Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Ilse82
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2014 18:00

Ilse82 13 jun 2014 18:15

Hoi!

Even voorstellen! Ilse, 31 jaar, woonachtig in het noorden van het land.
Pas begonnen met fietsen, maar nu al enthousiast!

Veel informatie gevonden op het forum en besloten om toch maar eens te registreren ;)

kogafan
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 jun 2014 19:56

kogafan 14 jun 2014 13:40

Hallo ik wil mij even voorstellen .Ik ben kogafan . Ik ben toerfietser van 66 jaar. Ik fiets ongeveer 10000 km per jaar .Dit doe ik in de zomer vooral op een racefiets van het merk koga solacio di2 10 speed deze fiets heb ik pas enkele weken. hiervoor fietste ik op een orbea onix ultegra. In de winter fiets ik vooral op een koga x29 met shimano slx deze atb heb ik al 3 jaar. Mijn nicname is hiermee wel verklaard.

Hazewinkel
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jun 2014 09:23
Locatie: Leiden

Hazewinkel 15 jun 2014 23:26

-
Laatst gewijzigd door Hazewinkel op 07 jul 2015 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Up and down, but in the end it's only round and round.

fietsmicrobe
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014 08:37

fietsmicrobe 18 jun 2014 09:02

Hallo allemaal,

Ik ben Pascal 47 jaar. Daar mijn vrouw gezondheidsproblemen heeft en daardoor nog al aan het huis vast gekluisterd zit, heeft zij mij gestimuleerd om een hobby te zoeken waar ik mijn energie in kwijt kan. Ik vond het ontzettend moeilijk om alleen weg te gaan omdat wij altijd alles samen deden, maar zij heeft me overtuigd om toch iets te doen buitenshuis. Daar ik nog niet overtuigd was kocht ik een tweedehands mountainbike en maakte ik op zondagochtend mijn eerste tochtjes. En ja hoor, het fietsmicrobe was er! Nu rijd ik intussen op een Giant waar ik zeer te vrede van ben en ben ik zodra ik kan weg. Voorlopig zijn het nog tochten in de omgeving.

Intussen heb ik samen met behulp van mijn vrouw (zo hebben we dan toch ook nog een gemeenschappelijke hobby) een website opgestart waar ik geregeld fietsnieuws op wil plaatsen. Je kunt het al raden wat de naam is, inderdaad "http://fietsmicrobe.be/". Misschien denk je, oh nee, alweer de zoveelste website over fietsen, maar voor mij is dat mijn tweede uitlaatklep na mountainbiken.

Gebruikersavatar
Psioneer
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2014 21:14
Locatie: Riemst
Contact

Gebruikersavatar Psioneer 24 jun 2014 21:57

Beste allen,

Mijn naam is Ron, woon in Riemst BE (geïmporteerd uit NL), 43 jaar en doe dingen in de ICT.

In mijn tienerjaren een aantal fietsen versleten (lees kapot gereden op stoepjes en dergelijke), in m'n 20er jaren twee racefietsen gehad (Peugot en Raleigh) en een MTB. Daarna een hele tijd niet gefietst.
In 2010 weer een MTB gekocht, een Trek deze keer maar nooit offroad gefietst dus dit jaar besloten om weer terug te gaan naar de racefiets. Dat is een Prorace Deamon Ultegra DI2 geworden waar ik erg tevreden mee ben.

Ik ben een echte mooiweerfietser. Te koud of te veel wind is niks voor mij. Mijn sportfocus ligt bij badminton. Het fietsen is leuk om een beetje uithoudingsvermogen te kweken. Je vindt me dan ook vaker fietsend naast de lokale kanalen dan in de Limburgse heuvels. Maar goed, als ik zo'n heuveltje tegenkom ga ik er ook overheen. En als er te veel wind staat om te fietsen maak ik lange wandelingen.

Je vindt me ook op Sports-Tracker en Strava.

Gegroet,

Ron
De weg is bestendig daadloos. Nochtans is er niets dat ongedaan blijft.

Shamrock
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014 13:27

Shamrock 25 jun 2014 10:12

Hallo allemaal!

Bij deze wil ik mij even voorstellen... Ik ben 32 jaar oud en rijd nu zo'n 2,5 jaar op een Dracat Buzter MTB (deore met V-Brakes) die ik in een opwelling heb gekocht. Hoewel het nogal een impulsieve aankoop was ben ik helemaal verliefd geworden op het fietsen. Per jaar rijd ik zo'n 2500-3000km, voornamelijk op de weg.

Het mountainbiken vind ik leuk, maar het meest geniet ik van een route uitstippelen en al fietsend mijn omgeving te verkennen. Nu wil ik langere tochten gaan rijden en misschien zelfs een korte vakantie maken op de fiets. Daarom ga ik op korte termijn een racefiets of commuter aanschaffen.

Zoals velen heb ik mij op dit forum aangemeld omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen met bepaalde fietsen en onderdelen. Daarnaast zal ik veel hebben aan posts over het onderhouden van mijn nieuwe aanwinst.

Groet,

Shamrock

Veeceetje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2014 17:30

Veeceetje 25 jun 2014 18:03

Hallo allemaal,

ik ben Valerie een 23jarige dame en rij sinds een jaar met de koersfiets. Heb deze sport gekozen omdat ik geen sport meer kan doen die mijn schouder belast. (Heb hiervoor jarenlang basketbal gespeeld).
Omdat joggen niet men ding is en ik altijd graag gefietst heb, heb ik gekozen voor het wielrennen.
Ik ben begonnen op een fiets van mijn vader die hier thuis aanwezig was. Hierop heb ik een jaar gereden.
Heb nu sinds 3 weken mijn eigen koersfiets. Deze werd een Cube Agree GTC PRO. Ik hou enorm veel van het wielrennen. Ik kan er zo hard van genieten langs het water te rijden, de frisse lucht te voelen, ...
Ik ben vooral ook blij dat ik dit tamelijk intensief toch goed kan volhouden. Ben nu volop conditie aan het opbouwen.

Ik ga hier hopelijk nog veel dingen bijleren en mee kunnen praten over allerlei dingen.

Liefs, V.

Rinus de Vos
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2014 21:44

Rinus de Vos 26 jun 2014 20:20

Dag,

Ik 30+ en in het bezit van drie fietsen; stads, race en mtb. Helaas gebruik ik momenteel de 1e het meest, maar mijn bedoeling is om daar dit jaar verandering in aan te brengen. En dan bedoel ik het aantal km's dat ik op de laatste 2 fietsen wil gaan afleggen. Stap 1 is in ieder geval gezet, we hebben een goede fietskar gekocht waar mijn dochter comfortabel in kan zitten. Stap 2 is nu om een nieuwe racefiets te kopen, m'n ouwe Eddy is toch een stuk minder geschikt voor de fietskar.
Direct ook de reden dat ik mij aanmeld op dit forum. Ik ben van plan om gebruik te maken van het forum voor de aanschaf van mijn nieuwe fiets.

Groet,
Rinus

Beone storm
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2014 21:04

Beone storm 01 jul 2014 16:20

Hier ook mezelf maar melden,
Ik spiek al een tijdje mee op dit forum en was eerder aangemeld, maar kwam niet meer op de site.
Ik, 44jaar, fiets sins 3jaar voor mijn plezier een beetje rond. In de avond een km of 45 in het weekend wat verder. Puur een mooi weer/ geniet van de natuur fietser. Ik woon in midden delfland dus dat zal wel lukken. Zoals mijn naam al aan geeft rij ik zeer tevreden op een Beone storm en vanaf volgende week op een Giant Defy1. De Beone gaat dan naar mijn zoon die het ook erg lekker vind om te fietsen.
Gr Ron

Elikitty
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jul 2014 14:50

Elikitty 02 jul 2014 15:05

Nieuw maar niet helemaal nieuw.
Vroeger vrij actief geweest onder de naam Lior63, maar nu dus onder een andere naam.
Ik rijd nog steeds op mijn lightspeed al is deze nu wel op.

Ook ben ik een van die mensen die de honderdcolstocht leuk vind en er een groot deel van heeft gereden.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 jul 2014 16:35

Hallo mijn naam is Rico, na een kortstondige hardloopblessure ben ik in maart dit jaar gaan fietsen. (daarvoor nooit gefietst). Eerst een fitness bike van Giant gekocht om te kijken of ik het fietsen Überhaupt wel leuk vond. Al snel kwam ik er achter dat het me goed beviel. Toen kwam de vraag bij mij op om er ook een racefiets bij te kopen. Wilde plannen had ik maar ineens kwam er een triathlon in zicht. Die had ik gedaan met mijn fitness bike, maar ik had al snel door dat een triathlon fiets niet zo'n gek idee was. Ik hou toch vooral van "hard" fietsen dus een bijpassende fiets zou me alleen maar extra bieden tijdens triathlons. Daarom een switch gemaakt naar een triathlon fiets een Felt B16. Ik fiets gem 200 km per week maar voel me alles behalve een "wielrenner" (niet negatief bedoeld) ik hou vooral van all round sporten. Hardlopen, zwemmen en natuurlijk ook hard fietsen :-) Afgelopen maandag mijn eerste tijdrit gedaan. 12 km maar het was redelijk heftig.

mikekiwi
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2014 09:58

mikekiwi 06 jul 2014 10:15

Hoi, Ook ik wil me hier voorstellen. Ik ben Michael, 42 jaar oud, getrouwd, 1 dochter van 8, woonachtig in het Groen Hart en heb de conditie van een verroeste spijker.

Heb na jaren niet sporten nu het initiatief genomen om middels doorfietsen mijn conditie ( en daarmee ook gewicht) weer op peil te brengen.

Doordat ik redelijk weinig fietste en ook snel zadelpijn heb/had lijkt dit niet de meest logische keuze, maar voetbal en hardlopen ging niet meer om medische redenen. Maar ik ga er nu voor, al zal ik het langzaam moeten opbouwen om echte kilometers te kunnen maken. Moet van ver komen, zullen we maar zeggen...

Dank voor het delen van jullie wijsheden, zowel recent als daarvoor, ik profiteer er graag van!

Plaats reactie