Fiets Mollema t.o.v. de andere toppers
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Toch lijkt het mij ook niet echt een geweldig plan om op een onbekende fiets te gaan rijden in een wedstrijd....
MIsschien ook wel, als het gevoel goed is, dan gaad het meestal ook meteen heel goed. Zelfde als je nieuwe wielen onder je fiets hebt, dan krijg je ook heel veel energieIkBenSpecialized schreef:Toch lijkt het mij ook niet echt een geweldig plan om op een onbekende fiets te gaan rijden in een wedstrijd....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
In een heel onbetrouwbare bron (film over Armstrong) heb ik eens iemand horen zeggen dat het psychologische voordeel van een "nog betere" tijdritfiets groter was dan het werkelijke aero voordeel.
Dat was Parijs Roubaix. En daar bovenop:joeptimmermans schreef:Ben de avondetappe aan het terugkijken, begrijp ik nu goed dat Belkin de tijdrit gaat rijden op nieuwe tt fietsen waarop ze nog geeneens getraind hebben. Vind ik behoorlijk amateuristisch. Doet me bovendien denken aan die ronde van vlaanderen dat museeuw reed op die racefiets met vering, ook een Bianchi en ook zo'n succesverhaal
1. Musseeuw lag 2e achter Tchmil, dus de fiets was toch zo slecht niet.
2. Toen Musseeuw van fiets wisselde reed hij geen millimeter harder.
Vering in Parijs Roubaix is een prima idee en zal eerder meer dan minder snelheid hebben opgeleverd. Wielrennen is nu eenmaal enorm conservatief.
Maar goed, de UCI heeft dat nu helemaal dichtgetimmerd met regels.
de zitposities zijn perfect te kopieeren en ze doen zeker nog een verkenning van het parcours..joeptimmermans schreef:Ben de avondetappe aan het terugkijken, begrijp ik nu goed dat Belkin de tijdrit gaat rijden op nieuwe tt fietsen waarop ze nog geeneens getraind hebben. Vind ik behoorlijk amateuristisch. Doet me bovendien denken aan die ronde van vlaanderen dat museeuw reed op die racefiets met vering, ook een Bianchi en ook zo'n succesverhaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Weet ook wel dat de vergelijking een beetje zwaar is aangezet, maar ik blijf het opmerkelijk vinden en niet vinden passen bij een professionele organisatie. Even op je fiets zitten tijdens de vekenning is toch wat anders dan echt goed trainen en even aan maximale inspanning wennen aan. En houdingen omzetten kunnen ze vast heel goed, maar 100 % hetzelfde zal niet meevallen. Gaat wel om een tijdrit van 50+km en twee toptien plekken, ik zou dan liever kiezen voor een veilige oplossing.
Zie: http://www.italiaanseracefietsen.com/20 ... aquila-cv/wmc schreef:Heeft er al iemand foto's van de nieuwe fiets?
En ook: https://twitter.com/BianchiOfficial/sta ... 4109702144
Je kunt er donder op zeggen dat de positie van de renners op de fiets exact gelijk is aan de vorige. Rijgedrag zal misschien marginaal anders zijn, maar zolang hun positie gelijk is zal het niet veel uitmaken. Het oude TT frame van Bianchi was behoorlijk oudated vergeleken met de Shivs en Slices van de concurrentie, dus ik ben benieuwd hoe het gaat vandaag
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
via de link van ever:
en
en
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Mooi hoor!
Als ze de zitposities over kunnen nemen, dan is het gewoon een mooi cadeau zo vlak voor een belangrijke tijdrit.
Als ze de zitposities over kunnen nemen, dan is het gewoon een mooi cadeau zo vlak voor een belangrijke tijdrit.