Shimano Sora
Hallo Allemaal, ik sta op het punt een nieuwe fiets te kopen, de fiets is top... alleen er zit de sora groep op. Is er iemand hier die hiermee bekent is..... ik wil ong 100km per week gaan fietsen. Ben weer terug begonnen met fietsen na een pauze van 7 jaar. Groetjes
Geen top, maar zeker bruikbaar spul.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Meestal wordt Sora hier afgedaan als "spaar nog een beetje door" voor een Shimano 105 of toch minstens Tiagra.
Sora is echt de instapgroep onder de instapgroepen.
Je begint nu met "een 100-tal km" per week. Als je het echt leuk gaat vinden dan ga je de bedenking maken "had ik niet beter..."
Ja dus
Mijn advies: Spaar nog een beetje door voor een Tiagra, 105, Veloce
Succes.
Sora is echt de instapgroep onder de instapgroepen.
Je begint nu met "een 100-tal km" per week. Als je het echt leuk gaat vinden dan ga je de bedenking maken "had ik niet beter..."
Ja dus
Mijn advies: Spaar nog een beetje door voor een Tiagra, 105, Veloce
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ben ook ooit met een Sora (8 speed) groep begonnen. Deed wat ie moest doen - zonder meer - tot het eerste defect na meer dan 10.000 km : kapotte linker shifter. Dus als je budget eerder beperkt is en het frame van de nieuwe fiets goed, koop hem dan gerust. Kan je later nog upgraden. Heb je iets meer financiële ruimte, ga dan idd. voor Shimano 105 of Campa Veloce. Het kwaliteitsverschil en afwerkingsniveau (dat laatste geldt vooral voor de nieuwe 11sp 105) is echt wel groot.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Mijn Sora groep heeft er zo'n 25.000 km opzitten, en het werkt nog steeds.
In de winter wel na iedere rit goed schoonmaken.
In de winter wel na iedere rit goed schoonmaken.
Als je er maar een paar maanden mee wilt doen is het wel zonde van het geld. Dan maak je zo 100 euro verlies op de groep en voor die andere groep betaal je ook nog eens meer als hij niet standaard op een fiets gemonteerd is. Zelf zou ik altijd die 100 euro meer uitgeven aan Tiagra maar als je dat geld echt niet hebt is dat natuurlijk niet mogelijk.
Campagnolo Ultra Dork
ik zou echt geen sora pakken, maar echt altijd minstens voor 105 gaan. zoals mensen hier zeggen, als je het echt leuk gaat vinden en meer gaat trainen heb je dit echt wel nodig en ga je spijt hebben.
en een mooie fiets met een sora haalt het mooie uitzicht van je fiets wat weg
en een mooie fiets met een sora haalt het mooie uitzicht van je fiets wat weg
Bump; ik dacht in plaats van een nieuw topic te openen hier maar even op in te spelen.
Twee jaar geleden een Bianchi fiets met Sora triple via Marktplaats gekocht als eerste fiets. Uitstekend bevallen en in die twee jaar +- 120 km/week gefietst zonder problemen. Omdat ik het fietsvirus flink te pakken heb, langere tochten wil gaan doen en in de nazomer nog een weekje in de bergen wil gaan fietsen begin ik te twijfelen of het niet tijd is voor een upgrade.
Ik heb momenteel een Bianchi Via Nirone C2C alu fiets met carbon voorvork en ben hier gewoon tevreden mee.
Wat is wijsheid? Een nieuwe groep op deze fiets laten leggen of deze fiets via Marktplaats verkopen en met wat bijbetaling een andere fiets met een betere groep kopen?
Het liefst zou ik nog +- 2 jaar met deze of een andere tweedehands fiets doen en als ook de langere tochten en vakantie(s) mij bevallen gaan investeren in een nieuwe fiets.. any thoughts?
Twee jaar geleden een Bianchi fiets met Sora triple via Marktplaats gekocht als eerste fiets. Uitstekend bevallen en in die twee jaar +- 120 km/week gefietst zonder problemen. Omdat ik het fietsvirus flink te pakken heb, langere tochten wil gaan doen en in de nazomer nog een weekje in de bergen wil gaan fietsen begin ik te twijfelen of het niet tijd is voor een upgrade.
Ik heb momenteel een Bianchi Via Nirone C2C alu fiets met carbon voorvork en ben hier gewoon tevreden mee.
Wat is wijsheid? Een nieuwe groep op deze fiets laten leggen of deze fiets via Marktplaats verkopen en met wat bijbetaling een andere fiets met een betere groep kopen?
Het liefst zou ik nog +- 2 jaar met deze of een andere tweedehands fiets doen en als ook de langere tochten en vakantie(s) mij bevallen gaan investeren in een nieuwe fiets.. any thoughts?
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..)