Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets aanschaffen?

magic_2
Forum-lid

magic_2 04 jul 2010 13:46

Hallo,

Ik heb me vorig jaar als beginner een Bulls Vulture 1 aangeschaft ( 700euro ).
Ik begin nu al iets beter te worden in het vak (hogere snelheden + meer kilometers).
De laatste tijd heb ik wat problemen met de wielen, namelijk spaken die kapot vliegen...
Is het algemeen geweten dat de wielen van dit model niet sterk genoeg zijn?
Moet ik mij nu nieuwe wielen aanschaffen (die mij heel duur lijken) of uitkijken naar een nieuwe fiets (met alles erop en eraan) nu ik het beginnersniveau voorbij ben.

De fiets is nu precies een jaar oud.

Wat is jullie advies.

MVG

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jul 2010 13:53

Een snelle Google opdracht leert mij dat deze Bulls is afgemonteerd met zo goedkoop mogelijke onderdelen, o.a. Shimano 2300, dat nog onder de laagste groep Sora zit. Je kunt dit niet echt degelijk noemen en de wielen zullen wel Shimano RS-10 zijn of nog slechter.

Zou je investeren in nieuwe wielen dan is dit echt de vlag op de modderschuit.

Ik zou daarom gaan voor een compleet nieuwe fiets. Kijk daarbij naar minimaal Shimano 105 afmontage en dan liefst niet met de goedkoopste wielen.

cmc24
Forum-lid

cmc24 04 jul 2010 20:34

Nieuwe fiets is altijd een betere optie om een stap op de fiets-ladder te maken. Is ook meteen de duurdere mogelijkheid. Blijf je in de meeste gevallen toch weer met mindere wielen kijken omdat dit vaak een sluitpost voor de producenten is om de fiets scherp aan te prijzen.
Investeren in goede wielen doe je nooit voor niets. Zeker als je weet dat je met deze sport wilt doorgaan.
Aangezien de rest van je fiets nog goed functioneerd zou ik voor betere wielen gaan. De wielset kun je altijd meenemen naar een volgende fiets.
BeOne Rosso

Plaats reactie