Ik ben Jordy, Ben 21 jaar oud en kom uit de mooie kleine stad Schagen, En loop al zo'n 5 jaar met het idee rond om een racefiets te kopen.
Nu na 5 jaar laat mijn portemonnee het ( bijna ) toe om een mooie fiets te kopen + alle benodige spullen. ( afhankelijk van hoeveel mijn auto in de APK en onderhoud gaat kosten morgen... Anders moet ik nog tot volgende maand wachten )
En ik had dus een aantal vragen voor advies.
Mijn lengte is 1 meter 84. en gewicht is 72kg.
Mijn budget ligt op zo'n €1.500 á €1.700 voor de fiets ( voor een hele mooie kan natuurlijk altijd een uitzondering maakt worden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nu heb ik dinsdag bij een FM hier in Schagen gekeken wat ze allemaal voor fietsen hadden.
En heb ik 3 mooie fietsen gezien:
Giant TCR Composite 2 105 compact ( 2014 ) €1.699,-
Focus Cayo Evo 3.0 Ultegra dubbel ( 2014 ) normaal €1.999,- nu €1.699,-
Focus Izalco Pro 4.0 Ultegra triple ( 2012 ) normaal €2.199,- nu €1.749 ( van de Izalco Pro heb ik geen link met informatie )
Nu zag ik dat er bij de Cay Evo een FSA Gossamer crank op zit. Is die gelijkwaardig aan een Ultegra crank ?
En zijn de wielen van de fietsen van goede kwaliteit of is het beter om er andere onder te laten zetten ?
De fiets zal eerst alleen recreatief worden gebruikt en wil hem eigenlijk daarna ook gaan gebruiken voor wedstrijden.
Weet iemand eventueel ook een goede FM in de buurt van Schagen die is aan te raden om te gaan kijken ?
Alvast dank voor alle hulp
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Vriendelijke Groet.
*edit.
Nog een vraagje.
Wat is verstandiger met mijn budget een carbon frame fiets of een aluminium frame fiets ?