Hallo,
Ik heb een Trek Madone 4.7 met een ultegra 6750 52/39 vertanding voor en 10 speed achter.
Nu heb ik schakelproblemen wanneer ik voor van groot naar klein schakel, het achterderailleur begint dan te ''klapperen''.
Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ultegra 6750 52/39 schakelproblemen
Zit er overmatig veel vuil in de ketting/derailleur/derailleurwieltjes?
Daarbij is 6750, als ik me niet vergis, een Triple groep. Ik neem aan dat het een 6700 betreft?
[edit] 6750 is compact [/edit]
Daarbij is 6750, als ik me niet vergis, een Triple groep. Ik neem aan dat het een 6700 betreft?
Laatst gewijzigd door P_Roeske op 23 jul 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom er trouwens net achter dat de ketting, bij het schakelen op de 7 kleinste bladen achter, voor tussen de 2 bladen valt.
Als ik achter op de 3 grootste bladen fiets en ik schakel voor terug naar klein gaat het wel goed.
Is dit een kwestie van afstellen?
Als ik achter op de 3 grootste bladen fiets en ik schakel voor terug naar klein gaat het wel goed.
Is dit een kwestie van afstellen?
P_Roeske schreef:Zit er overmatig veel vuil in de ketting/derailleur/derailleurwieltjes?
Het is geen triple groep en de ketting is schoon.
- ophetkantje
- Forum-lid
Tussen de bladen vallen komt volgens mij erg weinig voor, dan zou je derailleur een te kleine slag naar binnen maken, dit kun je afstellen, let wel op dat je der. niet te ver naar binnenkomt, want dan valt je ketting er aan de binnenkant af en dat geeft beschadigingen. Voor de zekerheid, maar dat lijkt met heel stug kijk even na of ze een van de twee voorbladen niet verkeerd om hebben gemonteerd, want er tussen vallen gaat normaal echt bijna niet. En dit geloof ik niet maar toch maar even de vraag, schakel je wel beide klikjes terug, van groot naar klein voorblad?
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Als je twee verschillende merken bladen gebruikt (dus ander binnen als buitenblad) wil dit nog wel eens voorkomen. Oplossing is zowel binnen als buitenblad van hetzelfde merk nemen.