Hij liet tijdens het rijden beide tracks zien. Er waren namelijk een paar punten waar beide routes samen kwamen en toen had ik dus 2 paarse lijnen in beeld. Gelukkig wist ik wat ik getekend had dus kon de goede route pakken maar fijn is anders.nijkie schreef:Nee hoor,gewoon rijden dan zul je zien dat die de track/route neemt die jij hebt geselecteerd.
Garmin Edge 800 topic deel 2
Waarschijnlijk liep de route in de Ardennen staan ook altijd de borden tussen 2 afslagen inlupo schreef:Hij liet tijdens het rijden beide tracks zien. Er waren namelijk een paar punten waar beide routes samen kwamen en toen had ik dus 2 paarse lijnen in beeld. Gelukkig wist ik wat ik getekend had dus kon de goede route pakken maar fijn is anders.nijkie schreef:Nee hoor,gewoon rijden dan zul je zien dat die de track/route neemt die jij hebt geselecteerd.
Tis en blijft een hulpmiddel...
Maar idd handig is het niet.
Anders tijdens het rijden bovenzijde scherm tikken staat de volgende aanwijzing aangegeven.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de bestandsnamen. Dat hij ze samen voegde omdat ze op elkaar leken ofzo. Ik heb de bestandsnamen aangepast en ga eens kijken of hij het de volgende keer wel goed doet.
Als je een course start zou hij natuurlijk alleen de course moeten laten zien die je geselecteerd hebt. Alle bestanden die ik maak zijn .tcx
Als je een course start zou hij natuurlijk alleen de course moeten laten zien die je geselecteerd hebt. Alle bestanden die ik maak zijn .tcx
Ik heb vandaag een testrit gedaan met mijn nieuwe Edge 800.
Eerste ervaring.....achteruitgang t.o.v. de Edge 705 die ik al jaren heb.
Met name het scherm. Ik gebruik enkel de kaart functie en rij een ingeladen TCX-track na. Dus volg het paarse lijntje.
Op de 800 kan ik bijna geen kleuren onderscheiden. Totaal geen contrast en zeer moeilijk te lezen in de zon. Ik zie bijna geen verschil tussen het te rijden paarse lijntje en de gewone wegen. Ten eerste is het lijntje veel dunner dan de 705 en er zit bijna geen kleurverschil in. Alle kleuren op de 800 trekken op mekaar.
Enkel als ik de lichtsterke op 100% zet en in de schaduw rij zie ik wel verschillen in de kleuren, maar nog steeds valt het paarse lijntje zeer slecht op.
Ik gebruik de 800 in combinatie met een SRAM front mount. Dit heeft al geen effect op de leesbaarheid. Onder alle hoeken dat ik naar het scherm kijk is het bijna niet te lezen buiten in de zon.
Ik gebruik de OSM fietsmap of de Benelux TOPO van Garmin.
Enige voordeel t.o.v. de 705 is de snelheid van de kaarten. Op de 705 draaien de kaarten langzamer mee.
Ik ben voorlopig dik teleurgesteld in het toestel van 300 euro. Mijn 705 heeft een veel beter te lezen scherm.
Edit: Bij dagen dat de zon niet zo fel schijnt heb ik geen probleem met het volgen van het paarse lijntje in combinatie met Open Fietsmap Light. Ik ga de 800 toch blijven gebruiken. Was even een kleine aanpassing t.o.v. het jaren gebruik van de 705.
Eerste ervaring.....achteruitgang t.o.v. de Edge 705 die ik al jaren heb.
Met name het scherm. Ik gebruik enkel de kaart functie en rij een ingeladen TCX-track na. Dus volg het paarse lijntje.
Op de 800 kan ik bijna geen kleuren onderscheiden. Totaal geen contrast en zeer moeilijk te lezen in de zon. Ik zie bijna geen verschil tussen het te rijden paarse lijntje en de gewone wegen. Ten eerste is het lijntje veel dunner dan de 705 en er zit bijna geen kleurverschil in. Alle kleuren op de 800 trekken op mekaar.
Enkel als ik de lichtsterke op 100% zet en in de schaduw rij zie ik wel verschillen in de kleuren, maar nog steeds valt het paarse lijntje zeer slecht op.
Ik gebruik de 800 in combinatie met een SRAM front mount. Dit heeft al geen effect op de leesbaarheid. Onder alle hoeken dat ik naar het scherm kijk is het bijna niet te lezen buiten in de zon.
Ik gebruik de OSM fietsmap of de Benelux TOPO van Garmin.
Enige voordeel t.o.v. de 705 is de snelheid van de kaarten. Op de 705 draaien de kaarten langzamer mee.
Ik ben voorlopig dik teleurgesteld in het toestel van 300 euro. Mijn 705 heeft een veel beter te lezen scherm.
Edit: Bij dagen dat de zon niet zo fel schijnt heb ik geen probleem met het volgen van het paarse lijntje in combinatie met Open Fietsmap Light. Ik ga de 800 toch blijven gebruiken. Was even een kleine aanpassing t.o.v. het jaren gebruik van de 705.
Laatst gewijzigd door point7 op 25 jul 2014 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat wist je toch van tevoren, staat ergens in een beginpost op het Garmin 800 Topic.point7 schreef:......
De 800/810 hebben een "minder scherp" scherm dan de 705.
De 1000 heeft dan weer een merkelijk beter scherm.
Je zou de Garmin City Navigator kaarten kunnen gebruiken, die zijn iets minder "druk" dan de gratis varianten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De OSM Light is ook prima leesbaar. Ik ken het scherm van de 705 niet, maar ik herken de klacht totaal niet. Ik kan het scherm prima aflezen. Maar ik ben niet al te oud en heb goede ogen.
-
- Forum-lid HC
Het scherm van de 800 is scherper dan dat van de 705.
De 800 (en 810 en 510) heeft wel een probleem met het resistive touchscreen, dit haalt sowieso een gedeelte van het contrast eruit, waaroor het contrast en de leesbaarheid bij bepaalde kleurcombinaties op de kaart slechter wordt (dan de 705) maar dit wisselt ook enorm in combinatie met de kleur lenzen in je zonnebril. Ik kan het met een polarized Oakley bijna niet lezen en met mijn andere Oakleys heel goed.
De 800 (en 810 en 510) heeft wel een probleem met het resistive touchscreen, dit haalt sowieso een gedeelte van het contrast eruit, waaroor het contrast en de leesbaarheid bij bepaalde kleurcombinaties op de kaart slechter wordt (dan de 705) maar dit wisselt ook enorm in combinatie met de kleur lenzen in je zonnebril. Ik kan het met een polarized Oakley bijna niet lezen en met mijn andere Oakleys heel goed.
Ik heb niet heel het topic van de 800 vanaf het begin gelezen. Ik wou eerst de 810 kopen totdat ik de problemen zag met herbereken. Ik gebruik immers 100% van de tijd de GPS enkel voor het narijden van een gedownload track (TCX) op de kaart zonder begeleiding en herberekening.Lcsmet schreef:point7 schreef:......
Dat wist je toch van tevoren, staat ergens in een beginpost op het Garmin 800 Topic.
De 800/810 hebben een "minder scherp" scherm dan de 705.
De 1000 heeft dan weer een merkelijk beter scherm.
Je zou de Garmin City Navigator kaarten kunnen gebruiken, die zijn iets minder "druk" dan de gratis varianten.
Ik had niet verwacht dat het scherm erop achteruit zou gaan op een nieuwer model. De "scherpte" kan ik nog mee leven. Het is vooral het contrast van het toestel. Op de 705 is zwart veel zwarter. Op de 800 is het meer donker grijs.
Het lezen van tekst is voor mij ook geen probleem al is het minder scherp dan de 705. De 800 heeft gewoon een lagere PPI omdat het scherm wat groter is.havana schreef:De OSM Light is ook prima leesbaar. Ik ken het scherm van de 705 niet, maar ik herken de klacht totaal niet. Ik kan het scherm prima aflezen. Maar ik ben niet al te oud en heb goede ogen.
Ik gebruik trouwens de OSFM Light.
Ik ga dit ook eens verder testen. Ik gebruik nu oranje glazen. Misschien moet ik ook eens een ander kleurtje proberen.ericpeters schreef:Het scherm van de 800 is scherper dan dat van de 705.
@point7: OSM of OFM?
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
OFM vanaf http://www.openfietsmap.nl/bnijssen schreef:@point7: OSM of OFM?
De Benelux Light version