Hallo allemaal,
Na een aantal jaren op mijn vintage peugeot, ben ik nu toe aan een 'echte' fiets.
Als vrouw, 1.70 cm, 57 kilo, ben ik op zoek naar een comfortabele fiets die bij me past. Het liefst zou ik de-meest-geavanceerde-op-maat-gemaakte-fiets kopen, maar daar is mijn budget niet naar .
Ik heb mijn zinnen gezet op een tweedehands mét kwaliteit.
Na veel overleg en gegoogle, nu toch besloten om jullie als experts in te schakelen!
Twee fietsen waar ik op dit moment enthousiast over ben:
- Look kg461 carbon full ultegra http://bit.ly/1o1y9MV
Details:
Carbon frame
Full ultegra, triple 9 speed
Mavic wielen
Fiets komt uit ongeveer 2008 (ong. 5000 km op gereden)
- Specialized dolce elite http://bit.ly/1zYodIX
Details:
Shimano tiagra triple x 10
Fiets komt uit eind 2011 (5000 km op gereden).
Nieuwe binnen en buiten banden( vittoria rubino banden).
In voor en achter vork speciale zerts demping plaatjes
Het zijn twee heel verschillende fietsen van ongeveer dezelfde prijs. De Look lijkt mij geavanceerder (carbon, ultegra), maar is ook wat ouder...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies!
Groeten, Sen
LOOK KG461 vs Specialized dolce elite
-
- Forum-lid HC
Die Look, mt 53, gaat in ieder geval te groot zijn voor je.
Niet altijd geloven wat er op het tellertje staat, 5000 km in 6jr is behoorlijk weinig(ongeloofwaardig!), je kan tellertjes nl resetten.
Vooralsnog lijkt de Speci de betere keus, ik zou echter nog even verder kijken.
Niet altijd geloven wat er op het tellertje staat, 5000 km in 6jr is behoorlijk weinig(ongeloofwaardig!), je kan tellertjes nl resetten.
Vooralsnog lijkt de Speci de betere keus, ik zou echter nog even verder kijken.
Tnx voor de reacties!
Ik zie mijn eigen twijfels hier bevestigd....
@scotttpch: ik heb nagevraagd hoe groot degene was die op de Look fietste (1.72). De fiets heeft volgens de huidige eigenaar 4 jaar in de schuur gestaan..
@mackersv2.0: van de Specialized konden ze precieze maat niet zeggen. Degene die er op reed was 1.70...maar ik had zelf het idee dat de fiets aan de kleine kant voor mij is.
Toch nog even verder kijken lijkt me een goede tip.
Ik zie mijn eigen twijfels hier bevestigd....
@scotttpch: ik heb nagevraagd hoe groot degene was die op de Look fietste (1.72). De fiets heeft volgens de huidige eigenaar 4 jaar in de schuur gestaan..
@mackersv2.0: van de Specialized konden ze precieze maat niet zeggen. Degene die er op reed was 1.70...maar ik had zelf het idee dat de fiets aan de kleine kant voor mij is.
Toch nog even verder kijken lijkt me een goede tip.
Die lage km stand hoeft helemaal niet ongeloofwaardig te zijn. Ik kocht een Koga uit 1995 waar echt maar 500km (!!) mee gefietst was...mensen zat die een fiets kopen, een of twee jaar lang wat (korte) rondjes rijden en dan parkeren.
Maar, de maat moet wel goed zijn, en of dat zo is? Succes.
Maar, de maat moet wel goed zijn, en of dat zo is? Succes.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
-
- Forum-lid HC
1.70 m voor een dame of voor een heer resulteert bij een dame in langere benen en een korter bovenlijf itt een heer.
Voor een dame zou dan een maat van 50 of 51 beter zijn, om te voorkomen dat ze te lang komt te zitten.
Voor een dame zou dan een maat van 50 of 51 beter zijn, om te voorkomen dat ze te lang komt te zitten.
Dat verklaart ook waarom ik bij opmeting uitkom op 53 cm...Dank voor de info!scottpch schreef:1.70 m voor een dame of voor een heer resulteert bij een dame in langere benen en een korter bovenlijf itt een heer.