Stuurlint
Hallo Allemaal,
Ik heb een tweedehands racefiets in de schuur staan die ik wil opknappen en één van de onderdelen die ik wil vervangen is het stuurlint.
Graag wil ik er een hebben die makkelijk schoon te maken is en niet te snel vies wordt, daarom dacht ik ook o.a. om een zwarte te kopen. Het zou prettig zijn als het lint goede grip heeft bij zowel regen als zon.
Kan iemand mij vertellen welke hier het beste bij past en wat de verschillen zijn tussen veelvoorkomende lintsoorten? Heb mijn grote vriend google deze vraag als gesteld, maar hij verzaakt mij een pagina te geven met een goede vergelijking
Groeten,
Jaap
Ik heb een tweedehands racefiets in de schuur staan die ik wil opknappen en één van de onderdelen die ik wil vervangen is het stuurlint.
Graag wil ik er een hebben die makkelijk schoon te maken is en niet te snel vies wordt, daarom dacht ik ook o.a. om een zwarte te kopen. Het zou prettig zijn als het lint goede grip heeft bij zowel regen als zon.
Kan iemand mij vertellen welke hier het beste bij past en wat de verschillen zijn tussen veelvoorkomende lintsoorten? Heb mijn grote vriend google deze vraag als gesteld, maar hij verzaakt mij een pagina te geven met een goede vergelijking
Groeten,
Jaap
Laatst gewijzigd door jaapvstr op 05 jul 2014 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Jaap,
google eens op stuurlint ipv fietslint.....
google eens op stuurlint ipv fietslint.....
De meest standaard stuurlinten zijn vaak van kurk. Wil je iets meer comfort, dan kan je eentje met een gellaag erin kiezen. Zwart blijft inderdaad altijd mooi schoon, althans je ziet geen vuil
Ik heb zelf de Velvet S-Wrap van Specialized, die is wat stroever en zachter.
Ik heb zelf de Velvet S-Wrap van Specialized, die is wat stroever en zachter.
-
- Forum-lid
Heerlijk comfort met mijn zwarte lizard skin 3.2 mm
Makkelijk schoon te maken/houden
Makkelijk schoon te maken/houden
- jeroenkuiper
- Forum-lid
gewoon rolletje BBB van paar euro halen bij je fietsenmaker zeker als het een 2e hands fietsje is.
ik weet niet wat je wilt uitgeven en wat je uiteindelijke verwachting er van is, daarom ook altijd zo mooi dat er direct advies gegeven wordt voor een stuurlintje van 30 euro.
mocht je op budget staan, en het allemaal niet zo spannend vinden dan zou ik een goedkoop lintje halen bij je fietsenmaker. als ie na een jaar af is of niet mooi meer dan rol je er zo een nieuwe op.
mocht je niet op budget staan dan geloof ik dat een lizard skin lintje wel goed zal zijn, nevertheless vind ik het van de zotte om een stuurlintje van 30 euro te rollen maar goed dat is dan mijn mening.
ik weet niet wat je wilt uitgeven en wat je uiteindelijke verwachting er van is, daarom ook altijd zo mooi dat er direct advies gegeven wordt voor een stuurlintje van 30 euro.
mocht je op budget staan, en het allemaal niet zo spannend vinden dan zou ik een goedkoop lintje halen bij je fietsenmaker. als ie na een jaar af is of niet mooi meer dan rol je er zo een nieuwe op.
mocht je niet op budget staan dan geloof ik dat een lizard skin lintje wel goed zal zijn, nevertheless vind ik het van de zotte om een stuurlintje van 30 euro te rollen maar goed dat is dan mijn mening.
Sterker nog, qua comfort, kwaliteit, schoonhouden en wikkelgemak is er géén enkele reden om meer uit te geven dan dat tientje voor BBB race ribbon. Perfect stuurlint.
- Italia_david
- Forum-lid
Ik heb zelf ook lizard skins.. top spul wat ook met natte omstandigheden comfortable en stroef blijft..carel schreef:Heb nu Lizard Skins (wit) maar krijg ze NIET goed schoon. Het vergeelt ook na een jaar en slijt snel op de plaatsen waar je pols op het stuur rust in de remgreep houding. Voor mij geen tweede keer.
ik maak het trouwens schoon met Dasty van de wibra.. gele ontvetter en het werkt top!
#passioneceleste #ridebianchi
Gisteren voor 14 euri een Specialized S-Wrap Roubaix stuurlint gekocht, ziet er supernetjes uit en is lekker dik. Bij een Specialized winkel/dealer kunnen ze je ook gelijk laten zien hoe het aan is gebracht en hoe het voelt op al gewikkelde sturen.