Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen

JordydeJ
Forum-lid

JordydeJ 17 jul 2014 20:32

Hallo allemaal,

Ik ben Jordy, Ben 21 jaar oud en kom uit de mooie kleine stad Schagen, En loop al zo'n 5 jaar met het idee rond om een racefiets te kopen.

Nu na 5 jaar laat mijn portemonnee het ( bijna ) toe om een mooie fiets te kopen + alle benodige spullen. ( afhankelijk van hoeveel mijn auto in de APK en onderhoud gaat kosten morgen... Anders moet ik nog tot volgende maand wachten )

En ik had dus een aantal vragen voor advies.

Mijn lengte is 1 meter 84. en gewicht is 72kg.

Mijn budget ligt op zo'n €1.500 á €1.700 voor de fiets ( voor een hele mooie kan natuurlijk altijd een uitzondering maakt worden ;) ). en een bedrag tot +- 600 euro voor alle andere spullen.

Nu heb ik dinsdag bij een FM hier in Schagen gekeken wat ze allemaal voor fietsen hadden.

En heb ik 3 mooie fietsen gezien:

Giant TCR Composite 2 105 compact ( 2014 ) €1.699,-

Focus Cayo Evo 3.0 Ultegra dubbel ( 2014 ) normaal €1.999,- nu €1.699,-

Focus Izalco Pro 4.0 Ultegra triple ( 2012 ) normaal €2.199,- nu €1.749 ( van de Izalco Pro heb ik geen link met informatie )

Nu zag ik dat er bij de Cay Evo een FSA Gossamer crank op zit. Is die gelijkwaardig aan een Ultegra crank ?

En zijn de wielen van de fietsen van goede kwaliteit of is het beter om er andere onder te laten zetten ?

De fiets zal eerst alleen recreatief worden gebruikt en wil hem eigenlijk daarna ook gaan gebruiken voor wedstrijden.

Weet iemand eventueel ook een goede FM in de buurt van Schagen die is aan te raden om te gaan kijken ?

Alvast dank voor alle hulp :D

Vriendelijke Groet.

*edit.

Nog een vraagje.

Wat is verstandiger met mijn budget een carbon frame fiets of een aluminium frame fiets ?

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 18 jul 2014 23:00

Voor de prijs van die TCR2 kocht een vriend van me afgelopen voorjaar een TCR1.

Zou moeten lukken voor dat geld dus.

Mooie fiets trouwens.
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jul 2014 23:13

De 2015 modellen komen er aan.
De 2014 modellen moeten de winkel uit. Er zijn dus zaakjes te doen.

Met jouw budget kan je een fiets met Carbon frame en Ultegra/Centaur afmontage aanschaffen.
De wielen in de meeste fietsen zijn instapwielen. Met jouw gewicht is dat geen probleem, wielen oprijden en als het je bevalt een beter stelletje bijkopen en de originele wielen houden als winterset.

Als je een internetfiets wil dan gaan ze je hier ongetwijfeld Canyon en Rose aanraden. Fietsen met veel waar voor hun geld.

Als je een beetje rondkijkt kan je echter bij een lokale fm (geen idee of er in jouw buurt meerdere ruim gesorteerde winkels zijn) ook perfect gesteld raken.

Koop vooral een fiets die je past, als je deze dan ook nog eens mooi vindt is dat meegenomen.

Succes.
PS: En 10% korting moet je altijd krijgen hoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rednas
Forum-lid

rednas 18 jul 2014 23:16

Koop een Canyon!

rednas
Forum-lid

rednas 18 jul 2014 23:28

Deze b.v.:
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3240
Voor €2000 een superfiets.
Wielen later vervangen.

buddo
Forum-lid

buddo 19 jul 2014 15:25

rednas schreef:Deze b.v.:
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3240
Voor €2000 een superfiets.
Wielen later vervangen.
Het zal aan mij liggen... maar ik zie niet in op welke manier deze reactie aansluit bij een vraag van de TS en daarnaast ligt deze ook nog boven het aangegeven budget.

Ontopic;
Een FSA Gossamer crank is denk ik iets minder vergeleken met een Ultegra crank, heb dit niet uit eigen ervaring maar lees hier regelmatig berichten daarover. Overigens denk ik niet dat dat een reden hoeft te zijn om de koop over te laten gaan hoor, je kunt er prima mee fietsen.

Over het algemeen worden complete fietsen niet afgeleverd met topwielen, maar het is ook weer niet nodig om deze direct te vervangen. Ga er eerst gewoon op rijden en als het niet bevalt dan kun je dit makkelijk later upgraden. Met jouw gewicht hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat de wielset jou niet kan dragen, het zal hooguit een wat minder stijf of extra zwaar setje zijn dat er in zit.

De Giant is 105 compact en 10 speed: compact is makkelijk en ook te gebruiken als je nog eens de heuvels of bergen in gaat. Let wel dat er binnenkort een nieuwe 11 speed 105 groep komt, toch een beetje de nieuwe standaard.
De Focus-sen die je noemt zijn met triple of dubbel; dubbel is niet handig als je nog eens de bergen in wilt en de andere is triple, maar dus wel de 10 speed Ultegra, tegenwoordig is Ultegra 11 speed.

Ik sluit mij aan bij het eerdere advies; kijk goed om je heen, de modellen gaan er niet binnen al te lange tijd uit, let vooral op dat de maat bij je past.

klimski
Forum-lid

klimski 19 jul 2014 20:15

Hey Jordy, volgens mij heeft bemibikes in Purmerend heeft vaak aardige aanbiedingen, ik hoorde wel via dit forum dat ze niet een grote voorraad hebben. Dus als je op hun site iets moois ziet dan zou ik even bellen of hij er staat.

Deze viel mij erg op, vol carbon, 105:

http://www.bemibikes.nl/racefietsen/orb ... -17201.htm
Laatst gewijzigd door klimski op 20 jul 2014 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 20 jul 2014 07:14

Als je een goede fietsenwinkel bij jou in de buurt zoekt waar ze verstand van racefietsen hebben, ga dan eens kijken bij Beukers in Petten. Staat in de regio bekend als een van de betere fietsenzaken op racegebied.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

JordydeJ
Forum-lid

JordydeJ 20 jul 2014 16:44

Bedankt allemaal voor het meedenken en het advies.

Bedankt voor de tips Lcsmet & buddo.

@Razenderoeland toevallig vrijdag bij Beukers wezen kijken, daar mijn oog laten vallen op een Cannondale Caad 10 Ultegra 11 speed ( prijskaartje zit alleen boven mijn budget €1.899 maar zou op te vangen moeten zijn ), en nog een paar mooie fietsen van Storm zien staan.

Momenteel al druk bezig met de schuur op te ruimen om alvast plek te maken voor een fiets.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 23 jul 2014 15:01

Als de cannondale je bevalt (proefritje op maken) dan heb je daar een prachtige fiets aan. CAAD 10 is een van de beste alu frames die er zijn.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie