Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Beginner vraagt advies

_Marco

_Marco 28 jul 2014 20:08

Iedereen enorm bedankt voor de bijdragen. Ik heb een paar genoemde sites "leeg" gelezen en ik realiseer me dat rust (en rustig sporten) even belangrijk is als inspanning (en altijd maar gáááááán). Kortom: vandaag een rustdag genomen (kwam ook niet slecht uit met die regen), en suikervervanger gekocht (suiker is mijn grootste probleem, daar moet ik eerst maar eens vanaf). Toevallig had ik vandaag ook een intake gesprek met een revalidatiearts. Deze gaat me begeleiden om weer te leren lopen, zitten, staan, liggen etc. en we hebben het ook over fietsen gehad. De arts gaf hetzelfde advies. Doseren, variëren en rusten.

Kortom: het kwartje is gevallen hier en we zijn weer op de goede weg. Bedankt !

p.s. Morgen weer fietsen met mijn maatje: hartslagmeter om en rustig aan deze keer.

loekoe
Forum-lid

loekoe 28 jul 2014 20:44

_Marco schreef:Iedereen enorm bedankt voor de bijdragen. Ik heb een paar genoemde sites "leeg" gelezen en ik realiseer me dat rust (en rustig sporten) even belangrijk is als inspanning (en altijd maar gáááááán). Kortom: vandaag een rustdag genomen (kwam ook niet slecht uit met die regen), en suikervervanger gekocht (suiker is mijn grootste probleem, daar moet ik eerst maar eens vanaf). Toevallig had ik vandaag ook een intake gesprek met een revalidatiearts. Deze gaat me begeleiden om weer te leren lopen, zitten, staan, liggen etc. en we hebben het ook over fietsen gehad. De arts gaf hetzelfde advies. Doseren, variëren en rusten.

Kortom: het kwartje is gevallen hier en we zijn weer op de goede weg. Bedankt !

p.s. Morgen weer fietsen met mijn maatje: hartslagmeter om en rustig aan deze keer.

Heel goed! Houd je ons op de hoogte? :)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 jul 2014 23:29

Ja en als je over een of twee jaar met je afgetrainde hypergezonde pijnvrije lijf in 1.5 uur de Stelvio opstampt, verander dan aub niet in zo'n vervelende geborneerde sportvent die nieuwe beginners de les leest omdat ie inmiddels alweer vergeten is (of gewoon verdrongen heeft) hoeveel moeite het allemaal heeft gekost. ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 jul 2014 23:34

Jij begint anders ook steeds hoger van de toren te blazen hoor.

;)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 jul 2014 00:07

Nou eh...ik begin alleen maar af en toe moeilijkere dingen te doen die dan vervolgens harder falen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 jul 2014 11:10

Nee hoor, je bent juist goed bezig!!!

Ga zo door.

KaptKeefmenneke
Forum-lid

KaptKeefmenneke 30 jul 2014 22:56

Ik heb begin dit jaar de willem wortel methode gevolgd. Ik zag het eerst totaal niet zitten maar ik wilde mijn vriendin steunen. Had gelijk na een week al meer energie en geen honger en was ook al meer als een kilo kwijt, het is geen dieet maar een andere gezondere manier van eten. Is zeker aan te raden als je het gezonder wil aanpakken http://www.willemwortel.nl.Het is een 5 weken plan, ik heb in die 5 weken geen honger gehad en lekker gegeten. We hebben nu ons eetpatroon aangepast, geen suiker, geen e nummers, geen klant en klaar en geen sausjes of Knorr pakketten. En als ik zo eens zin heb in wat lekkers dan doe ik dat gewoon.
Merk vooral dat mijn lichaam minder energie nodig heeft om het eten te verwerken, en ik voel me er veel beter bij.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 31 jul 2014 20:50

Suc6 wens ik je.
P.s mijn vrouw heeft al 4 hernia operatie's gehad en is begonnen met hardlopen 5 maanden geleden en het gaat prima loopt 5 km hard aan 1 stuk in een aardig tempo.
Daarbij werkt ze nog,huishouden,alle klussen doet ze in huis en we hebben 2 kids en een hond ;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Alan Smeets
Forum-lid
Contact

Alan Smeets 31 jul 2014 23:29

Hey Marco,

Goed om te horen dat je aan de slag kunt!

Het paleo dieet is zeker niet slecht, maar het is ook weer een rage! Er zijn dingen die kloppen, maar ook zaken die door deskundigen op het gebied van oudheidkunde, ik weet niet de goede naam, weerlegd zijn.

Op een conferentie over sportvoeding in December heb ik daarover een lezing bijgewoond gegeven door Professor Luise Burke, een grootheid op het gebied van sportvoeding bij het Australian Institute of Sports.

Haar conclusie was dat het paleo dieet kan voor sporters ,alleen in een aangepaste versie. Je hebt gewoonweg koolhydraten oftewel suikers nodig als sporter.

Op de site van het voedingscentrum staat ook een pdf genaamd "het nieuwe eten". Deze is gratis te downloaden. Hier staan gezonde producten en alternatieven in. Daarnaast kun je op die site ook berekenen wat je dagelijks nodig hebt aan vlees, groente zuivel producten, ma ar volgens mij heb ik dat al omschreven in een eerder berichtje. Succes!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 01 aug 2014 11:17

_Marco schreef: Marco 2.0 komt eraan, aan de kant !!! hehehe.
8-) 8-) Goedzo en zet hem op!
Veni. Vidi. Fietsie.

_Marco

_Marco 03 aug 2014 21:23

...
Laatst gewijzigd door _Marco op 12 aug 2014 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 03 aug 2014 22:54

Mijn duit in het zakje:

Wil je afvallen moet je meer bewegen en minder eten. Ben begonnen met 100 kg in mei 2012 en zit nu op 82 kg. Af en toe zondigen kan gerust, gun je zelf de tijd en heb geduld.
Ga niet dieeten maar mijdt de bekende slechte voeding: chips, frisdrank, etc. en hou de porties wat kleiner.
Heb je een Iphone hou dan eens bij met fatsecret wat je zoal op een dag naar binnen werkt. 2000 kcal/dag heb je zo binnen. Ik gebruik het al meer dan een jaar en weet nu dat ik met 2200 kcal/dag op gewicht blijf.

Mijn gemiddelde voor een rustige D1 training lag op 22/23 km/h, nu zit ik rond de 29.
Veel D1 als basis en daarnaast krachttraining (zwaar verzet tegen de wind) en intervallen voor de afwisseling. En blokken D2/D3.
Alles met een hartslagmeter, erg verhelderend.
En inderdaad de rust niet vergeten.

succes!
older Budweiser

Plaats reactie