Ik heb vandaag een testrit gedaan met mijn nieuwe Edge 800.
Eerste ervaring.....achteruitgang t.o.v. de Edge 705 die ik al jaren heb.
Met name het scherm. Ik gebruik enkel de kaart functie en rij een ingeladen TCX-track na. Dus volg het paarse lijntje.
Op de 800 kan ik bijna geen kleuren onderscheiden. Totaal geen contrast en zeer moeilijk te lezen in de zon. Ik zie bijna geen verschil tussen het te rijden paarse lijntje en de gewone wegen. Ten eerste is het lijntje veel dunner dan de 705 en er zit bijna geen kleurverschil in. Alle kleuren op de 800 trekken op mekaar.
Enkel als ik de lichtsterke op 100% zet en in de schaduw rij zie ik wel verschillen in de kleuren, maar nog steeds valt het paarse lijntje zeer slecht op.
Ik gebruik de 800 in combinatie met een SRAM front mount. Dit heeft al geen effect op de leesbaarheid. Onder alle hoeken dat ik naar het scherm kijk is het bijna niet te lezen buiten in de zon.
Ik gebruik de OSM fietsmap of de Benelux TOPO van Garmin.
Enige voordeel t.o.v. de 705 is de snelheid van de kaarten. Op de 705 draaien de kaarten langzamer mee.
Ik ben voorlopig dik teleurgesteld in het toestel van 300 euro. Mijn 705 heeft een veel beter te lezen scherm.
Edit: Bij dagen dat de zon niet zo fel schijnt heb ik geen probleem met het volgen van het paarse lijntje in combinatie met Open Fietsmap Light. Ik ga de 800 toch blijven gebruiken. Was even een kleine aanpassing t.o.v. het jaren gebruik van de 705.