
Voor de rest wens ik je veel plezier en veilige Km's met je nieuwe fiets.
Vraag is moeilijk te beantwoorden, want heb je de fiets gekocht bij een FM, na een meeting, dan wordt hij op jouw meet waarden afgesteld. En dan kun je gewoon gaan fietsen.
Heb je de fiets via Internetwinkel o.i.d. gekocht, dan zul jezelf je instellingen moeten gaan doen, dan heb je al een andere situatie.
Als je compleet nieuw bent dan rij je waarschijnlijk ook eerste maal met raceschoenen, daarbij is de afstelling van de schoenplaatjes onder de schoen weer heel belangrijk bij, en dat is in begin ook ffkes zoeken en weer aanpassen totdat je hierbij de ideale positie hebt gevonden.
Bij een eerste rit altijd een imbus sleutel meenemen i.v.m. wat aanpassingen van bijv. zadelpen.
Wat voor frame materiaal heb je alluminium of carbon, bij laatstgenoemde is een momentsleutel weer handig.om mee te nemen.
Jouw vraag roept weer een hoop andere vragen op, dus je zult iets meer info over jouw fiets en situatie moeten geven.
Omdat je aangeeft dat je compleet onbekend bent een racefiets, zou ik je adviseren om het langzaam op te bouwen, ga niet direct te ver weg. Je moet namelijk nog wennen aan de houding en misschien moet je nog enkele instellingen iets aanpassen aan jouw wensen.
Voor de rest wens ik je veel plezier en veilige Km's met je nieuwe fiets.
Post even een foto. wel zo leuk om te zien waar je op rijdt.Clico schreef:Ik heb hem bij een FM gekocht.
Frame is van aluminium, met wat carbon onderdelen.
Eerste ritje zit erop.
Heerlijk, het was maar 20km met gemiddelde van 30.
Zo blij als een klein kind.